3e week sept buitenrit Veluwe, vliegendeken nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

3e week sept buitenrit Veluwe, vliegendeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:26

Goedemorgen,

Zoals de titel zegt ga ik 21 en 22 september een weekend naar de veluwe. Iemand die weet of je dan nog veel last van dazen hebt? Dus is t nodig om een rijvliegendeken aan te schaffen?

En is er iemand die een goede tip heeft om je spullen mee te kunnen nemen als telefoon portomonnee en kaart bv?

Ik ben zo'n heerlijke dressuurmiep die voor t eerst zoiets gaat ondernemen. Dus leuke, goede en handige tips zijn welkom

Marcato

Re: 3e week sept buitenrit Veluwe, vliegendeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:31

Tip: neem zo min mogelijk mee! Ik had bij m'n eerste weekend weg teveel mee tijdens het rijden en dat zat gruwelijk in de weg (met een dressuurzadel).

Telefoon in je broek- of jaszak. Alleen wat geld los mee. En de kaart kun je evt in zo'n plastic mapje doen welke je om je nek en onder je jas kunt hangen.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:36

Thanks Marcato, die tips zijn handig. Was ook niet van plan veel mee te nemen, maar het hoognodige toch wel. Misschien is een klein rugzakje wel iets. Mijn telefoon (Galaxy S4) is niet echt klein, past niet in mijn broekzak en zal klapperen in mijn met lichtrijden.

Iemand ervaring met rugzak op tijdens buitenrit?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:37

Een sjabrak met zakken er op kopen. Heel handig om een dun regenjassen in te doen, de kaart en een flesje water ofzo. Telefoon er niet in doen, epwant stel je pleurt van je paard en die gaat er vandoor is je telefoon ook weg. Een heuptasje meenemen voor je telefoon en portemonnee.
Dazen heb je die tijd (bijna)niet meer. Ligt ook aan het weer. Als het erg zonnig is heb je meer last van ongedierte, maar het dazen seizoen is echt juli/augustus.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:37

Rugzak zou ik niet doen. Dat klappert en gaat echt irriteren.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:41

Dank je _Sim_ ,rugzak niet doen dus. En goed om te horen dat dazen al vertrokken zijn.
Op zoek naar een heuptasje.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:54

Ik zou idd eerder een heuptasje doen dan een rugzak.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:58

ik heb zo'n wandel/joggingrugzakje, ooit eens voor 3 euro op de kop getikt bij de aldi.
Gaat elk jaar mee op trektocht, ding heeft nog nooit geklapperd :)

Lunch mee in je rugzakje, kaart kun je idd om je nek hangen of opvouwen in een zadeltasje of in de zak van je dekje (als je een dekje met zakjes hebt)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:03

Kijk bij de ANWB winkel voor zo'n tasje waar je je paspoort en geld en zo in kan doen voor op reis. Heb ik ook bij me in de zomer met langere ritten. Portemonnee gaat gewoon in mijn broek of jaszak, en telefoon idemdito. Rugzak heb ik een keer geprobeerd, maar nooit meer! Vreselijk met rijden!

Kijk anders eens naar die tassen van Dabo. Ik heb de bidonhouder voor aan mijn zadel, daar heb ik wel zoveel plezier van tijdens buitenritten! Voor de rest heb je voor onderweg echt niet zoveel nodig.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:15

Vliegendeken is totaal niet meer nodig, heb gister 1 daas weggejaagd en thats it. Zonde om dan een vliegendeken te halen. Je kan voor de zekerheid vliegenspray meenemen.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 12:28

Dank jullie wel allemaal. Dit geeft een hoop plezier in het vooruitzicht.
Ik ga jullie tips eens bekijken. Top

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:32

Ik vond het heel erg mee vallen met dr dazen en vliegen!ik denk dat je nu aan een spray wel voldoende heb, je kan voor je spullen mischien een heuptasje om doen? Daar kan best nog een hoop in

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:39

www.hardloopaanbiedingen.nl heeft handige tasjes voor je telefoon en dergelijke.
Ik heb zadeltassen, maar ook een keer gereden met een rugzakje. Als je een goede koopt, die echt goed tegen je rug aan zit en niet te groot is, dan gaat dat wel.

Ik ga ook in september naar de Veluwe en ik neem ook rainlegs en een fluoriserend waterdicht hesje mee. Ook van hardloopaanbiedingen, dat ademt goed.

De tasjes van Dabo zijn ook echt heel handig. Te bevestigen aan je zadel, niet groot en zit dus niet in de weg.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:34

Dazen zijn dan echt wel weg, dus vliegendeken is overbodig. Eventueel wat spray voor muggen enzo kan handig zijn, afhankelijk van waar je naartoe gaat op de Veluwe.
Als het te warm is voor een jas met zakken is een buiktasje goed bruikbaar. Kun je eventueel ook nog om je zadel knuppen (telefoon dan in je broekzak).

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:40

Een tasje van Dabo design is handig voor je telefoon. Die kun je voorop je zadel doen, mijn man neemt zijn foon zo mee. Of een armband voor het hardlopen omdoen. Zo neem ik hem mee.

Vliegendeken zit toch niet in de weg. Is het niet nodig, rol je hem gewoon even terug naar je zadel toe, bandje eromheen en klaar. Over de kont hebben ze geen last van de deken. Ik ben liever verlegen met, dan om een vliegendeken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:45

Geen idee of de dazen er dan nog zijn, zal echt heel erg afhangen van hoe het weer tot die tijd is.

Van de week waren er hier op de Veluwe geen dazen, maar vanochtend dus weer wel! Geen pijl op te trekken! Als het tot die tijd gewoon mooi en redelijk warm weer is geweest, zou ik zeker een vliegendeken meenemen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:46

Telefoon hou je op je lijf!!!!! Niet aan het zadel, als je om wat voor reden dan ook gescheiden raakt van je paard ben je je telefoon ook kwijt.

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:09

Je kunt ook zadeldekjes kopen met van die zakken erin, misschien handig voor eten ofzo? Iig niet je mobiel erin doen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:41

Als diehard buitenrijder raad ik je een rugzak ook echt af. Een zadeltasje is veel comfortabeler voor wat te drinken, een hoefkrabber en evt jasje en je kaart.
Telefoon zou ik of in zo'n hardlooparmband dragen, of in een platte heuptas (model moneybelt, zo plat mogelijk), als in jas- of broekzak niet kan.

Als september niet ineens weer heel warm wordt, valt het doorgaans met steekbeesten erg mee.
En dam hangt het ook nog af van welk deel van de Veluwe je gaat. Ik rijd over de Veluwezoom/Posbank en rijd nooit met vliegendeken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:40

Ik heb nog een tip voor je. Hang een labeltje met je naam en telefoonnummer aan je zadel. Mocht je er af vallen en je paard is pleite en wordt door iemand gevonden, kunnen ze je bellen.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:36

Dank je _Sim_ zeker een goede tip. Ga deze gelijk maken van de week.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:59

Even een terugkoppeling van alle adviezen:
- heb geen enkele daas gezien afgelopen weekend (was een week eerder ook nog eens, had me vergist in datum)
- heb een Dabo's Design voortas gekocht en ontzettend veel plezier aan gehad! Dus bedankt voor de tip. Kan het iedereen aanraden. Had mijn camera bij de hand om tussendoor foto's en filmpjes te maken. En kon ook makkelijk bij de kaart en gps apparaat. Super fijne tas!

Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen. Dit smaakt naar meer. Kan overigens ook echt het paardenhotel de Cantharel aanraden als verblijf. Helemaal super!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:41

christel82 schreef:
Even een terugkoppeling van alle adviezen:
- heb geen enkele daas gezien afgelopen weekend (was een week eerder ook nog eens, had me vergist in datum)
- heb een Dabo's Design voortas gekocht en ontzettend veel plezier aan gehad! Dus bedankt voor de tip. Kan het iedereen aanraden. Had mijn camera bij de hand om tussendoor foto's en filmpjes te maken. En kon ook makkelijk bij de kaart en gps apparaat. Super fijne tas!

Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen. Dit smaakt naar meer. Kan overigens ook echt het paardenhotel de Cantharel aanraden als verblijf. Helemaal super!

Dat is mooi dat je ervan genoten hebt.
Cantharel is geen foute plek als ik anderen moet geloven. Ben er zelf nog nooit geweest.

Enne, niet alleen laten smaken naar meer, vooral doen!

Voor jou is het mosterd na de maaltijd, maar voor andere meelezers: ik gebruik vaak zo'n vestje met zakjes die je o.a. in sportviswinkels kunt kopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:35

Dazen zijn er nu niet echt, wel van die irritante kleine pikkerige rotvliegjes. Ik heb gisteren in ieder geval weer een vliegenmasker opgedaan