Ik heb mijn pony vandaag verkocht aan mensen die in Duitsland wonen. Nu ga ik hem dus morgenochtend brengen, zodat ik ook kan zien waar hij terecht komt etc.
Maar nu schiet mij ineens te binnen hoe dat gaat met het paspoort en dergelijke, moet ik hier nog iets voor regelen? Of gewoon pony + paspoort mee en verder niets? Hij heeft een KNHS NL Paardenpaspoort.
Ik kan er zo snel niets duidelijks over vinden, en morgenochtend gaan we al!
Officieel heb je een gezondheidsverklaring nodig als je je paard in Duitsland vervoert. Ik ben in al die jaren nog nooit aangehouden, maar er is wel een kleine kans dat je controle krijgt. Moet je ver de grens over?
Art_Ificious
Geplaatst: 24-08-14 00:40
Duitsland is een buurland. Lijkt me geen probleem zolang het dier in orde is met inentingen, paspoort enz. Gezondheidsverklaring dus ook volgens bovenstaand antwoord.
Hij heeft wel gewoon alle entingen, paspoort, en chip. Gezondheidsverklaring, moet je dat aanvragen? Ik woon hier aan de grens, maar moet wel 40 km door Duitsland.
iemand een idee wat er gebeurt als je geen gezondheidsverklaring hebt als je wordt aangehouden? een boete? Of erger?
Diablo
Geplaatst: 24-08-14 03:53
Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken. Wij wonen in Duitsland en zijn heel vaak heen en weer gereden met paarden, nog nooit aangehouden. Ik vraag me af of ze zelf überhaupt wel weten wat er nodig is.
Gewoon gaan. Ik ben al 100x van Duitsland naar Nederland gereden en andersom en ben nog nooit gecontroleerd. Politie en douane (zoals bij Tsjechische grens) weet vaak niets van de verplichte papieren voor een paard. Vragen zelfs niet naar een paspoort!
Ik zou ook gewoon gaan hoor hier ook al regelmatig met paarden de grens over gegaan. Ik ga echt niet voor elke keer dat ik een stukje duitse snelweg meepak een verklaring regelen
Zo ook hier, gewoon gaan, ben ook nog nooit aangehouden, en als je wel word aangehouden dan ga je toch gewoon een dagje op vakantie met je paard of iets dergelijks
idd gewoon gaan! ik woon ook in duitsland en nog nooit controle gehad. officieel moet je dus een gezondheidsverklaring hebben en onoffiecieel gas geven als je bij de grens bent