Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Nies_ schreef:Ik denk ook dat je je budget wat moet verhogen of tweedehands op zoek moet. Ik scheer altijd met een Heiniger Delta, die kosten ook meer dan €300.
kaatje77 schreef:Ik weet niet of je inmiddels al een apparaat hebt gekocht. Zo niet. Dan adviseer ik je de Moser Max45
Staat aangegeven als hondentondeuse.
Wel een extra messenset 3mm bijbestellen.
Ben je bij zooplus voor ongeveer 140€ klaar.
Jammer genoeg is mijn hele uitrusting onlangs gestolen uit de auto. Maar mijn oude moser ging al 8 jaar mee en ik scheer er doorgaans benen en hoofd mee en soms een heel paard.
Voor eigen gebruik ben je helemaal voorzien!
Ps ik zou nooit een tweedehands machine kopen. Je weet niet hoeveel draaiuren het heeft gehad en van binnen kan alles kapot zijn. Daarbij. Een messenset van een grote machine kost al vaak 60€ van de moser max zit je op de helft.
Succes
Marlis schreef:Ik heb gisteren deze besteld, 144 euro nieuw. Moet hem nog binnen krijgen dus heb hem nog niet uit kunnen proberen.
http://www.smeekenstrading.com/Webwinke ... P-350.html
Blijheid schreef:Ik weet niet of je toevallig dicht bij de divoza of een andere ruitersportwinkel woont?
Zelf huur ik namelijk elk jaar een machine bij divoza, kost 20 euro voor een dag. Voor dat geld duurt het heel lang voor je een degelijke scheermachine (incl onderhoud zoals messen slijpen/nieuwe messen) er uit hebt, dus dan loop ik liever zelf geen risico (stel dat je eigen stuk gaat, ook weer kosten)
Maar goed, hier is de divoza om de hoek, dus ik heb nauwelijks kosten aan ophalen/wegbrengen.
Marietje1990 schreef:Ik heb dit scheerapparaat:
http://happyhorsedeal.nl/acties/hhd-200 ... chine.html
Wellicht niet het beste en lichtste appararaat maar is voor die keren dat ik hem gebruik prima. Ik zou persoonlijk afwegen wat je met het apparaat wil doen (hoeveel en hoe vaak scheren) en op basis daarvan een apparaat uitzoeken.
Nies_ schreef:Nies_ schreef:Ik denk ook dat je je budget wat moet verhogen of tweedehands op zoek moet. Ik scheer altijd met een Heiniger Delta, die kosten ook meer dan €300.
Ik heb inmiddels de Delta 3 aangeschaft en die scheert nog fijner en stiller. Had hem voor €305 incl. verzending en een messenset (15/31). Had nog 2 messensets (23/31) liggen, die zijn volgens mij een euro of 50 per set. Vind wel dat je minimaal 2 goede sets moet hebben zodat je altijd een geslepen set klaar hebt liggen.
na maanden zo weer paardlief dr benen (die waren altijd het grootste probleem om door te komen) zo zonder morren eruit.