Beste vervoeroptie Utrecht-Friesland (x4)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Beste vervoeroptie Utrecht-Friesland (x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:47

Ha allen,

Hier een praktische vraag. Ik woon in Utrecht en wil dit najaar met mijn paard op trainingsweek in het Noorden. Ik beschik helaas niet over een auto, trailer of rijbewijs. Wie heeft er een goede vervoertip, zodat het vooral qua kosten een beetje te doen is? Ik besef me dat dit wel moeilijk wordt, aangezien er dus in totaal 4x de afstand Utrecht - Friesland gereden zal moeten worden...

Ik hoop ook nog twee stalgenoten over te kunnen halen om mee te gaan. In dat geval zullen we dus wel vervoer voor drie paarden moeten hebben, wat lastiger is lijkt me (?).

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Groet,
Jessica

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:50

Jessica_K

Re: Beste vervoeroptie Utrecht-Friesland (x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:59

Tja, ik voel me een beetje bezwaard om iemand te vragen om twee keer heen en weer te rijden voor me. En je hebt er een speciaal rijbewijs voor nodig toch? En heb inderdaad gekeken naar verschillende paardentaxi's maar met een kilometervergoeding van 75 cent zit je echt aan honderden euro's voor een enkele reis alleen al....

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:13

Met 1 paard heb je er geen speciaal rijbewijs voor nodig, maar snap inderdaad dat je niet zomaar iemand wil vragen voor zoiets ;) Verder zou ik het ook niet weten sorry..

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 19:46

Ok. Dan kan ik me daar nog even in verdiepen. In elk geval bedankt voor het meedenken! :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:52

Een kilometervergoeding van €0,75 per km vind ik nog niet eens zo gek eigenlijk.... Als je kijkt wat een goede auto met trailer alleen al aan brandstof verbruikt ,tel daar nog de afschrijving en verzekering bij op dan kom je een heel eind in die richting. Hou er dan ook rekening mee als je iemand vind die je wilt wegbrengen dat het zoiezo redelijk kostbaar is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:09

Je zou misschien eens kunnen kijken naar wat meer professioneel vervoer, zoals de vrachtwagens die wel eens rijden ;) Geen idee wat de kosten zijn, maar zeker met meerdere paarden kan het wel se moeite waard zijn.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:50

@ hesterve: Denk dat je gelijk hebt. Doet alleen pijn als je voor het vervoer bijna evenveel moet betalen als voor de cursus zelf! ;)

@ RianneH, daar ga ik sowieso naar kijken als we met zijn drieën gaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:24

Maar als je een bekende vraagt om te rijden en je een trailer gaat huren ben je met brandstofkosten erbij ook zo aan een vergelijkbaar bedrag. Een auto rijdt niet op water en met een trailer erachter ook ineens geen 1:18 meer.
Dus de vraag is of dat wel zoveel goedkoper kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:10

RianneH schreef:
Je zou misschien eens kunnen kijken naar wat meer professioneel vervoer, zoals de vrachtwagens die wel eens rijden ;) Geen idee wat de kosten zijn, maar zeker met meerdere paarden kan het wel se moeite waard zijn.

Dat was enkele jaren geleden 1 euro per km of 60 euro per uur (wachttijd). Die prijs zal nu wel iets hoger zijn, maar dan kon je wel 10 paarden vervoeren.
http://www.busser-bennekom.nl/index.html

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:28

Vraag eens aan Toine de Klerk van paardenvleugel.
Hij heeft voor mij een prima offerte gemaakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:17

ikkeniet schreef:
Vraag eens aan Toine de Klerk van paardenvleugel.
Hij heeft voor mij een prima offerte gemaakt.

Dat doe je met opzet om na mij te reageren _O- _O-

Maar om er ook nog iets nuttigs bij te zeggen: http://www.paardenvleugel.nl/index.htm
Deze bedoel je, volgens mij.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:20

Kun je niet een 2 paards vrachtwagentje huren? Die kun je meestal met een B rijbewijs gewoon besturen. Wij hebben dat ook regelmatig gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:25

Marcato schreef:
Kun je niet een 2 paards vrachtwagentje huren? Die kun je meestal met een B rijbewijs gewoon besturen. Wij hebben dat ook regelmatig gedaan.

http://www.anemone.nl/pages/nl/verhuur/ ... aarden.php

Dat je dan wel hele kleine paardjes moet hebben om er ook twee personen en alle bagage in te stoppen, daar gaan we het niet eens over hebben.....

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 09:57

De paardenvleugel klinkt idd goed! Dank voor de tip!

En een tweepaardsvrachtwagen is niet heel handig, aangezien ik of met 1 paard, of met 3 erheen ga... En of het dan voor 1 paard een efficiënte oplossing is weet ik niet. Ik heb inmiddels wel van mensen het aanbod gekregen dat ze voor me willen rijden, dus dat is alweer heel fijn!