Emigreren naar Engeland, paard meenemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Emigreren naar Engeland, paard meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:41

Een lekker saaie titel, maar het geeft wel mijn toekomstplannen weer. :j

Ik ben momenteel informatie aan het vergaren om uiteindelijk naar Engeland te verhuizen. Ik hoop dat dit ergens april volgend jaar zal zijn. Mijn beste vriendje en maatje voor het leven wil ik natuurlijk niet achter laten in Nederland en ben dus naar de mogelijkheden aan het kijken om hem met mij mee te nemen.

Ik ben veel soortgelijke topics tegen gekomen en verwijzingen naar andere topics. Helaas geven ze mij allemaal net niet genoeg info over transport en prijzen en wanneer dat wel het geval is zijn ze helaas erg verouderd.

Ik ben op zoek naar mensen die hun ervaring willen delen over het transporteren van hun paard naar Engeland en welke handelingen en kosten hierbij horen. Ik heb al een paar mailtjes gestuurd naar transportbedrijven ( oa Potijk) maar helaas nog geen reactie gehad.

Ook alle algemene informatie is van harte welkom over het verhuizen naar Engeland. Hoe bevalt het en wat mis je wel of niet aan Nederland ?

Ik probeer momenteel voor mijzelf een kostenplaatje bij elkaar te krijgen zodat ik dit kan vergelijken met wat ik nu heb aan uitgave voor zowel mijzelf als voor mijn paard. Ik heb geen idee hoeveel een stal per maand kost in Engeland of hoeveel hooi / voer daar kost, de hoefsmid, etc.

Als ik een beeld van de kosten heb, weet ik ongeveer in welke periode het voor mij mogelijk zal zijn om te emigreren.

Het is de bedoeling dat ik in het oosten van Engeland ga wonen, bij mijn Engelse vriend. ( omgeving Sudbury, Suffolk)

Ik weet dat er veel mensen op bokt zitten die ondertussen naar de UK verhuisd zijn. Wie heeft de tijd en zin om ervaring en info te delen :o ?

Sorry als het topic fout staat, aangezien het in eerste instantie over het transport van mijn paard gaat, dacht ik dat hij hier het beste thuis hoorde.

Patricia78

Re: Emigreren naar Engeland, paard meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:11

Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb werkelijk waar geen idee... :O Ik denk dat het ook lastig wordt om mensen te vinden die dit al eens hebben gedaan :O

Is het eigenlijk niet een gewoon een optie om met een paardentrailer via de veerpond Engeland te bereiken? Aangezien ze daar gewoon naar het aantal kilo's kijken... betaal je 3x de normale veerpond kosten exclusief benzine/diesel voor de rit erheen? Of denk ik dan te makkelijk? :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:17

Laatst bijgewerkt door Celiien op 21-08-14 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:19

Bokster Gemske heeft haar ponys zelf getransporteerd naar Engeland :) misschien kan zij je helpen?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:39

Heb ik inderdaad ook gedaan, je kunt op mijn oude topics zoeken. Maar daar staat niet echt prijsinfo in.

Stalling kan je zo gek maken als je zelf wilt; de prijzen gaan meestal per week.
DIY (alles zelf doen) begint zo bij 20-25 pond per week afhankelijk wat er verder aan voorzieningen is. Dat is dan niet incl hooi/stro maar het is echt per stal verschillend. Ik heb mijn stal toen gevonden via internet; google eens op de County waar je heen gaat en "horse livery".
De prijs kan je opvoeren met allerlei mogelijkheden qua verzorging tussenin, tot 100 pond/week maar dan heb je het over stallen het paard voor je getraind wordt elke dag.
Hoefsmid,VA etc is goed vergelijkbaar met hier denk ik.

Goede tip is om goldmember te worden bij de BHS; dan heb je een aansprakelijkheidverzekering voor je paard erbij. In Engeland doen ze niet aan algemene aansprakelijkheidverzekeringen dus dat is goed om wel te hebben. Kost 60 pond per jaar ofzo.

Algemene info: koop een broodmachine en neem goede broodmix mee :D . Verder is het allemaal niet zo anders daar. Het is even wennen in een nieuwe omgeving en ze pakken dingen natuulijk net iets anders aan, maar geen wereldschokkende cultuurverschillen. Ze zijn misschien iets minder direct maar dat is ook net als hier per persoon verschillend.

@Patricia78: je kan inderdaad vrij makkelijk een trailer/vrachtwagentje huren en met de boot over. Kost wel even iets meer dan met een transportbedrijf natuurlijk.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:16

Dankjulliewel voor de snelle reacties!

@patricia; ik weet dat er redelijk wat mensen op bokt zitten die geemigreerd zijn naar Engeland, niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

Het is inderdaad mogelijk om met een trailer/ vrachtwagen de boot op te gaan. Helaas heb ik geen E- rijbewijs en geen eigen trailer. Het is de bedoeling dat het voor mij een "one way" reis wordt. Als ik dit zou moeten huren/ lenen dan moet ik het dus ook weer terug brengen, wat weer extra boot kosten met zich mee brengt. Daarbij heb ik ook gehoord dat met eigen vervoer de kosten hoger uitvallen dan met een transportbedrijf.

@ Celiien ; Dankjewel! deze topics zijn mij geheel ontglipt. Ik ga ze even doorspitten!

@ Gemske ; Dankjewel voor de info! hier heb ik zeker wat aan. Ik heb inderdaad niet het idee dat er heel veel cultuurverschillen zijn ;) Voel mij zelfs vele malen meer op mijn gemak in Engeland dan in Nederland. Voor mijn gevoel ook een stuk rustiger en relaxed qua doen en laten. ( Maar zoals je zegt, verschilt dat per persoon natuurlijk. Ik merk zelf alleen dat ik veel onrustige en haastige mensen om me heen heb in Nederland )

Ik ga eens naar de BHS kijken en de horse livery!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:24

Nou, voor sommige mensen zijn de cultuurverschillen echt wereldschokkend :j }:)

In het buffet-restaurant op de boot stond een Hollands gezin naast ons en de kinderen keken vol afgrijzen toe hoe wij een Engels Ontbijt bij elkaar schepten _O- _O- Wij maakten er geen geheim van dat we ook Nederlanders waren }>

Als je even zoekt op emmigreren naar Engeland, kom je ongetwijfeld bij een Bokker uit die eerder dit jaar vertrokken is (ben haar naam kwijt).

KarinvB heeft het enkele jaren geleden ook gedaan, gewoon via Calais. Je moet enkele basic zaken op orde hebben, maar het is tegenwoordig veel simpeler dan enkele jaren geleden, toen er nog Quarantaine-eisen waren. De douane kan je hierbij helpen, evenals je eigen dierenarts.
Als je geen eigen materiaal hebt, zou ik inderdaad voor een transporteur gaan.

Nog een tip: laat je auto thuis en koop daar iets anders. Inklaren van een auto is niet de meest simpele actie en aan de juiste kant zitten te sturen is echt fijner (ja, ik heb met beiden gereden in GB).

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:27

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:07

Annash is dit jaar naar engeland geemigreerd. Bedoel je haar Ikke?
Ze heeft ook een topic lopen hier op bokt en een website gemaakt over emigreren naar engeland.
Haar pony is trouwens ook daarheen verhuisd, wel naar een nieuwe eigenaar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:12

Keet schreef:
Annash is dit jaar naar engeland geemigreerd. Bedoel je haar Ikke?
Ze heeft ook een topic lopen hier op bokt en een website gemaakt over emigreren naar engeland.
Haar pony is trouwens ook daarheen verhuisd, wel naar een nieuwe eigenaar

Ja, die bedoelde ik. Topic: [STW] Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:52

Dankjewel Ikke voor de informatie. Ik heb inderdaad gemerkt dat het van persoon tot persoon afhangt :P mijn familie vindt het engelse ontbijt dus ook afgrijselijk en ik vindt het heerlijk :P

Ik heb Annash al gesproken en volg haar topic van het begin af aan al ;) Zij heeft haar paard alleen verkocht daar dus geen ervaring met alle andere kosten.

@Myrthe, gelissen is één van de transportbedrijven die ik een mailtje heb gedaan :j