Ik ben momenteel informatie aan het vergaren om uiteindelijk naar Engeland te verhuizen. Ik hoop dat dit ergens april volgend jaar zal zijn. Mijn beste vriendje en maatje voor het leven wil ik natuurlijk niet achter laten in Nederland en ben dus naar de mogelijkheden aan het kijken om hem met mij mee te nemen.
Ik ben veel soortgelijke topics tegen gekomen en verwijzingen naar andere topics. Helaas geven ze mij allemaal net niet genoeg info over transport en prijzen en wanneer dat wel het geval is zijn ze helaas erg verouderd.
Ik ben op zoek naar mensen die hun ervaring willen delen over het transporteren van hun paard naar Engeland en welke handelingen en kosten hierbij horen. Ik heb al een paar mailtjes gestuurd naar transportbedrijven ( oa Potijk) maar helaas nog geen reactie gehad.
Ook alle algemene informatie is van harte welkom over het verhuizen naar Engeland. Hoe bevalt het en wat mis je wel of niet aan Nederland ?
Ik probeer momenteel voor mijzelf een kostenplaatje bij elkaar te krijgen zodat ik dit kan vergelijken met wat ik nu heb aan uitgave voor zowel mijzelf als voor mijn paard. Ik heb geen idee hoeveel een stal per maand kost in Engeland of hoeveel hooi / voer daar kost, de hoefsmid, etc.
Als ik een beeld van de kosten heb, weet ik ongeveer in welke periode het voor mij mogelijk zal zijn om te emigreren.
Het is de bedoeling dat ik in het oosten van Engeland ga wonen, bij mijn Engelse vriend. ( omgeving Sudbury, Suffolk)
Ik weet dat er veel mensen op bokt zitten die ondertussen naar de UK verhuisd zijn. Wie heeft de tijd en zin om ervaring en info te delen
?Sorry als het topic fout staat, aangezien het in eerste instantie over het transport van mijn paard gaat, dacht ik dat hij hier het beste thuis hoorde.
Ik denk dat het ook lastig wordt om mensen te vinden die dit al eens hebben gedaan
misschien kan zij je helpen?
. Verder is het allemaal niet zo anders daar. Het is even wennen in een nieuwe omgeving en ze pakken dingen natuulijk net iets anders aan, maar geen wereldschokkende cultuurverschillen. Ze zijn misschien iets minder direct maar dat is ook net als hier per persoon verschillend.