T&T pick up express? Iemand bekend hiermee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elyszje

T&T pick up express? Iemand bekend hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:09

Hoihoi,

ik heb een vraagje, wij (m'n vriend en ik) zijn bezig met de verkoop van een paard.
nou hebben we al enkele reacties gehad en een daarvan komt uit het buitenland.
Deze mevrouw heet Elisabeth Taylor en zegt in Canada te wonen. Ze zegt dat ze een "sailor" is en dat ze momenteel op een boot zit. Ze beweert helemaal weg te zijn van ons paard en ze wilt hem heel graag kopen.
Ik heb gevraagd hoe dit in zijn werk gaat en ze heeft een "pick up agent" geregeld. Dit bedrijf zou contact opnemen met ons. Het bedrijf noemt zichzelf T&T PICK UP EXPRESS. Ik kan echter helemaal niks van dit bedrijf vinden op het internet.

Heeft er iemand ooit gehoord van of deze mevrouw óf dit "bedrijf"?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:15

Vaak zijn dit oplichters. Let even goed op de spelling. Vaak is dit heel gebrekkig.
Ik vind de naam ook wel heel verdacht. Elisabeth Taylor :P

Elyszje

Re: T&T pick up express? Iemand bekend hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:28

Ja naam is inderdaad opvallend. Maargoed aan de andere kant zijn Elizabeth en Teylor wel veelvoorkomende namen. Spelling van het bedrijf is gewoon goed. Spelling van de vrouw is ook goed alleen zitten wel wat kleine foutjes in woordkeuzes en woordvolgorde. Dit kan komen omdat ze van origine zegt frans te zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:31

Oplichters :) niet mee in zee gaan

Elyszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:36

Mevrouw heeft beweert dat ze geld over zal maken. zolang er geen geld op de rekening staat, wordt er geen adres/verblijfplaats van het paard vrij gegeven :j

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:39

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ben ook niet bezig met verkoop van paarden.
Mijn vraag aan jou is alleen: heb jij er een goed gevoel bij om je paard aan haar te verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:40

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:45

Ik heb voor de verkoop van mijn veulen een soort gelijk mailtje ontvangen.
'Koper' wilde grof betalen maar hoefde niet te komen. En zou een vervoerder sturen.
ja ja

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:59

Hey,

Ik heb van net dezelfde persoon soortgelijke mail ontvangen. Ook nu een 2u geleden de mail ontvangen van dat t&t pick up bedrijf.
nu wacht ik zo gezegd op de storting van de centen. ... laat me weten hoe het bij jou verder gaat... zeer vreemd enzo! Pas maar goed op!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:09

TS
Jij bent echt niet de enige die dit soort mails krijgt.
Allemaal bieden ze zonder het paard gezien te hebben de vraagprijs (soms zelfs meer), en betalen alles qua vervoer/dierenarts.
Niet op ingaan.. ze storten nooit geld naar je echte rekeningnummer, maar ze vragen dat te doen via oa Paypal of Visa (of andere rekening).
Dan halen ze het paard op, maar ze laten het geld terughalen.

Of (wat vaker gebeurd~!!):
Ze storten geld op bv jouw paypal rekening, en jij moet van dat geld hun vervoersbedrijf betalen.
Dan laten ze al het geld terugboeken en sta jij rood op die rekening en hun hebben deze kosten in hun zak gestoken.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 04:55

Elyszje schreef:
Ja naam is inderdaad opvallend. Maargoed aan de andere kant zijn Elizabeth en Teylor wel veelvoorkomende namen. Spelling van het bedrijf is gewoon goed. Spelling van de vrouw is ook goed alleen zitten wel wat kleine foutjes in woordkeuzes en woordvolgorde. Dit kan komen omdat ze van origine zegt frans te zijn.

Of het komt door de vertaalmachine.
Waarschijnlijk heb je hier gewoon met een rat te maken

Elyszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:02

Jelsahh schreef:
Hey,

Ik heb van net dezelfde persoon soortgelijke mail ontvangen. Ook nu een 2u geleden de mail ontvangen van dat t&t pick up bedrijf.
nu wacht ik zo gezegd op de storting van de centen. ... laat me weten hoe het bij jou verder gaat... zeer vreemd enzo! Pas maar goed op!!

Ben er achter gekomen dat het Ghanezen zijn. Heb een oud stagebedrijf van me ge-contact die veel met internationale verkoop bezig is en veel ervaring heb met dit soort mensen en die heeft geadviseerd om hier niet meer op in te gaan omdat dit 99% zeker oplichters zijn.
Wij zouden zogenaamd eerst 50% van de vervoerskosten over moeten maken naar het pick up bedrijf om zo ons bankaccount te "verifiëren".

Niet verder op in gaan dus!!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:09

Wat hierboven dus ook al wordt gezegd maar waar jij je twijfels mee had :')

Maxime_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:33

Ik heb ook een mail van haar gisteren ontvangen! Met het hele boot, canada, frankrijk verhaal erbij. Heb net ook mijn bankgegevens gemaild en ze zou het gaan overmaken maar ik geef mijn adres ook niet vooraleer het geld er is (al denk ik dat dat idd nooit gaat komen..)
ik heb ook een mail van die t&t gekregen, maar kan het ook nergens op terugvinden.. wil je laten weten hoe het bij jou afloopt?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:45

Sorry hoor, maar je gaat toch geen bankgegevens sturen?!
Gewoon helemaal niet op reageren.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:52

Ik snap dus werkelijk waar niet dat er überhaupt nog mensen zo 'dom' zijn om bankgegevens te sturen naar iemand die je, niet vertrouwd, en ook nog eens een slecht opgebouwde, onsamenhangend verhaal ophangt.

Er wordt zó vaak voor gewaarschuwd op internet, zelfs bokt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:35

Dit is iets dat in welke vorm dan ook al zo'n 15 jaar aan de gang is. Vroeger met cheques uit Ierland, nu via mail en internet.
Ook ik snap niet dat mensen hun gegevens nog aan dat soort lui doorgeven, iedereen snapt toch dat dat nep is en dat je als je pech hebt geld kwijt bent?
Of het nu om een auto gaat, een horloge of een paard, al die mails komen op hetzelfde neer.

Elyszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:26

Ik snap niet dat er mensen zich zo druk kunnen maken als je je bankgegevens geeft. Tegenwoordig kunnen ze niks met alleen je rekeningnummer hoor...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:27

Elyszje schreef:
Ik snap niet dat er mensen zich zo druk kunnen maken als je je bankgegevens geeft. Tegenwoordig kunnen ze niks met alleen je rekeningnummer hoor...

Ooo dat kunnen ze echt wel hoor :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:33

Maar waarom geef je in vredesnaam je bankgegevens als je het niet vertrouwd?? Want dat deed je niet, anders had je geen topic geopend.

Geen aanval trouwens, ik snap het alleen echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:56

Elyszje schreef:

Dacht je van niet? reken maar van wel! Ze zijn tegenwoordig je pinpas/creditcard niet meer nodig om je rekening leeg te trekken :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:03

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:19

Een kennisje heeft ook een reactie gehad van dezelfde Canadese vrouw. Ook scam dus . Ik moest gelijk aan een eerder topic hierover denken!

Franssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:14

Ik ook, heb ondoordacht banknummer doorgegeven, wordt een beetje zenuwachtig nu.

Franssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:14

Iemand rare transacties gezien?