Mijn paard kan dit ook enorm doen. Bij haar komt het omdat ze het zooooo leuk vind en enthousiast is dat de adrenaline de overhand neemt. Flink de pas erin en weinig reactie op hand en zit hulpen. Halthouden is ook een drama. Ze wordt ook zo sterk dan. Nu ze drachtig is, is ze overigens wel veeeeel fijner te rijden, ook buiten vind ze sneller een rustig tempo, zonder teveel door te drammen. Ik heb voorheen ook al vanalles geprobeerd. Constand aan het werk zetten. Schoudervoor, wijken, voltes, zigzaggen, stukje achterwaard, stukje voorwaards noem het maar op. (Wel goed op het verkeer letten uiteraard) maar dat hielp allemaal niks helaas. Om er nou allerlei hulpteugels aan te gooien, zag ik niet zo zitten maar heb het toch een paar keer geprobeerd. Zonder resultaat. Ze is wel braaf en goed verkeersmak en vind buitenrijden geweldig maar wel op haaaaar voorwaarden en in haar fanatieke stap snelheid. Maja... dat kan niet de bedoeling zijn, ik wil ten alle tijden de controle over de snelheid. Lukt me ook wel maar moet dan soms (veel te) hard doorkomen eer ik responce krijg. Dat vind ik jammer. Heb tot nog toe dus ook nog niet echt een oplossing gevonden. In de bak dooroefenen maar daar is ze stik braaf en op het juiste tempo zonder te drammen. Buiten vind ze gewoon zooooo leuk! Haar enthousiasme is een mooi iets maar ze moet wel blijven luisteren. Ik volg even, in de hoop dat er nog passende ideeen voorbij komen.