Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EskeGirl schreef:Paarden kennen verder nauwelijks familiebanden, dus ik denk niet dat ze bewust is dat het haar dochter is... Maar is er iets veranderd in de samenstelling van je groep de laatste tijd? Qua eten? Iets anders?
OneAndOnlyx schreef:Margadi schreef:Doet ze dit ook als je het dochtertje bij je aan de lijn hebt?
Wel als ik ze samen vast heb en naar het weiland breng, dan gaat ze zodra ze naast haar loopt happen.
pien_2010 schreef:En wat doe jij dan?
Ik loop altijd met twee paarden naar de wei en ik wil niet hebben dat als ik ze vast heb of bij ze in de buurt ben, dat er dan gehapt, getrapt of anderszins dat ze vervelend doen tegen elkaar. Vind ik voor mezelf te gevaarlijk. Dat vechten ze maar uit als ik er niet bij ben. Dus ik corrigeer altijd. Het gebeurt dan ook zelden of nooit.
Margadi schreef:Als je het echt wil vermijden en je weet geen manier zou ik een muilkorfje aanschaffen , deze zijn te koop bij divoza voor 30 euro een beetje prijzig maar het wel waard , hij kan er gewoon mee grazen en drinken, maar je moet wel een bijtmuilkorf halen geen graasmuilkorf
JoyCiej007 schreef:Een paard is niet 'pissig op iemand' of op een ander paard, dat zijn enkel menselijke emoties.
Wellicht probeert dochterlief de rangorde weer eens uit, of vertoont irritant/vervelend gedrag, is lomp of reageert niet op waarschuwingen?
Wat ze in de wei naar elkaar doen en in hun vrije tijd moeten ze lekker zelf weten, maar zodra er iemand naast/tussen/bij loopt en al hélemaal als dat 'baasje/vrouwtje' is, dan hebben ze écht niet naar elkaar te klieren.
Ik heb een vreselijk asociale shetmerrie, die kan echt alleen samen met pony's die zij kent en dan nog vertoont zij asociaal gedrag. Die heeft het eens geflikt om, terwijl ik 2 pony's vast had, enorm gericht uit te slaan naar de Ijslander van een vriendin van mij, die op dat moment met ruim 3 meter afstand ruimte er tussen 'naast' ons wandelde, aan de andere kant van het pad. Merrie stoof echt opzij om de Ijslander een flinke klets te geven, gewoon uit het niets, zonder enige reden.
Mijn vriendin kon nog net wegspringen en ik werd meegetrokken.
Nou, ze heeft het geweten hoor, die hééft me toch een paar flinke schoppen van mij gehad! Ze zal maar net 'perongeluk' mijn vriendin of mij raken!
Arc_En_Ciel schreef:Als je paard uithaalt kun je naar mijn mening best een klap geven, maar als hij wegrent heeft dat volgens mij totaal geen nut, omdat je dan al meer dan 2 seconden later bent dan het moment waarop hij besloot uit te breken, en buiten dat denkt hij bij wegrennen niet aan een gerichte aanval doen op iemand.