Strandrit op Ameland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamawi97

Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:53

Hallo allemaal,

Volgende week ga ik naar Ameland en zou graag een strandrit willen maken samen met m'n zusje. Nu heb ik natuurlijk al wat informatie opgezocht over maneges en ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen Nella Dorien en rijstal de Blinkert. We zouden wel graag op het strand een flink galopje willen doen... :D Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met deze stallen of misschien een andere leuke stal.

Laat maar weten :o

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:50

Ik ben bij de blinkert geweest, erg leuk en de paarden staan er netjes bij. Geen gedoe of wat onderweg, alleen genieten

aishcream

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:56

Bij 't jutterspad kun je ook heerlijk strandritten maken! De stal ligt dichtbij Nes en ze hebben veel friezen staan, dit zijn over het algemeen allemaal hele brave paarden! Ik heb erg genoten daar!! :j

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:19

Ik ga altijd naar de blinkert in ballum. Ben er vorige week nog geweest :)
Je gaat bij hun in galop over het strand. In een aardig tempo :) dus best hard haha. Ze hebben erg leuke paarden!

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 14:58

Bedankt voor de reacties!! Ik vroeg me dan nog af of iemand weet hoe de stal nella dorien is. We zitten namelijk in Hollum, lekker dichtbij ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:02

De Lange Dunen, in Ballum aan de Pietje Miedeweg. Niet zo massaal als de rijstallen die alleen maar rijstal zijn (en daarmee geld moeten verdienen) en superleuke niet afgeragde paarden (en superleuke mensen). Geen standaard strandrit met standaard route waar op bepaalde plekken gescheurd mag worden. Echt de moeite waard. http://www.delangedunen.nl

TS, dichtbij is heel betrekkelijk op Ameland hoor, Ballum ligt maar een klein stukje af van Hollum en De Lange Dunen ligt tussen Hollum en Ballum in. Zelf geen fan van Nella Dorien moet ik eerlijk zeggen, gewoon door de sfeer.

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:12

Ziet er goed uit!! Ook fijn als de paarden goed verzorgd worden :j Hoeveel kost een strandrit daar? En doe je daar wel op het strand een harder galopje? :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:13

Hier ook goede ervaringen met de Lange Dunen, bekijken echt goed wie er kan rijden en op strandrit meekan. Idd kleinschalig (ze staan volgens mij ook niet op de meeste folders etc.)

Mijn dochter heeft een lesje meegereden bij de Blinkert en daar heb ik verschillende ritten weg zien gaan, maar volgens mij nemen ze daar alles mee op rit, maar misschien is er verschil tussen beginners/gevorderden ritten, dat weet ik niet. Paarden zagen er daar prima uit hoor, maar moesten wel 2 keer achter elkaar mee op de strandritten, het was echt megadruk, dat leek me best zwaar voor ze (hoewel er wel goed opgelet werd of ze dan wel gedronken hadden voor ze weer weggingen).

Lesje van mijn dochter was ik "niet zo enthousiast" over overigens :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:17

Ik heb goede ervaringen met De Blinkert. Heb daar toen ik jong was elke zomer gereden en later ook nog.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:26

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen bij de blinkert kom er al jaren. Je gaat in een groep naar het strand en op het strand word er opgesplitst in mensen die kunnen rijden en die dat nog niet echt kunnen. De ervaren groep gaat draven en galopperen over het strand en de minder ervaren groep gaat een stukje draven langs de zee. Vervolgens komt de groep weer bij elkaar. Om samen (stap en draf) weer verder te gaan. Ik weet dat op de 1 en 1,5 uurs rit dus beginners meegaan. de 2 uurs rit weet ik niet of dit alleen voor gevorderden is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:35

Ok, dat is dus wel goed geregeld, ik zag al die mensen met spijkerbroeken-en-gympen-met-hun-voeten-zo-ver-in-de-beugels al over het strand galopperen 8-)

De beginnerslesjes zijn er wel leuk denk ik, en vond de mensen ook aardig hoor. Maar zelf zou mijn voorkeur wel uitgaan naar een kleinere stal, maar dat zal persoonlijk zijn.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:38

TS, hoeveel een strandrit daar kost weet ik niet, moet je De Lange Dunen even mailen. Heb altijd mijn eigen paard mee gehad maar mocht dan ook gewoon met hun mee als ze op rit gingen, echt aardig. Klopt trouwens dat ze niet in folders staan, het is niet hun core business, de strandritten. Ze hebben daar een ruitersportzaak, een groepsverblijf en huisjes en de filmset van Penny's Shadow. En daarbij doen ze dan kleinschalige strandritten. Ze hebben wel superleuke paarden die ook hard kunnen :-).
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 18-08-14 15:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:39

Ik heb met beide stallen een strandrit gemaakt.
Bij de blinkert vond ik het goed georganiseerd, nella Dorien was in die tijd ( 10jr. geleden) wat minder professioneel. Later nog eens terug gegaan en toen zag het er al veel mooier uit.

Als je actie wil op het strand, zou ik zeker Nella Dorien aanraden. Ging behoorlijk hard!

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:48

Haha nog een keer bedankt voor alle reacties, het kiezen wordt er niet echt makkelijker door :') Al klinkt de Lange Dunen wel heel positief! Die ga ik zo eventjes bellen.

Knolledol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:49

Ik heb een buitenrit gemaakt bij rijstal de blinkert en ik denk dat ik daar wel 20 keer een rit heb gemaakt. Het is er heel leuk en elke rit was een succes. Er zit een galop bij die echt geweldig is!! :j ik heb gereden op de fjord Athila de fries Trix en een haflinger genaamd Diana. Waren allemaal leuke Beestjes! Ze vragen bij de galop of je durft en anders mag je mee met de stapgroep tijdens galop. Mocht je uiteindelijk niet willen. Ik vond het heel leuk daar en dat raad ik dan ook aan. Vooral als je hard wil :=

Nien73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:53

Hallo
Ik heb vorig jaren afgelopen mei vakantie bij beide een strandrit gemaakt.
Ik moet zeggen ik vond ze allebei erg leuk en mooi.
Lekker galopperen op het strand.gezellige meiden die mee rijden.
Als ik er weer ben dan ga ik weer bij allebei een keer rijden. Ik zou niet kunnen kiezen. Bij deblinkert zijn er meer paarden denk ik en bij de blinkert hebben ze meer Friezen paarden.
Veel plezier

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:06

Ja, lange dunen is ook geweldig! Ik ben daar geweest in de tijd dat daar de film: "penny shadow" is opgenomen en toen vertelde ze ook dat hun paard "shadow" was in die film. Super aardige en gastvrije mensen, heb daar ook nog wat schattige dingetjes gekocht voor aan mijn mentuig :D

Spankylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:05

aishcream schreef:
Bij 't jutterspad kun je ook heerlijk strandritten maken! De stal ligt dichtbij Nes en ze hebben veel friezen staan, dit zijn over het algemeen allemaal hele brave paarden! Ik heb erg genoten daar!! :j

heb je daar ook gegaloppeerd? :)

Knolledol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:40

Haha aischream: dat is precies wat ze tegen mij zeiden bij de blinkert ( dat hen paard shadow speelde) _/-\o_

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:13

Spankylover schreef:
aishcream schreef:

heb je daar ook gegaloppeerd? :)

Ja!

Knolledol schreef:
Haha aischream: dat is precies wat ze tegen mij zeiden bij de blinkert ( dat hen paard shadow speelde) _/-\o_

Hahahaha, dan zijn er meedere shadows :')
Trouwens, bij de lange dunen hebben ze als het goed is de filmset herop gebouwd, best grappig om te zien :) *krijgt spontaan een "penny gevoel"*

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:18

Ik heb vorige jaar bij Nella Dorien een strandrit gemaakt. Ging inderdaad best hard. Ik heb een ontzettend leuke rit gehad.
Heb je al een keuze kunnen maken waar je de rit gaat maken?

_Rosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:22

De blinkert is echt een super leuke manege met hele aardige mensen!!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:26

haffiefreak schreef:
Ik heb vorige jaar bij Nella Dorien een strandrit gemaakt. Ging inderdaad best hard. Ik heb een ontzettend leuke rit gehad.
Heb je al een keuze kunnen maken waar je de rit gaat maken?

zelfde!

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:37

Ja! We gaan bij lange dunen een rit maken... En wie weet als ik mijn moeder even lief aan kijk :D

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:48

ik ben in de meivakantie bij Nella dorien geweest. vond dit eigenlijk niet echt leuk.. we hadden een groep van 10/12 dacht ik, hadden 3 begeleiders (waarvan 1tje 8 jaar oud was en op een shetlander reed, wij reden op friezen en gelderse ect.) we moesten de hele weg achter elkaar rijden en ook op het strand, waardoor je dus nooit een gesprek kan aan knopen mocht je niet willen schreeuwen naar elkaar :+ hierdoor was het dus de hele weg zowat doodstil, begeleiding was niet geinterreseert in de mensen die mee reden, niet vragen hoe het gaat ed. paarden stonden zonder bodembedekking in de stal en je werd niet geholpen met opzadelen ed. vond de paarden ook niet heel vrolijk ogen..
niet om hun te beledigen maar zo is hoe ik het vond :D

die week ook bij de blinkert geweest (niet om te rijden maar we hadden een afspraak met iemand en dat was een handig punt) paarden stonden in netet stallen, oogde heel vrolijk en leuk. iedereen werd netjes geholpen met zadelen en opstijgen, van de rit zelf weet ik het dus niet.

we zijn ook nog bij de lange dunen geweest, niet voor een rit maar voor de cast van penny shadow, ziet eruit als een leuke stal. aardige mensen en een leuk winkeltje :)