Pasvorm bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Pasvorm bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:49

Hoi bokkers!

Ik ga van het weekend een bodyprotector kopen, maar aangezien ik dat nog nooit eerder heb gedaan vroeg ik mij af wanneer een bodyprotector echt goed zit.
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

LindseyvanB

Re: Pasvorm bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:30

Als hij goed aansluit/goed aanvoelt. Hij moet bij de rug vooral niet te lang zijn.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:31

Oke bedankt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:00

Ga er ieder geval mee op een zadel zitten, want dan kan je pas echt goed zeggen of deze niet te lang is aan de achterzijde.
Verder moet hij goed aansluiten/aanvoelen, niet knellen.
Let erop dat je ze ook goed kan verstellen overal. Let hierbij wel op dat je niet het rode van het klittenband mag zien.
Zelf ben ik fan van de bp's met flexiblocks. Deze vormen door het dragen meer naar je lichaam.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:12

Oke bedankt! Ik neem alles mee bij de zoektocht.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:13

Zoals er al gezegd werd, koop geen te lange! Je bodypritector zal dan aan de onderkant tegen je zadel komen en geloof me, dat wil je echt niet haha. Ik raad je aan er een te kopen met van die blokjes aan de binnenkant voor goede beweging. Ik heb een racesafe en zou noiit meer anders willen!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:17

Oke niet te lang dus. Ik zal er goed op letten!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:20

ponyaddicted schreef:
Zoals er al gezegd werd, koop geen te lange! Je bodypritector zal dan aan de onderkant tegen je zadel komen en geloof me, dat wil je echt niet haha. Ik raad je aan er een te kopen met van die blokjes aan de binnenkant voor goede beweging. Ik heb een racesafe en zou noiit meer anders willen!

hier ook een racesafe :j Licht, je kan zelf nog bewegen en zit heel fijn
alle andere die ik geprobeerd hebt waren of te zwaar, of 2 platen waardoor je niet meer kon bewegen, of te lang etc :j

Inge_imone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:07

Als je de bodyprotector aan hebt moet op een zadel gaan zitten en dan mag ie niet het zadel aanraken anders is de bodyprotector te lang ;)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:31

Bedankt voor de tips ik heb nog geen passende gevonden maandag even naar een andere winkel

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:23

Ik ben vandaag uitgekomen op een sir lancelot die goed zit en niet te lang is. Dan jullie voor het advies!

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:41

vraag aan diegene van de winkel om je te helpen. zij weten er meer van. ik heb me ook een bodypro laten aanmeten maar moest ik zoeken in diegene die in de winkel hingen, ging ik nooit mijn maat gevonden hebben, ze hebben mijn echt op maat moeten maken. en ben blij dat ze dat nu hebben gedaan

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:35

hij moet bij de rug in ieder geval niet te lang zijn, en moet goed aansluiten. ga naar een goede ruitersportzaak en vraag daar advies. dan weet je zeker dat hij goed is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:43

Zie dat je er al een hebt maar dan een tip voor alle mensen die er eentje willen gaan kopen.

Ga ik de winkel op een soortgelijk zadel zitten dus als je een dressuurzadel met diepe zit hebt ook op een dressuurzadel in de winkel gaan zitten (dan kan je BP minder lang zijn als met een springzadel)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 17:02

Ik heb deze ook in een ruiterort zaak gehaald. De eigenaresse van de zaak(waar ik tevens weleens een les bij heb gereden) heeft me geholpen met de juiste te vinden wij kwamen uit op deze sluit goed aan en is niet lang(wat een probleem was omdat ik vrij klein ben maar wel wat steviger een vrij grote cup maat wat het weer lastig maakt. En misschien dat ik er inderdaad ooit een helemaal op maat laat maken zodat ie nog beter zit.

Bij deze had ik het gevoel dat ik gewoon normaal kon staan bij andere leek het net of ik met mn armen wijd moest staan en verder weinig kon.

Nog bedankt voor alle tips!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:24

Niet te lang zij op de rug, niet te strak maar wel dat het om je lijf sluit zegmaar. En dat het je goed voelt en als je op je borst klop geen pijn doet. En dat je je nog goed kan bewegen. Als je schouders te strak zitten moet de bodyprotecor iets lager *D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:26

Nog bedankt voor de tip hier is inderdaad op gelet door de verkoopster. ;)