Hoihoi!
Ik heb een verzorgpaard, voor al een tijdje nu, die eerst doodsbang was voor trailers, wij wisten hier niks van. Ik zou 3 maanden geleden met het paard op onderlinge wedstrijd gaan, maar paard ging de trailer niet in. Best veel geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven. Paard kwam niet erg onrustig over maar steigerde af en toe en durfde niet te dicht in de trailer komen. Het paardje was er nog niet lang, dus ik dacht dat het misschien aan een gebrek aan vertrouwen lag. Meteen weer wezen door oefenen thuis. Eerst nog wat problemen maar een ervaren man ingeschakeld. Helaas toen anderhalve maand niet kunnen oefenen vanwege vakanties, maar daarna weer opgepakt. Eerst gewoon tweepaards trailer. Paard liep er na een tijdje rustig in en at daar haar eten. Helemaal fijn! Maar kwam er een schot tussen, ho ho maar. Daarom had eigenaar een anderhalfpaards trailer gekocht en daar oefenen we nu mee, ze is er al een stuk rustiger bij. Ze loopt er in, dan eet ze een paar happen en loopt er zelf weer uit, we werken dus nu met het erin en dan meteen weer uit op het moment dat wij het zeggen. Hartstikke goed! Alleen ze gaat er nu wel in, alleen ze blijft er telkens met 1 voetje veilig uit staan, 1 voetje blijft op de klep. Bij trekken aan het halstertouw loopt ze er meteen weer in paniek uit en bij een klopje op de achterhand ook, voer is ook niet meer belangrijk op dat moment.
Heeft er iemand tips?
Ook ben ik een beetje angstig met de klep dicht doen, want heb zo'n voorgevoel dat ze wrs in paniek raakt, iemand ervaring?
Ik weet dat er al veel topics over trailer laden zijn, maar ik kon er nog geen vinden met een paard die dat ene voetje er niet in wilt zetten!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.