Hallo, Ik en mijn vriend willen heel graag eens een strandrit doen. nu willen we gewoon zonder begeleiding. nu blijkt dit haast niet vindbaar te zijn.
heeft iemand enig idee?
ik heb zelf ook wel een paard die mee kan.
over mij: ik kan netjes rijden, alleen ben ik wat angstig met nieuwe paarden. ( op mijn eigen paardje zou daarom een goede optie zijn )
Mijn vriend: kan rijden, heeft alle gangen onder controle, maar omdat hij zichzelf heeft leren rijden is het allemaal niet zo netjes. mijn vriend is 1.83m en stevig gebouwd en daarom denken vele maneges dat hij te zwaar is. Mijn vriend heeft veel lef en stapt overal op.
Ik zou een manege al niet vertrouwen als ze aan 2 ruiters zoals jij omschrijft (een angstig, een onervaren) zomaar 2 paarden meegeven en zeggen 'Heb het fijn!'.
Zou jij je eigen paard zomaar aan een onbekende meegeven?
Antoinette09
Geplaatst: 12-08-14 11:28
Nee, ik zou ook de manege niet vertrouwen. Zij blijven ten alle tijden aansprakelijk als er wat gebeurt. Jij kent het strand niet (en neem van mij aan, dat is niet altijd te vertrouwen), je kent de paarden niet (en hoe zou jouw paard reageren op een vreemd paard en vice versa), je kent de omgeving verder niet en je wil, terwijl je zelf wat angstig bent en je vriend weinig echte rijervaring heeft zo naar het strand???!!! Sorry, maar ik vind dit compleet onverantwoord, maar da's mijn mening.
De functie van begeleiding is het rijden van een route en de veiligheid waarborgen van de ruiters en de manegepaarden. Waarom wil je zonder begeleiding?
Manege's zijn altijd verantwoordelijk voor hun paarden en klanten. Mocht het mis gaan, dan kan de manege aansprakelijk gesteld worden. Verzekeraars eisen vaak dat buitenrijden onder begeleiding gebeurt. Vandaar dat alleen huren tegenwoordig onmogelijk is.
Heb er geen ervaring mee, maar heb er wel eens van gehoord.
Hoi Wilma,
Ik heb bij bovenstaande manege 2 keer met Linda paarden gehuurd en zijn samen op pad gegaan. Ik vond het een erg prettige stal en fijne paarden. Wij zijn ook geen helden. Ik heb ook de kinderen uit mijn les een keer meegenomen voor een buitenrit. Toen wel onder begeleiding. Maar ging ook heel goed. Ze hebben ook een aantal stevige exemplaren staan. Dus ik zou ze gewoon even bellen of je vriend daar op mag.
liedje89
Geplaatst: 12-08-14 12:04
Ik heb dit jaar bij de loonse en drunense duinen een onbegeleide buitenrit gemaakt, daar hadden we opzich leuke paarden en lekker gereden, maar we waren wel een beetje verdwaald dus ik heb net zo lief begeleiding. Gewichtslimiet was wel 95kg bij die manege.
Kan je vriend anders niet op jouw paard en jij op een braaf manege paard als zijn gewicht zo'n probleem is?
Zou een priverit een optie zijn? Dus dat je wel onder begeleiding gaat maar dan met zijn 2? Hier aan de kust (Noordwijk) zijn er zowieso geen maneges die paarden zonder begeleiding meegeven.