vraagje paspoort kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakke

vraagje paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:08

een vraagje...

Als het paspoort van je pony kwijt is of verloren of iets van t zelfde, en je moet om welke reden dan ook een nieuwe opvragen.....
Wat zijn de kosten van een nieuw aan te vragen paspoort?
Moet het enten opnieuwe gedaan worden, neem aan van wel i.v.m rijden v wedstrijden .
Maar moet je je pony onder de leeftijd van 8 dan ook opnieuw laten meten??
of staan deze gegevens van het meten en enten geregisteerd bij de chipcode van je pony??

gr patricia

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: vraagje paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:22

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO omdat het daar beter past.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:21

Ik heb onlangs een nieuw paspoort aan moeten vragen.

De DA moest komen om wel te controleren of zij het paard was waarvoor een paspoort aangevraagd werd --> chipcontrole. Het enten was niet nodig omdat ik via de facturen aan kon tonen wanneer de entingen hebben plaatsgevonden. Na ontvangst van het nieuwe paspoort moest ik wel weer naar de da om de laatste enting aan te laten tekenen.

kosten
125,00 euro chipcontrole en verklaring
40,00 euro da kosten,

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:13

Ligt er helemaal aan bij welke instantie je het paspoort vandaan hebt, ieder stamboek en iedere paspoort uitgevende instantie hanteert andere prijzen. Daarbij maken ze vaak onderscheid tussen prijzen voor leden en prijzen voor niet-leden. Een duplicaat paspoort omdat deze kwijt, beschadigd en/of gestolen is, kost vaak meer.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:52

Van mijn pony is het paspoort ook een tijdje kwijt geweest. Om deze reden stonden ook niet alle entingen vermeld. Deze mochten ook niet meer bijgeschreven worden, dus moest hij opnieuw ingeënt worden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:29

Westhof schreef:
Van mijn pony is het paspoort ook een tijdje kwijt geweest. Om deze reden stonden ook niet alle entingen vermeld. Deze mochten ook niet meer bijgeschreven worden, dus moest hij opnieuw ingeënt worden.

Wel logisch........ anders is het erg handig om 'even het paspoort een tijd kwijt te raken' voor sommigen ;)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:36

JoyCiej007 schreef:
Westhof schreef:

Wel logisch........ anders is het erg handig om 'even het paspoort een tijd kwijt te raken' voor sommigen ;)

ik snap deze reactie niet helemaal. De DA is degene die dit bijschrijft niet de eigenaar, de DA heeft ook een administratie waarin aangegeven welk paard welke medicatie heeft gehad, het zou dus helemaal geen probleem mogen zijn.

het inschrijven van de medicatie is juist een van de bedoelingen van het hele document, bij twijfel is het opnieuw enten een juiste beslissing.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:39

Er zijn zat DA's anders die prima hun handtekening zetten onder een enting die veel later heeft plaatsgevonden. Daarbij dient een paspoort ook om dergelijke dingen goed bij te houden. Ik vind het niet zo vreemd dat entingen achteraf niet meer bijgeschreven mogen worden. Het stickertje met de entstof en de code moet er ook bijgeplakt worden.

Je administratie moet gewoon op orde zijn, zo niet dan moet je daar de consequenties van dragen. Ben je paspoort kwijt dan voor langere tijd dan 'mag' dat eigenlijk al niet, die hoor je gewoon te hebben en te kunnen tonen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:32

JoyCiej007

inderdaad je paspoort kwijt zijn mag niet gebeuren maar momenteel moet je altijd je paspoort kunnen tonen als je met je paard onderweg bent. Praktisch verre van: dan rij je met die auto dan met die, vaak heb je geen tas bij je of jas aan waar het paspoort maar in kan. En een paspoort in de auto wil je ook niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:20

friesiszwart schreef:
Ik heb onlangs een nieuw paspoort aan moeten vragen.

De DA moest komen om wel te controleren of zij het paard was waarvoor een paspoort aangevraagd werd --> chipcontrole. Het enten was niet nodig omdat ik via de facturen aan kon tonen wanneer de entingen hebben plaatsgevonden. Na ontvangst van het nieuwe paspoort moest ik wel weer naar de da om de laatste enting aan te laten tekenen.

kosten
125,00 euro chipcontrole en verklaring
40,00 euro da kosten,

Staat je basisenting er dan nog wel correct in? Anders kun je op concours nog weleens in de problemen komen :o