Hoe veilig is een cap als je hem ergens koopt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carrotcake

Hoe veilig is een cap als je hem ergens koopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 19:58

Ik heb van de week een cap gekocht bij een ruitersportzaak met een online webshop.
Nu kreeg ik die vandaag thuisgestuurd. Gepropt in een schoenendoos (dus hij stond bol) met verpakkingspapier erom heen. Dus geen bubbeltjes plastic iod.
Is dit nou een goede manier om een veiligheidscap te verzenden?
Bij een andere online webwinkel had ik er een besteld die was verpakt in een grote doos met luchtkussentjes van plastic. Helaas moest ik deze terugsturen ivm het niet passen.

Maar ik twijfel nu wel aan de veiligheid van de cap die ik vanmiddag heb binnengekregen. Helaas is dit een cap die niet meer in mijn maat te vinden is en het enige model is wat mijn moeilijke hoofd past.

Maar sowieso als je een cap koopt, of het nou een winkel is of online. Hoe weet je of die cap nooit gevallen is of een stoot heeft gekregen?

steefvicky

Re: Hoe veilig is een cap als je hem ergens koopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:00

Eigenlijk nooit over nagedacht, maar wel interessant.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:46

Als je weet hoe de post met de pakjes omgaat.. zet ik inderdaad hier ook wel vraagtekens bij.
Raar dat de cap niet in een ruimere doos zat! Beetje slordig inderdaad..

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:00

In een schoenendoos is best wel apart.. Kan je de ruitersportzaak niet opbellen?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:03

Zeker een interessante vraag. Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet vertrouwen.... Iets met een hoofd waar je er maar één van hebt enzo. En daarnaast zou ik persoonlijk een cap altijd zelf in de winkel gaan kopen en niet online :)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 23:06

Ik heb ze al een mail gestuurd. Maar die cap wil ik echt heel graag en is (bijna) nergens meer te koop in mijn maat.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 23:08

Sterretje90 schreef:
Zeker een interessante vraag. Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet vertrouwen.... Iets met een hoofd waar je er maar één van hebt enzo. En daarnaast zou ik persoonlijk een cap altijd zelf in de winkel gaan kopen en niet online :)

Maar in een winkel krijg je ook bijna nooit een die geseald (fabrieksverpakking) is. Hoe weet je dan dat die nooit is gevallen?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:08

Persoonlijk zou ik deze cap weer terug sturen en dan toch even verder zoeken.
Dit is niet de juiste manier van verzenden, slechte service en onzorgvuldig zou ik zeggen.

Risico dat ie niet meer goed is, is te groot.
Bij de post wordt er niet rustig aangedaan met pakketjes, zolang er niet " breekbaar" opstaat.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:09

Maar als je het zo bekijkt.. Hoe krijgt de ruitershop hem binnen? Ook via transport toch?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:10

Carrotcake schreef:
Sterretje90 schreef:

Maar in een winkel krijg je ook bijna nooit een die geseald (fabrieksverpakking) is. Hoe weet je dan dat die nooit is gevallen?

Dat is natuurlijk waar, maar daar heb je over het algemeen wel te maken met deskundigen. Die weten dat je met een cap voorzichtig moet zijn. Een pakketje dat het hele postcentrum door moet, wordt niet altijd even zorgvuldig behandeld. Koop je in de winkel een cap die is gevallen, dan is er dus echt sprake van nalatigheid van de verkoper, terwijl beschadigingen in het tweede geval bijna logisch zijn.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 23:11

myk_en_shant schreef:
Persoonlijk zou ik deze cap weer terug sturen en dan toch even verder zoeken.
Dit is niet de juiste manier van verzenden, slechte service en onzorgvuldig zou ik zeggen.

Risico dat ie niet meer goed is, is te groot.
Bij de post wordt er niet rustig aangedaan met pakketjes, zolang er niet " breekbaar" opstaat.

Ja, daar ben ik ook bang voor....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 23:17

Ja, klopt Sterretje90. Het kan bijna niet goed zijn.

Ik citeer van hun site: K*****ruitersport streeft ernaar om te voldoen aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid.
Nou....niet echt dus....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 07:06

Mariett schreef:
Maar als je het zo bekijkt.. Hoe krijgt de ruitershop hem binnen? Ook via transport toch?

Ja, maar dan zijn ze degelijk verpakt en zit er van dat soort piepschuimpapier eromheen in een gesealde plastic zak.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:12

Carrotcake schreef:
Mariett schreef:

Ja, maar dan zijn ze degelijk verpakt en zit er van dat soort piepschuimpapier eromheen in een gesealde plastic zak.

Maar over het algemeen worden ze daar uit gehaald zodat mensen ze ook kunnen passen en zien. En hoe weet jij dat die nooit per ongeluk uit het rek gekukeld is door toedoen van klanten die hem niet goed terugleggen of personeel dat onzorgvuldig ermee omgaat? Dan kun je misschien nog beter een cap online bestellen bij een grote ruiterzaak(denk aan divoza, ej of agradi) waarbij je zeker weet dat de verpakking nog nooit open is geweest.

Ik heb mijn cap bij agradi besteld, kwam aan in een doos met daarin nog een doos, die geseald was en daarin zat de cap in weet ik hoeveel beschermlaagjes, en dat was ook geen super deluxe cap, nee 'gewoon' een harry's horse :)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 07:58

Citaat:
Ik heb mijn cap bij agradi besteld, kwam aan in een doos met daarin nog een doos, die geseald was en daarin zat de cap in weet ik hoeveel beschermlaagjes, en dat was ook geen super deluxe cap, nee 'gewoon' een harry's horse :)

Ja, dit bedoelde ik met die andere cap die ik had besteld en helaas niet paste. Dit is gewoon een nette, correcte en betrouwbare verzending. Daarom was ik zo verbaast dat ik die ander cap zo toegestuurd kreeg...... :\

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:03

Ik vind de reacties hier toch wel erg overdreven hoor.... Je moet niet paranoide worden. Dus iedereen die hier reageert gooit zn cap weg als je m eens uit je handen laat vallen ook? Komop he, gewoon je gezond verstand gebruiken lijkt me genoeg hoor, na een val (op je hoofd) zeker wegdoen, maar anders....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 08:58

Sita77 schreef:
Ik vind de reacties hier toch wel erg overdreven hoor.... Je moet niet paranoide worden. Dus iedereen die hier reageert gooit zn cap weg als je m eens uit je handen laat vallen ook? Komop he, gewoon je gezond verstand gebruiken lijkt me genoeg hoor, na een val (op je hoofd) zeker wegdoen, maar anders....

Zou jij wel die cap gewoon op doen die ik thuis gestuurd kreeg in een schoenendoos? Dit is namelijk niet echt stootvast en je weet niet wat er tijdens transport is gebeurd....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 09:00

Sita77 schreef:

En in een winkel gaat ie maar niet door 1 hand dus je weet niet hoe vaak die is gevallen, hahhha.
Ik gooi echt niet mijn cap weg bij een keer uit mijn hand vallen of als ik niet op mijn hoofd ben gevallen. Maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik hem onbeschadigd aankoop....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:16

Daar heb je echt een punt,
Toen ik mijn cap had gekocht zat hij in een mooie ruime doos met piepschuim en bubbeltjes plastic.
Dus dat vond ik best netjes.
Maar hoe jou cap is afgeleverd vind ik persoonlijk niet netjes en zou ik zeker even over bellen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:21

Vind het raar dat ze zo iets, een veiligheids product, zo opsturen.
Ik zou het niet accepteren. Bij de pakketjes dienst gaan ze niet altijd even netjes met de spullen om.
Zou zo maar kunnen dat hij een flinke klap heeft gemaakt al en dus niet meer 100% is.

Zelfs een helm die ik besteld had vanuit duitsland zat super netjes ingepakt. Een ruime doos en goed opgevuld met van dat purschuim in plastic.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:23

Bij de ruitersportzaak waar ik spullen koop weet ik 100% zeker dat er netjes met de cap wordt om gegaan voordat ik die aanschaf.
Een cap die onbeschermd en in een schoenendoos wordt opgestuurd zou ik heel snel retour zenden.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 09:30

Ik kreeg net een verontschuldiging over de slechte verpakking. Verder niks. Dit vind ik ook niet netjes. Nu moet ik achter mijn geld aan gaan. Baal hier wel van....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:40

Carrotcake schreef:
Ik kreeg net een verontschuldiging over de slechte verpakking. Verder niks. Dit vind ik ook niet netjes. Nu moet ik achter mijn geld aan gaan. Baal hier wel van....

Geen fijne reclame voor die zaak, kan me goed voorstellen dat je baalt.

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:42

O Neee wat vervelend !! |o

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 09:43

Ik heb het ook aan de fabrikant gevraagd en die geeft deze reactie:

"Maar dan kunt u er denk ik wel vanuit gaan dat deze nog goed is.
Als u twijfelt dan zou ik even contact opnemen met de ruitersportzaak.

Je kunt het niet zien aan de cap als er wat mee is, maar als de cap gewoon goed verpakt was.
Het kan wel tegen een stootje, alleen de veiligheid kan niet worden gegarandeerd als de cap al gebruikt is omdat je niet weet of er iets mee gebeurd is."