Mannen benadeeld? Rijbroek heren moderne stijl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haunting

Mannen benadeeld? Rijbroek heren moderne stijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:48

Advies gevraagd aan de heren en dames:

Nu het paardenvirus me heeft getroffen en ik dus ook ga paardrijden (anders heb ik niets aan mijn paarden) is het moment daar dat ik dus ook rijkleding ga aanschaffen.
Beetje webshops en winkels langs en klaar is kees. Toch?

Nou nee. Laat ik nou net een beetje erg modebewust zijn voor een man. Ik mag graag shoppen (ja dames zulke mannen zijn er ook) en dan vooral de nieuwste collectie. Loop ook 2x per jaar modeshow voor een herenwinkel (meestal in eigen kleding :D).

Ik dus op zoek naar een rijbroek. Het enige wat ik tegenkwam voor ons mannen zijn de kleuren: wit, blauw, zwart en beige.

Één uitzondering, een denimlook broek. Niks geen stonewash, rode broek met bluewash, paars, felblauw, groen weet ik het. Voor de dames alle kleuren en printjes, voor de heren niet.

Dus, of ik zoek niet goed of het is er gewoonweg niet.

Wie helpt mij aan een moderne look rijbroek :D.

Voorbeeldjes wat voor soort kledingstijl ik heb:
[afbeelding]
[afbeelding]

Veulen84

Re: Mannen benadeeld? Rijbroek heren moderne stijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:30

Ik verkoop heren rijbroeken in de kleuren beige, coffee bruin, charcoal grijs, navy, olive green, wit en khaki grijs. Varianten van die kleuren zijn ook wel te bestellen. Maar standaard verkoop je toch meestal zwart en navy.
Overigens had ik vorig seizoen een heel mooie rooie jeans. Heb er welgeteld 1 van verkocht, die worden dit jaar niet meer geproduceerd. Dus soms is het ook een beetje mazzel hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:35

Om eerlijk te zijn snap ik als dame ook niet dat al die kleurtjes er voor de dames moeten zijn. Het is een rijbroek, geen mode-object. :+
Ik denk/vrees dat meer mannen ook die instelling hebben en dat er dus simpelweg te weinig vraag naar is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:46

Nooit op gelet eigenlijk, maar inderdaad zeg alleen maar saaie kleuren.
De enige die nog een beetje afweek is een jeans rijbroek voor heren bij kraemer.
http://www.kraemer-pferdesport.at/Equil ... &ci=247390

Je zou kunnen kijken bij endurance broeken daar zit nog wel eens wat kleur in.

En je kunt in ieder geval eens hier kijken. Volgens mij maken zij ook op verzoek broeken.
Dit is de site met de meest afwijkende kleuren en prints.
http://www.crazy-rider-reithose.de/

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:51

Ik denk dat heren het minder interessant vinden hoe zij erbij lopen over het algemeen dus zijn ze snel tevreden.

Een vriend van mij die redelijk modebewust is heeft gewoon een keer een mooie dames broek gekocht.
Geen haan die er naar kraaide.
Anders is dat misschien een optie?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:53

lrtj_ schreef:
Ik denk dat heren het minder interessant vinden hoe zij erbij lopen over het algemeen dus zijn ze snel tevreden.

Een vriend van mij die redelijk modebewust is heeft gewoon een keer een mooie dames broek gekocht.

Dit is niet eens zo'n gek idee.
Maar ik moet zeggen dat de damesbilpartij meestal groter is dan de herenbilpartij... Dus daar zou dan nog verschil in pasvorm ik kunnen zitten.

Edit:
En dit? Dit is Camel, weer eens wat anders en leuk te combineren met een marineblauwe polo bijvoorbeeld!
http://www.medhorses.nl/product/detail(5753).aspx

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:56

Gewoon achterste vorenaan trekken dan :') Nee geintje :))

T viel mij idd ook al op dat er maar weinig leuke heren rijbroeken zijn, raar eigenlijk want de man wordt wel steeds mode bewuster is mijn ervaring.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:56

JoopC schreef:
lrtj_ schreef:

Maar ik moet zeggen dat de damesbilpartij meestal groter is dan de herenbilpartij... Dus daar zou dan nog verschil in pasvorm ik kunnen zitten.

Gewoon passen kijken wat het mooiste zit, kijken welk model het mooiste valt en het minste lubbert.
Je hebt namelijk ook veel dames zonder grote bilpartij en die passen ze ook. Dus het is gewoon passen.
En als je een handige vriendin/moeder/schoonmoeder of iets hebt in laten nemen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:59

Eleionomae schreef:
Gewoon achterste vorenaan trekken dan :') Nee geintje :))

T viel mij idd ook al op dat er maar weinig leuke heren rijbroeken zijn, raar eigenlijk want de man wordt wel steeds mode bewuster is mijn ervaring.

_/-\o_

lrtj_ schreef:
JoopC schreef:

Gewoon passen kijken wat het mooiste zit, kijken welk model het mooiste valt en het minste lubbert.
Je hebt namelijk ook veel dames zonder grote bilpartij en die passen ze ook. Dus het is gewoon passen.
En als je een handige vriendin/moeder/schoonmoeder of iets hebt in laten nemen.

Precies! Ik zit nu te kijken bij Agradi, maar daar kun je ook de wereld aan maten en soorten aanklikken om te filteren uit 3000 artikelen...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:01

Je kan denk ik dan het beste naar een winkel gaan om te passen, en anders gewoon je normale maat bestellen past deze niet terugsturen en een andere bestellen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:01

Kingsland, robbies zijn mooie heren broeken

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:02

Pieter was trouwens te spreken over zijn broek van NedHorse!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:02

Ik heb het opgeven en gewoon een zwarte herenrijbroek gekocht van Nedhorse(Bij de 4e ruiterzaak een passende gevonden). Trek er een leuke t-shirt (chasin/jack and jones) of polo (state of art) van een goed merk op aan en klaar. Mij is verteld dat er geen markt is voor herenrijbroeken en daarom maar een zeer klein aanbod is. Damesrijbroeken kun je overwegen (vroeger altijd overgenomen van mijn zussen :')) , maar ik wilde nu perse een heren hebben :x

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:13

Ken ook een jongeman, die rustig dan damesbroeken aantrekt (ieder geval aan de kleuren te zien kan ik mij niet voorstellen dat die in heren verkrijgbaar zijn) En dan denk aan bordeaux rood, paars, roze etc. Broer doet het nu ook. Wel iets minder opvallend denk aan beige met een kleur etc. :D En van zijn zussen kunnen ze niet zijn, want dat zijn 2 korte meiden :P

Geef wel toe als de oudste weer eens met een combi het erf op loopt moeten we wel even een keer knipperen. Maar ach je raakt er aan gewend :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:17

Veulen84 schreef:
Ik verkoop heren rijbroeken in de kleuren beige, coffee bruin, charcoal grijs, navy, olive green, wit en khaki grijs. Varianten van die kleuren zijn ook wel te bestellen. Maar standaard verkoop je toch meestal zwart en navy.
Overigens had ik vorig seizoen een heel mooie rooie jeans. Heb er welgeteld 1 van verkocht, die worden dit jaar niet meer geproduceerd. Dus soms is het ook een beetje mazzel hebben.

Psst. Ik zie niks bij heren staan: http://www.ruitersportimport.nl/pagina/ ... heren.html

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:19

Min vriend heeft een zwarte rijbroek van Ej zelf en een heel mooie grijze van harry s horse. Ik zou zeggen combineer een standaard kleur rijbroek met een leuk shirt, probleem opgelost.
Dames rijbroek zou ik echt niet aanraden, daar word niet echt rekening met het klokkenspel gedeelte gehouden vind ik en een mannen broek zit vaak net wat losser dan een dames model.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:39

Djowel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:42

ik denk dat je voor heren bij de wat grotere ruitershops moet kijken. Ik ben ze idd ook nog niet veel tegen gekomen. Ik weet wel dat de Hyporama eerder ook heren paardrijbroeken had. Nu al een hele tijd niet meer geweest, maar misschien eens waard om te kijken. Als het goed is hebben ze ook een webshop ;)

Edit: Toch een paar sites gevonden
http://www.ruitersportsissi.nl/
http://www.hetpaardenwinkeltje.com/
http://www.horsetopshop.com/heren-rijbroeken
http://www.divoza.com/ Hier kun je bij sekse kiezen voor heren broeken

Alle sites gevonden met google, dus mocht er niks bij zitten kun je misschien via google zoeken :)
Laatst bijgewerkt door Djowel op 07-08-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:44

Er zijn er toch wel wat hoor.

Eurostar Gordon Flex
Kingsland Lance
Cavallo Carlo H
Pikeur Rodrigo Grip

Bijvoorbeeld.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:53

Ik heb tussendoor ook ff een vraag over mannenrijbroeken. Als dat niet erg is. Ik zie alleen maar maat 50 52 vaak voorkomen. Maar met spijkerbroek heeft mijn vriend als je naar vrouwelijke maten kijkt 40. Werken de maten van mannen rijbroeken anders. Of is 50 en 52 echt een grote maat.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:58

chrisje20 schreef:
Ik heb tussendoor ook ff een vraag over mannenrijbroeken. Als dat niet erg is. Ik zie alleen maar maat 50 52 vaak voorkomen. Maar met spijkerbroek heeft mijn vriend als je naar vrouwelijke maten kijkt 40. Werken de maten van mannen rijbroeken anders. Of is 50 en 52 echt een grote maat.

Herenmaten zijn volgens mij altijd anders.. ik heb maat 46 in mijn rijbroek en 31 in een spijkerbroek

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:02

Herenmaten lopen inderdaad anders. Heeft Decathlon niks voor heren?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:04

Oké ja ik heb ook wel maat 46 en in spijkerbroek 40. Maar wat voor maat zou mijn vriend hebben. Met maat 40 ongeveer.

Djowel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:07

Bedoel je die maat 40 als dames maat?? het lijkt me namelijk niet zo handig om daar van uit te gaan. Heren en dames maten verschillen nogal dus als je uit gaat van maat 40 dames maat koop je misschien een rijbroek die 2 maten te groot is bijvoorbeeld :)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:12

Oké Tnx :) zal het ook nog is vragen bij een ruiterzaak.