vervoer naar instructeurs opleiding KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Primeur11

vervoer naar instructeurs opleiding KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 11:35

Hoi Allemaal

Een vriendin en ik willen erg graag een instructeurs opleiding bij de KHNS gaan volgen. Alleen het grootste probleem waar we nu tegen aan lopen is het vervoer. We kunnen eventueel een trailer huren alleen dan hebben we nog geen auto die de trailer kan trekken (we hebben eventueel wel een chauffeur). Ik heb net zitten kijken naar vrachtwagentjes waar 2 paarden in kunnen die je met een B rijbewijs mag rijden om te huren. alleen die zijn best prijzig en we moeten een aantal keer met de paarden op pad en dan wordt het erg duur.

heeft iemand nog tips of ideeën waar we naar kunnen zoeken.

cissy

Re: vervoer naar instructeurs opleiding KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:05

Er passen zelden twee paarden in een B rijbewijs vrachtwagentje, theoretisch wel maar praktisch niet omdat het hele ding incl paarden en jij en je spullen maar 3500 kg mag wegen.

Is het geen mogelijkheid om beiden een 1,5 paards te huren en dan op pad te gaan? Dan hoeft de auto die ervoor staat ook minder te trekken. Of huur een bestelbus met 2 paards trailer, let wel dan moet je wel BE rijbewijs hebben.

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 20:37

als we alle bij een 1,5 paards trailer huren dan moeten we ook nog 2 auto's regelen/huren die een trailer kunnen trekken + chauffeurs. Ik ken 1 persoon die eventueel kan wil rijden die een BE rijbewijs heeft.

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie over de B rijbewijs vrachtwagentje want dat wist ik niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:39

met een 1,5 paardstrailer hoef je niet altijd perse BE te hebben, dat hangt helemaal vd auto af en het totaal gewicht van de combi