Springen zonder ijzers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_SvD_x

Springen zonder ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:43

Hoihoi bokkers!

Ik vraag me af of het springen op blote voetenplank wedstrijden toegankelijk is.
Het mag wel op hoekschoppen: zie KNHS wedstrijdreglement artikel 257, deel 2 j
Ik zou in iedergeval geen springwedtstrijd op blote voeten rijden op nat gras. En ook niet met ijzers.

Wat is jullie mening hierover?

Groetjes.

Ajpam

Re: Springen zonder ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:50

Ik spring zonder ijzers, dat ik omdat mijn IJslander(jaja, ik spring met een IJslander) ze er af tikt doordat hij zo ontzettend ruim loopt, zonder ijzers gaat t super hoor, ik een bak zie ik geen verschil maar op gras wel heel erg.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:56

Ik heb laatst ook een springwedstrijd gereden zonder ijzers op doorweekte grond.. Dat is gewoon op "save" rijden, niet te gehaast, niet te veel druk.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:57

Ik heb ze eronder zitten voor het gras. Heb er ooit eentje in de B (1m) op droog gras zo zien schuiven dat de schrik er goed inzat. Heb er dus voor gekozen om die van mij 4-kant te beslaan.
In maart is hij 4 kant gegaan. Hij houd het erg lang uit met zijn ijzers. Dus de smid is pas 3x geweest voor nieuwe ijzers/bekappen/vijlen. In oktober gaan ze er weer af tot maart

Het geeft mijzelf net het stukje vertrouwen dat ik wel doorrij op grondtempo en niet me paard terug hou. Want als ik dat doe komt hij nergens lekker uit en krijg ik overal een pasje bij

Ik heb wel een oefencross op droog gras gereden zonder ijzers hier gleed hij ook uit gelukkig niet op z'n zij

vanaf 3.32

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:27

Nadat ik uitgegleden ben bij het springen en mn enkel zwaar gebroken had waardoor ik 2 operaties heb moeten ondergaan heb ik m vierkant op ijzers gezet.. Wereld van verschil :)

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:29

Ik spring dit seizoen nog zonder ijzers (4 jaar en voor het eerst een paar keer mee) en heb er nog geen last van gehad. Bij regen start ik ook niet, het is ook afhankelijk van hoe stevig ze op de benen staan denk ik.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:53