Bang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RacexPuck

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:04

Hoii bokkerss,
mijn verzorgpony Mendi is heel bang voor het touw en stokken enzo
als je dan wilt lopen en iemand zit verder op met het halster touw te spelen dus rond draaien
gaat ze dus echt niet lopen dan loopt ze helemaal achter uit en laat zien dat ze bang is ook als je met het touw perongeluk naar achter slaat (dus naar haar ) schrikt ze zich kapot daarom kan ze ook niet longeren als je dan met t touw slaat op de grond dat ze harder moet is ze heel bang
ook doet ze dat als je de wei in komt dat ze niet komt en wegrent , omdat ze bang is
ik vind dit echt super iri want je kan niet normaal vrijheidsdressuur doen dus tips hiervoor?

Anoniem

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:06

Je hebt een dubbeltopic geplaatst. Ik tem even.

happybinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:17

Als je haar wilt pakken loop je rustig naar haar toe met het halstertouw achter je rug en klikt het vast aan haar halster en kalmeer je haar door tegen haar te praten en haar zachtjes te aaien als je nog meer wilt weten stuur dan aub pb :) probeer dat maar eerst dan kan je daarna nog verder gaan! Succes

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:00

Je laat haar het touw helemaal besnuffelen en dan ga je er een heel klein beetje mee bewegen, maar een heel klein beetje. Als ze dan goed blijft staan, beloon je haar. Zo bouw je het steeds een beetje op. Niet te snel natuurlijk en als je merkt dat ze bang word ga je weer een stapje terug.
En als je dat doet moet je natuurlijk wel zorgen dat er niemand zit te spelen in haar zicht, want dan concentreert ze zich niet op jou.

Veel succes!

happybinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:50

Misschien komt het doordat er iets in haar verleden is gebeurt vraag er anders naar bij het echte baasje. Als zij niks weet dan zou ik gewoon doen wat Mystic_Dawn je heeft aangeraden! Het is goed als je heel erg rustig begint aangezien ze wel heel erg bang is en het belangrijkste is nog dat je veel geduld hebt anders kan je je verzorgpony niet helpen als je veel geduld hebt zal het wel steeds ietsjes beter gaan! Veel succes

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:59

Het hard ronddraaien van een halstertouw en het slaan op de grond met een halstertouw doet het paard denken aan de staart van een ander paard. Deze is blijkbaar woest want anders gaat zijn "staart" nooit zo heen en weer. Is dus heel wijs van jouw verzorgpony dat ze daar niet langs gaat. Een extreem zwiepende staart wijst in de natuur nml op agressie. Niet meer zwiepen en slaan met het touw is de oplossing

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:53

Yezzi schreef:
Je hebt een dubbeltopic geplaatst. Ik tem even.

Daarom plaats ik hier een slotje.