Paard is bang alleen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghaia

Paard is bang alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:33

Hey bokkers!

Ik loop al een tijdje tegen een vervelend probleem aan.

Wanneer ik op wedstrijd vb alleen de piste van de prijsuitreiking binnen moet rijden, blokkeert hij helemaal en krijg je hem er niet in tot er een ander paard of persoon mee stapt.

Ook als ik van de camion naar mijn ring(rustig, lang teugeltje) wil stappen kan hij plots blokkeren en dan krijg je hem nietmeer vooruit... :o

Vanaf ik echt "ga rijden" dan doet hij dit niet meer.
Als ik klaar ben met rijden en terug ga naar de camion is plots NIETS eng meet en loopt hij overal gewoon voorbij.

Het is niet alleen op wedstrijd maar echt overal. Zelfs thuis.. :(

Als ik hem uit de weide haal om in te spannen en de andere paarden volgen niet, dan mag je zeker zijn dat inspannen geen pretje is :(:)

Heb al van alles geprobeerd, hem gerust stellen op een kalme manier maar heb de "hardere" aanpak ook al geprobeerd. Niets helpt...

Loopt nog iemand tegen dit probleem aan wat vind het wel lastig dat ik elke keer moet afstappen (is ook geen pretje met een paard van 1.80 *\o/* ) of wachten tot er een ander paard of mens voorbij komt stappen...

kokofloko5

Re: Paard is bang alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:43

Het is toch gewoon ee kuddedier

Ghaia

Re: Paard is bang alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 14:05

Dat is waar maar dat wil niet zeggen dat als er al 50 paarden in de piste staan hij niet alleen door de ingang kan gaan om naast de andere paarden te staan...