Leren chaps of leren rijlaarzen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzje_6

Leren chaps of leren rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 09:18

Hallo!

Al een tijdje ben ik op zoek naar leren rijlaarzen, alleen is het op internet moeilijk kiezen met de maten (heb al twee keer Mondoni field II besteld, de een was te hoog, de ander te wijd). Zo even naar Divoza is moeilijk, want het is niet naast de deur. Ik wil ze vooral met wedstrijden dragen. Toen dacht ik, kan ik geen leren chaps kopen? Zitten deze zoveel anders dan laarzen? Of is het geld de chaps niet waard en is het slimmer om tocb leren rijlaarzen te nemen? Met kunststof chaps vind ik rijden heel fijn, maar leer zit natuurlijk veel anders!
Alvast bedankt voor de tips :)

Pantykous

Re: Leren chaps of leren rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:19

Het zit anders dan leren laarzen maar ik heb heel lang met Ariats en leren chaps gereden en dat was keurig. Zat ook heel lekker :j

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 09:22

Okee! Maakt het dan veel uit welke jodphurs je hebt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:24

Nee, maar mooie leren jodphurs staat wel netjes. :j Ik heb goede ervaring met Ariat.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:50

Ik heb ook leren chaps, met nette leren jodphurs ziet het er ook gewoon netjes uit :j

De reden waarom ik chaps heb ipv leren rijlaarzen is dat chaps wel goed om mijn kuiten aansluiten. De standaard maten van rijlaarzen passen mij niet, en laarzen op maat laten maken was mij echt te duur :=

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:53

Heb zelf Ariat jodphers en chaps en vind die fijner zitten dan mijn rijlaarzen (Mondoni field I en Cavallo). Ze sluiten mooi aan, zonder strak te zitten. Ik heb de jodpher met veter, waardoor ie rondom mijn enkel ook fijn stevig zit.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:54

Ik heb leren Petri jodphurs met bijpassende leren Petri chaps. Ziet er als combi erg netjes uit en van een afstandje lijken het net laarzen (vooral als je er nog een spoortje omheen hebt dan zie je het bijna helemaal niet). Heb bewust hiervoor gekozen omdat ik laarzen niet fijn vind zitten en ik voor m'n gevoel m'n hakken niet goed kan uitdrukken. Natuurlijk als ze goed ingelopen zijn zul je daar geen last meer van hebben maar ik draag m'n nette schoenen alleen met wedstrijden en dat zal 1x per maand zijn, met laarzen zal het dan dus wel erg lang duren voor ze goed ingelopen zijn.

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:54

Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:28

Ik heb zelf nu kunststof jodphurs, maar die gebruikte ik altijd met lessen. Inderdaad met veters is een goed idee, want dan blijft hij bij de enkel beter zitten. Kun je de Ariat en Petri jodphurs + chaps allebei bestellen bij Divoza?

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:28

lisa_floorxx schreef:
Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur

Kun je bij Eppeljeck ook online bestellen? Want volgens mij ken ik er geen bij mij in de buurt. :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:29

Ik heb ze bij Ooteman besteld, daar staat ook precies bij hoe je kan opmeten welke maat je moet hebben. Divoza zou ik niet weten.

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:36

Myour schreef:
Ik heb ze bij Ooteman besteld, daar staat ook precies bij hoe je kan opmeten welke maat je moet hebben. Divoza zou ik niet weten.

Handig! Ga ik meteen kijken, bedankt :)

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:40

Chaps zijn echt ideaal en raad ze dus ook echt aan

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:46

Als je officieel wedstrijden wil gaan starten, zou ik toch voor laarzen gaan. Ik zie op concours amper mensen met chaps, vind een laars toch beter staan. (in training rij ik zelf ook regelmatig met jodphurs)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:51

Misschien zijn gaithers van petrie iets voor je? Hierbij zie je nauwelijks verschil tussen laarzen terwijl het wel chaps zijn met elastisch stuk achter.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:02

Gewoon mooie leren chaps zie je idd bijna niet hoor, dat staat heel keurig :j

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:19

Gewoon mooi leer valt niet op, en zo te zien rijden er meer mensen mee. Misschien eerst passen (ja ik weet dat het niet dichtbij is.. Maar misschien bestellen en als het niet wil, dan gewoon retourneren?), dan weet je zeker wat het fijnste zit. :)

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:36

Annem84 schreef:
Misschien zijn gaithers van petrie iets voor je? Hierbij zie je nauwelijks verschil tussen laarzen terwijl het wel chaps zijn met elastisch stuk achter.

De gaithers zijn idd echt mooi :), heb net gekeken. Alleen het lijkt alsof aan de achterkant iets open is?? Of sluit dat door het elastiek automatisch goed aan?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:38

Je mag toch ook gewoon met leren chaps starten?

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:41

Pantykous schreef:
Nee, maar mooie leren jodphurs staat wel netjes. :j Ik heb goede ervaring met Ariat.

Pantykous schreef:
Gewoon mooie leren chaps zie je idd bijna niet hoor, dat staat heel keurig :j

Mooi! Ik had nu naar de Ariat gekeken (ook naar de jodphurs), ze zijn allebei best prijzig, maar het zijn echt hele mooie schoenen met chaps! :D

Alleen de kuitmaten zijn bij de chaps kleiner dan bij gewone laarzen, vielen ze groter/kleiner bij jou?

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:43

x_Irisje_x schreef:
Je mag toch ook gewoon met leren chaps starten?

Volgens mij wel, als het maar gladleren chaps zijn geloof ik (in combinatie met jodphurs) (weet ik ook niet heel zeker ;) )

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:44

Ja, dat mag. :j

Kost wat die Ariats maar ze gaan ook heeeeel lang mee is mijn ervaring.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:20

Suuzje_6 schreef:
lisa_floorxx schreef:

Kun je bij Eppeljeck ook online bestellen? Want volgens mij ken ik er geen bij mij in de buurt. :)

Ja hoor:

http://www.ej.nl

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:53

Ik heb nu al een tijdlang chaps maar ben nu aan het sparen voor leren rijlaarzen (Heb zelfs al genoeg maar de laarzen die ik wil zijn nog niet de verkoop in gegaan). Ben zó klaar met die dingen :+... De mijne zijn helemaal kapot gegaan en ze bieden weinig steun. Mijn jodhpurs zijn nog wel oké maar chaps begin ik niet meer aan.