Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Patricia78 schreef:En dan ligt het er ook nog aan of je 0,1 of 2 paarden in je trailer hebt staan. Hoe harder de band, minder brandstof.. terwijl een zachtere band geschikter is voor een zware lading. (Anders kans op een klapband)
Patricia78 schreef:En dan ligt het er ook nog aan of je 0,1 of 2 paarden in je trailer hebt staan. Hoe harder de band, minder brandstof.. terwijl een zachtere band geschikter is voor een zware lading. (Anders kans op een klapband)
APCIII schreef:Patricia78 schreef:En dan ligt het er ook nog aan of je 0,1 of 2 paarden in je trailer hebt staan. Hoe harder de band, minder brandstof.. terwijl een zachtere band geschikter is voor een zware lading. (Anders kans op een klapband)
Moet je bij zware lading niet juist _meer_ druk in de band hebben, zodat de band minder vervormt door de zware lading?
Bij mijn auto staat bij "volle bepakking" meer bandendruk op 't stickertje dan bij "lege auto".
maar misschien heb ik het wel mis
. Ze schrokken wel hoor toen ze de oudjes eraf gingen halen
, ze vroegen direct of ik al die tijd met t paard erin op zulke banden heb gereden
. Nee natuurlijk niet ik kijk wel uit, heb heel braaf eventjes een trailer gehuurd van de pensionstalhouder als het nodig was. Maar er zijn er inderdaad bij die veel te lang doorrijden op oude banden. Ben nu weer helemaal happy dat ik ze heb