pijn in linkerbekken bij rijden met lange beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KaylOdi

pijn in linkerbekken bij rijden met lange beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 20:27

Hejhej,

Sinds kort rijdt ik op een andere manier (nieuwe instructrice) met lange beugels en het bewuste rijden op de zit.
Ik ben daar nu al een 2 maandjes mee bezig.. maar ik heb sinds deze week erg last van mij linkerkant in de buurt van mijn lies/bekken.
Hrb er nu vooral last van met opstaan, bukken en draaiende bewegingen. Zoiets als op de bank ploffen dat kan ik momenteel niet, doet pijn.
Heeft er iemand een idee of dit komt door een verkeerd zadel, niet gewend.
Heeft er ook iemand ervaring met mijn klachten en weet die wat ik ermee moet?

Dankjulliewel ;)

KaylOdi

Re: pijn in linkerbekken bij rijden met lange beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 11:51

nobody? :(

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:19

Kan me indenken dat je bepaalde pezen en spieren nu anders belast dan eerst, waardoor nu toch een blessure ontstaan is.
Daarnaast kunnen jijzelf, je paard en je zadel wat scheef zijn wat ongelijke belasting geeft met mogelijke klachten tot gevolg.
Even rustig aan doen, ook met rijden (misschien weer beugels even gaatje korter?), als langer dan een week duurt zonder minder te worden even langs de dokter

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:08

Okee dankjewel! Heb vandaag weer gereden, ik moet zeggen het is wat minder! Heb wat stretch oefeningen gedaan op het paard.. het hielp wel!! Dus even afwachten.. anders dok:)

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:14

Fijn dat het wat minder is! Even in de gaten houden en kalm aan doen :) en paar keer stretchen is een hele goede

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:42

Hee! Ik heb dat ook wel eens, maar weet niet of het precies hetzelfde gevoel is. Het lijkt dan net of mijn been te veel 'uit de komt is' ofzo. Het voelt dan of mijn spieren mijn been niet goed op zijn plek kunnen houden. Misschien helpt het om de spieren rond je bovenbeen of bekken inderdaad te strechen en wat meer te trainen, zodat ze meer kracht hebben. Als je dan met lange beugels rijdt, houden ze nog steeds goed je been in je bekken, en krijg je geen kramp. Ik hoop dat het over gaat!

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:47

dankjewel! ik heb redelijk getrainde benen, maar misschien juist op die plek niet. Heb nooit last van mijn rug ofzo.. omdat die ook heel erg getraind is. Maar het geen dat ik wel heb zijn scheve bekken, omdat ik last heb van plat voeten en jaren lang in een verkeerde houding heb gelopen. Misschien ook maar weer eens naar de manueel gaan!

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:48

oh en het voelt indd alsof het bekken niet op zijn plek zit.. en steeds raar doet bij een draaiende of zijwaartse beweging

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:39

Ja idd, zo voelt t bij mij ook. Misschien inderdaad even langsgaan! Want als je voor de rest gewoon goed getraind bent, kan het aan hele kleine dingetjes in je houding liggen of aan de manier waarop je op je voetzolen loopt. Misschien loop je met de ene voet wel meer op de binnenkant, zulke kleine dingen kunnen de houding van je bekken veranderen, ivp je rug (omdat deze goed getraind is). Maar dat weet ik natuurlijk ook niet, want iedere persoon is anders ;)

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:44

heb er steunzolen voor.. en ik ben al eens gecorrigeerd geworden in mijn bekken.. met kraken haha.. dus moet maar snel eens terug.. denk dat het hiermee te maken heeft

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:49

Oh, haha, je bent al goed in actie geweest dus :) Ik denk ook dat nog een keer langsgaan het beste is