Vervoeren kleine pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Vervoeren kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:51

Hallo Bokkers,

Ik ga morgen een maatje voor mijn pony ophalen maar het gaat om een merrie van 82 cm. Mijn trailer is een smalle 1 paards trailer maar toch zal de kleine er waarschijnlijk in 'verzuipen'.
Uiteraard rijden we voorzichtig maar zal ze niet omvallen? En hoe zal ik haar vastzetten of kan ze beter los?

Wat zijn jullie ervaringen met het vervoeren van een kleine pony?

Susan_2002

Re: Vervoeren kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:55

Los zou ik persoonlijk nooit doen! Messchien kun je haar een kwart slag draaien( als je het niet snapt zeg maar even!;)) een tijdje geleden is er bij ons veulen is iemand blijven staan omdat hij jong was het niet kenden en zonder moeder en 'verzoop' in de trailer!XP

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:20

Paardje gewoon op de trailer zetten, maar strobalen er in VAST maken zodat dat de ruimte beperkt. Als dat niet kan, dan los op de trailer en juist zoveel mogelijk eruit (geen stangen e.d.). Als je kunt dan een strobaal voorin de trailer vastzetten, zodat ze niet bij een noodstop er voor uit vliegt. Bij uitladen wel super voorzichtig dat ze niet naar buiten springen als de klep half open is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:37

Strobalen zijn jammer genoeg geen optie, die heb ik hier niet.. Dan denk ik
dat los misschien de beste optie is, bij het uitladen ga ik gewoon eerst zelf via
het zijdeurtje naar binnen, klik haar vast en dan pas de achterklep open?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:43

Hier staan ze allemaal los in de trailer (ook ukkies van zo'n 80 cm). :)
Dat gaat hier prima, ze zijn super rustig op de trailer en je hoort ze dan ook een plekje zoeken zodra ze erin staan om daarna de hele reis stil te staan. :)
Hier doe ik inderdaad eerst het voordeurtje open en dan de achterklep pas open.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:44

En dan maar geen hooi erin dus? Ik hang voor mijn D pony altijd een hooinetje op
maar met zo'n kleintje heeft dat weinig zin.. :+ Op de grond is niet handig zeker?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:45

Als je ze los zet, let dan ook op of het boven de klep dicht is.

Want geloof me, zo'n mini presteert het boven de klep uit te komen als ze eenmaal besluiten dat ze er uit willen.

Stangen en alles uit de trailer halen is een optie, maar de meeste trailers zijn zonder stangen niet meer stevig.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:45

Ik heb mijn merrietje van +- 93 cm gewoon los vervoerd in een een paards trailer. Onderweg even gestopt om een pauze te nemen, en toen stond ze tevreden aan haar hooi te prutsen.
Als ik ooit een derde erbij koop gaat die ook gewoon los in de trailer. Mocht ik ooit een kleine veewagen of ponytrailer op de kop tikken, dan gaan ze wel vast. Maar dan moeten ze ook met zijn 2en of 3en er in, dus dan moet de indeling heel anders.
Maar een enkele pony zou ik los meenemen :)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:46

xApple schreef:
Strobalen zijn jammer genoeg geen optie, die heb ik hier niet.. Dan denk ik
dat los misschien de beste optie is, bij het uitladen ga ik gewoon eerst zelf via
het zijdeurtje naar binnen, klik haar vast en dan pas de achterklep open?

Zou hem niet los vervoeren! gewoon vastzetten in de trailer!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:48

Hooinet heb ik hier nog niet opgehangen, onderweg eten die van mij eigenlijk niet. Soms leg ik wel eens een klein plukje neer zodat ze net even rustig blijven staan tot dat je gaat rijden. :)

Vastzetten zou hier alleen maar gevaarlijk worden, want ze zijn nog steeds klein zat om overal onderdoor te lopen. Dan zouden ze juist alleen maar vast komen te zitten (of erger zichzelf ophangen) en in paniek raken. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:50

Ja ik ben ook bang dat ze vast komt te zitten met een beentje/hoefje of haar koppie.
De stangen kunnen er wel uit, want mijn trailer is al best heel klein en smal en is vorig
jaar helemaal vernieuwd, ook nieuwe zijwanden, hij is super stevig :j

Denk dat ik dan ook gewoon een pluk hooi op de grond leg.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:51

Inderdaad. Ik zette de mijne ook altijd los. Hij heeft er een handje van te steigeren als hij dingen niet kan zien. Met die reden zette ik hem los, zodat hij nergens zijn benen overheen kon krijgen, of ergens onderdoor kon. Als je eenmaal rijdt heeft het diertje het wel druk genoeg met blijven staan. Succes, en veel plezier met je nieuwe pony!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:56

JoanneE schreef:
Inderdaad. Ik zette de mijne ook altijd los. Hij heeft er een handje van te steigeren als hij dingen niet kan zien. Met die reden zette ik hem los, zodat hij nergens zijn benen overheen kon krijgen, of ergens onderdoor kon. Als je eenmaal rijdt heeft het diertje het wel druk genoeg met blijven staan. Succes, en veel plezier met je nieuwe pony!

Dankje ! :)

Ik doe de bovenkant ook dicht.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:58

Hier zetten we ze juist altijd vast. Meestal gaan ze in de punt staan zodat ze meer steun hebben.