Beleren van Appie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Beleren van Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:31

Hoi,

al vaak topic's geplaatst over het beleren van appie. Er is nogal wat gebeurdt waar door ik twijfels krijg, ik denk dat hij last van zijn rug heeft, maar het kan ook gewoon klieren zijn.

2 jaar geleden zijn we begonenen met beleren, alles ging goed. Alleen toen meneer door had dat hij mij er kon af gooien heb ik nogal wat pijn opgelopen, hij heeft me nageschopt ik heb onder hem gelegen want hij liep over mij heen... Ik wou er toen absoluut niet meer op. Geen zin in nog een hoefafdruk in me rug te krijgen. Ik heb de tip van een paar bokkers gehad om grondwerk te gaan doen, had ik toen nog nooit van gehoord dus ik ben de boeken ingedoken en veel aan het googlen geweest. In het begin de basis gedaan; volg de leider, achteruit,sturen ben toen ook veel met druk en belonen bezig geweest en ik heb de L shape veel gebruikt. Het was super leuk, Appie ging steeds beter luisteren en ik kreeg wat vertrouwen hij wat in mij, zo hebben we het opgebouwd. Het is echt een super leuk beest! Hij heeft veel angsten overwonnen! Ik ben echt super trots alleen bij het beleren heb ik toch mijn twijfels, de zadelmaker is komen kijken maar die zegt dat het niet met zijn rug is, ik heb toch een beetje twijfels. Zou het kunnen dat het iets met zijn rug is en hoe kan je zo iets zeker weten? Ik wil hem namelijk echt geen pijn doen!

Groetjes Elisa

Simpelman

Re: Beleren van Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:29

Zoek een leraar.

Lau

Re: Beleren van Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:39

Heb je les?
Heb je er ooit al een kraker of iets bij gehad?
Ligt het zadel wel goed?
Is het zadel wel juist voor jullie beide?

Ik zou als ik jou was eerst beginnen met goed les en de basis onder het zadel gaan versterken.
O.a Recht richten goed aan het been een goed stuur en op de zit.
En dit krijg je niet in een week voor elkaar dit is werk wat over maanden kan gaan.
Merk je geen verbetering zou ik het zadel door een andere zadelmaker laten checken.
Heeft dit nog geen zin laat je een kraker komen, en een zadel maker komen.
En dit in combinatie met de juiste begeleiding zou je het opgelost moeten krijgen.