Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElCamino schreef:ik heb een Atec Technoline de Luxe 2 paards uit 2003.
Dit type is er niet meer maar broertjes ervan wel.
Hij weegt leeg 730 kilo.Hij mag 2000 kilo trekken/
Op de brug zeker meer want ik heb een houten tussenschot ipv rubber flap en een hengstenschot erin van hout...
Let wel op het laadvermogen want als dat meer dan 1800 kilo is mag je hem dus niet trekken!
Al ben je in de praktijk lichter, ze gaan uit van de maximale toelaatbare massa volgens mij.... correct me if I am wrong....
kmvreter schreef:Je kan ook de papieren van je trailer aan laten passen en het totaal gewicht op 1800 kg laten zetten.
Ik heb mijn 1,5 paard trailer waar ik altijd maar een pony in vervoerde ook terig laten zetten naar 1200 kg. Als zelf ermaar voor zorgt dat het totaal gewicht waarmee je op pad gaat hieronder blijft.
Mocht je de trailer verkopen dan is dit ook altijd nog weer terug te draaien. Het koste mij toen iets van 30 euro.
Yvank_ schreef:Je MTM mag best hoger dan 1800 zijn. Je werkelijk gewicht nietMTM is alleen van toepassing als je zonder BE rijdt.
VickyS schreef:Onze Westeria weegt 620kg en heeft MTM 2000 kg.
Maar ongeacht of je rijbewijs BE hebt of niet,als je wagen maar 1800kg mag trekken mag je eigenlijk niet de baan op met een 2-paards trailer met hogere MTM dan 1800kg.
Er wordt niet gekeken hoeveel je trailer effectief weegt met paard erin maar naar de MTM.