(baseball) pet voor een klein hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

(baseball) pet voor een klein hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:34

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke pet. Graag van een paardenmerk, maar dat is niet het belangrijkste.

Het belangrijkste is de maat. Ik heb een heel fijn en smal hoofd (Capmaat 21) dat overgevoelig is voor zonlicht en mijn zonnecreme verslaving is niet meer genoeg. Als ik een pet vindt is ze ofwel niet verstelbaar genoeg, ofwel lukt het net maar heb ik een lelijke bult achter op mijn hoofd. Dus ik dacht: ik koop een kindermodel (bah wat een lelijke kleuren) een vaak is de klep vanvoor nog te smal ook.

Dus ik zoek een donkere pet die in een kleine maat te vinden is met een leuk (paarden)logo. Welke bokker weet raad?

Seltje

Re: (baseball) pet voor een klein hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 06:27

Ik bedoel dus Capmaat 51 :o

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:52

misschien kun je bij ruitersportzaken bij jou in de buurt gaan kijken :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:10

Je hebt mijn hoofdmaat en daar zijn wel petjes voor te vinden. Geen idee of die ook in paardenmerk te krijgen zijn trouwens. Ik heb er een van een engelse pub en twee gekregen (een van een paardenvitaminemerk dat niet meer bestaat en een van de luchtmacht) waarvan ik het merk niet ken. Dus daarin kan ik je niet helpen. Alle drie hebben een extra grote klep omdat mijn ogen geen fel zonlicht kunnen verdragen, ik woon er dus zo ongeveer in. :+

Wel weet ik dat een pet met klittenband verstelling vaak beter zit bij een klein hoofd dan die met een metalen sluiting. De goed passende muts die ik heb is van horseware trouwens, misschien dat die ook petjes hebben.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:19

Ik heb altijd junior size baseball petten.
Geen paardenmerk helaas.
Soms kun je ze ook effen/zonder logo of merk vinden. Dan zou je er iets 'paard-gerelateerd' op kunnen laten borduren.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 18:26

karuna schreef:
Je hebt mijn hoofdmaat en daar zijn wel petjes voor te vinden. Geen idee of die ook in paardenmerk te krijgen zijn trouwens. Ik heb er een van een engelse pub en twee gekregen (een van een paardenvitaminemerk dat niet meer bestaat en een van de luchtmacht) waarvan ik het merk niet ken. Dus daarin kan ik je niet helpen. Alle drie hebben een extra grote klep omdat mijn ogen geen fel zonlicht kunnen verdragen, ik woon er dus zo ongeveer in. :+

Wel weet ik dat een pet met klittenband verstelling vaak beter zit bij een klein hoofd dan die met een metalen sluiting. De goed passende muts die ik heb is van horseware trouwens, misschien dat die ook petjes hebben.

Ah ik ben dan toch niet de enige volwassene met een mini hoofd. Maar zelfs gewone petten passen voor mij niet, zelfs met klittenband zijn ze vaak nog te breed. Ik blijf verder zoeken en passen. Het is dat bij de paarden rondlopen met een hoedje geen succes is, want dat is in het dagelijks leven mijn oplossing.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:27

En kinderpetten? :o
HH heeft bijv ook een kinderlijn, misschien zitten daar petten in?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 18:28

Heb je al eens gezien wat een lelijke kleuren die kinderpetten hebben? En vaak is de klep ook smaller, laat dat laatste met mijn lichtovergevoelige huid echt geen goed plan zijn.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:30

Seltje schreef:
Heb je al eens gezien wat een lelijke kleuren die kinderpetten hebben? En vaak is de klep ook smaller, laat dat laatste met mijn lichtovergevoelige huid echt geen goed plan zijn.

Wauw sorry.. ik wilde je dus NIET kwetsen met mijn opmerking over kinder -O- . Probeerde alleen maar te helpen.. Ik ben ook geen petten-expert, zei alleen maar wat in me opkwam.