Strand rit Zeeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_jara

Strand rit Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 12:41

Hallo!

Ik ga met mijn familie naar Zeeland, waar weten we nog niet precies.
Nu wil mijn zusje heel graag een strandrit doen. Wij nemen onze paarden echter niet mee want we gaan maar 3 dagen en hebben mensen die op onze stal komen om op te passen.

Weet iemand een stal waar je een buiten rit kan maken? En kan dit ook zonder begeleiding? Wij hebben jaren rij ervaring en hebben zelf ook een stal. Allebei verantwoordelijkheid- gevoel genoeg.

Groetjes Yara.

_Dingetje_

Re: Strand rit Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:45

Probeer is bij manege de Eendracht in Vrouwenpolder.
Volgens mij kun je daar strandritten maken, alleen zit je met het seizoen dat paarden niet toegestaan zijn op het strand ivm de badgasten.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 12:47

_Dingetje_ schreef:
Probeer is bij manege de Eendracht in Vrouwenpolder.
Volgens mij kun je daar strandritten maken, alleen zit je met het seizoen dat paarden niet toegestaan zijn op het strand ivm de badgasten.

Hier zijn volgensmij alleen ritten mogelijk met begeleiding.. Wij willen het liefste met z'n tweeën er op uit en evt. met 1 begeleider. Kleinschalig dus, :).

Annamarie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:14

Bij Western Trail Zeeland kan je buitenritten boeken. Wel onder begeleiding, maar kleinschalig (max. 4). Op goed getrainde westernpaarden, wel is ervaring vereist.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:36

Dit kon (kan?) bij Ponyhof Aagtekerke.

Wel vooraf aangeven hoeveel ervaring je hebt en dat je zonder begeleiding weg wilt, zodat ze daarvan op de hoogte zijn.

Wij kregen zonder dat ze ons op een paardenrug hadden gezien al de paarden in de handen gedrukt om de duinen op te zoeken.
Of dat een goede zet is, is een ander verhaal, maar rijden zonder begeleiding was daar toen in ieder geval mogelijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:38

Ik vond alleen zelf t strand niet zo boeiend bij de ponyhof... veel van die palen in t water dus je kunt niet echt even lekker gasgeven, paar galoppassen en je moet al weer terug. Zou ik daarom niet zo snel doen.

Ik heb in Renesse ook eens een buitenrit gemaakt, bij Grol. Was toen alleen met de begeleidster, maar gok dat t in de zomer daar erg druk is. Wel een suuuuper mooi strand trouwens!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:41

Strand bij Ponyhof is niet fantastisch nee :)
Maar wij konden zo snel geen betere locatie vinden waar je zonder begeleiding weg mocht.

Bovendien woonden wij toen allemaal praktisch aan het strand, dus dat hoefde voor ons niet zo bijzonder te zijn. Daar kwamen we zelf toch al wekelijks.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:44

Ik ben 2 weekjes geleden bij manege tinte geweest, is erg leuk daar!