Vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahcasca

Vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 08:33

Mijn kennis heeft een paardje die niet de trailer in wilt, we hebben ook al parelli geprobeerd, dus is een vrachtwagen handiger of niet? Groetjes Deborah

kimberlyve

Re: Vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:36

Ik denk dat je evenveel moeite zou hebben met de vrachtwagen. Een paard is echt niet gek hoor.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:38

Of je nou een trailer hebt of een vrachtwagen, beide zit er een klep op waar ze op moeten lopen en uiteindelijk komen ze op dezelfde plek. Namelijk in een ruimte waar ze een tijdje stil moeten staan, ik denk dat het inderdaad wat kimberlyve ook zegt het niet veel uitmaakt of je het paard nou in een vrachtwagen of in een trailer zet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:44

Ligt er lijkt me aan waarom het paard de trailer niet in wil. Sommige paarden hebben vervelende ervaringen met achterwaarts uit de trailer stappen bijv en willen daarom er niet meer in, er zijn vrachtwagens waar je bijvoorbeeld er voorwaarts uit kan. In zo'n geval bijvoorbeeld kan het verschil maken, maar dan is de reden waarom het paard niet in durft te stappen belangrijk. Wellicht kan je kennis er een professional bij halen die helpt met trailerladen? Dat lijkt mij effectiever, Esther de Vries hoor ik wel eens goede berichten over bijv. Die komen je op locatie helpen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:48

Deborahcasca schreef:
we hebben ook al parelli geprobeerd,

Wat bedoel je hiermee? Welke oefeningen doe je dan? Hoe lang ben je al bezig?
Wat doe je paard precies? En wanneer? Op welke moment? Hoe reageert ze op de trailer? En wat doen jullie dan? Kun je wat meer uitgebreide informatie geven? Nu is het voor de rest alleen maar een beetje gokken....

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:48

Mijn paard heeft wat moeite met de trailer na een slechte rit met mijn ex-bijrijdster.
vrachtwagen loopt ze zo op, omdat het een grote ruimte is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:54

kimberlyve schreef:
Ik denk dat je evenveel moeite zou hebben met de vrachtwagen. Een paard is echt niet gek hoor.

Ik weet dat het wel degelijk uitmaakt, al kun je er geen schriftelijke garanties op geven. Heb diverse keren meegemaakt dat paarden die moeilijk op de trailer gingen, zo de vrachtwagen in liepen.

Kijk echter heel goed uit met paardenwagentjes op B-rijbewijs, mocht je willen rondkijken.
ALTIJD wegen voor koop.......

Deborahcasca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:26

Rumpleteaser schreef:
Deborahcasca schreef:
we hebben ook al parelli geprobeerd,

Wat doe je paard precies? En wanneer? Op welke moment? Hoe reageert ze op de trailer? En wat doen jullie dan? Kun je wat meer uitgebreide informatie geven? Nu is het voor de rest alleen maar een beetje gokken....

Wij zijn hiermee al 3 jaar bezig we gebruiken het ook voor de jonge paarden we doen het op momenten wanneer het rustig is thuis op de trailer reageert ze normaal ze schrikt er niet van, wij doen dan rondjes laten draaien zodat wij de baas zijn zeg maar,

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:20

Al 3 jaar bezig met Parelli en het trailerlaadprobleem nog niet kunnen oplossen? Wat voor oefeningen doen jullie dan van Parelli?

Het kán uitmaken of je een vrachtwagen of trailer gebruikt, een vrachtwagen is optisch groter voor een paard dan een trailer. Zoals Ikke al zegt lopen paarden soms zo een vrachtwagen op en durven niet in een trailer. Dan heb ik het over een vrachtwagen en niet over de B-rijbewijs auto's die zijn vaak niet veel groter dan een trailer.

Ik heb dezelfde vragen als Rumpleteaser, en ook wat voor trailer gebruiken jullie? Is de trailer ruim genoeg voor het paard, is de trailer goed onderhouden, is de bodem niet glad, is de trailer licht van binnen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:27

Deborahcasca schreef:
Rumpleteaser schreef:

Wij zijn hiermee al 3 jaar bezig we gebruiken het ook voor de jonge paarden we doen het op momenten wanneer het rustig is thuis op de trailer reageert ze normaal ze schrikt er niet van, wij doen dan rondjes laten draaien zodat wij de baas zijn zeg maar,

Dat is nog niet concreet genoeg beantwoord voor mij om er iets van te maken, sorry :D

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:35

Hoe groot is je trailer? Misschien dat je er een andere pony in kan prakken even voor de show. Mijn vroegere verzorgpony had ook zoiets van "nope" toen hij voor het eerst de vrachtwagen in moest. Toen ze z'n maatje er eerst in hadden gezet aarzelde hij geen seconde meer.

Of misschien is je paard erg groot? Ik ken er een die de vrachtwagen juist helemaal niet prettig vond omdat het dak voor hem vrij laag zat. Hem de trailer in krijgen was totaal geen punt, maar voor de vrachtwagen had hij een hoop aanmoediging nodig.

Het alternatief lijkt me dat je misschien lekker eten voor je paard in de trailer kan zetten of iets dergelijks, zorg ervoor dat de trailer een leuke plek wordt. Ik heb hier eerlijk gezegd niet veel ervaring mee, ik heb maar een standaard dierenregel toegepast.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:28

Ons paard liep ook makkelijker een vrachtwagen op. Doordat de klep wat langer en steiler is, lijkt de vrachtwagen hoger. Wij hadden een grote tuiger die bij een trailer aldoor zijn hoofd boven de trailer uitstak. Bij een vrachtwagen liep hij er zo op.