Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Interupted schreef:Hoihoi!
vandaag had ik mijn eerste privéles op de manege waar ik binnenkort ga rijden, alleen zei de instructrice : 'Je cap is niet goed.'
Ik heb zelf een Horka Airsteam cap, maar omdat deze niet goed (volgens mijn instructrice) moet ik een nieuwe cap.
Ik heb 2 vragen
Vraag 1 : Welke caps raden jullie zelf aan?
Vraag 2 : Waarom is de cap niet goed?
Ik heb even op Internet rondgekeken en op de website van Horka dat de cap EN 1384 A1:2001 goedgekeurd is, ik geloof dat bij de meeste maneges een CE-EN 1384 goedgekeurde cap verplicht is?

Interupted schreef:@HorseLove28
Ja dat bedoelde ik haha, ik ga nu echt 100% voor en niet verstelbare cap, ik ga morgen even caps bij een ruitershop passen en hopelijk vind ik een goed passende cap en die niet verstelbaar is
: http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=1619
lianne304 schreef:wat een rare manege wan heel veel die ik ken rijden met presies zo cap en me zus heeft er meer dan 8jaar mee gereden en hij is niet stuk of wat dan ook.
zelf heb ik een ander omdat ik niet over verstalbare caps kan krijg ik hoofdspijn van en zit niet goed en lkkr enzo.
Zolang met een cap doen is erg onverstandig. Heeft weer te maken met het CE-EN 1384 HorseLove28 schreef:Ik snap het al, bij een verstelbare cap heb je natuurlijk die verstelbare ring die onder je cap zit zeg maar en beschermt indd een deel van je achterhoofd niet omdat daar het juist verstelbaar moet zijn. Dus je zou dus nu voor een niet verstelbare cap moeten gaan?