Nieuwe Cap.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Interupted

Nieuwe Cap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:42

Hoihoi!

vandaag had ik mijn eerste privéles op de manege waar ik binnenkort ga rijden, alleen zei de instructrice : 'Je cap is niet goed.'

Ik heb zelf een Horka Airsteam cap, maar omdat deze niet goed (volgens mijn instructrice) moet ik een nieuwe cap.
Ik heb 2 vragen
Vraag 1 : Welke caps raden jullie zelf aan?
Vraag 2 : Waarom is de cap niet goed?

Anoniem

Re: Nieuwe Cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:46

Als het goed is voldoet die wel aan de normen. En ikzelf heb een Harry's Horse Pro Plus Cap die erg fijn zit!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:48

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:49

Waarom de cap niet goed is kunnen we vanaf internet niet zien haha. Misschien past hij niet goed of voldoet hij niet aan de normen?

Ik heb zelf een enorme zoektocht gehad naar een passende en nog een beetje leuke cap. De Br viper is heel luchtig en verstelbaar dus handig mocht je nog wat groeien..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:55

Interupted schreef:
Hoihoi!

vandaag had ik mijn eerste privéles op de manege waar ik binnenkort ga rijden, alleen zei de instructrice : 'Je cap is niet goed.'

Ik heb zelf een Horka Airsteam cap, maar omdat deze niet goed (volgens mijn instructrice) moet ik een nieuwe cap.
Ik heb 2 vragen
Vraag 1 : Welke caps raden jullie zelf aan?
Vraag 2 : Waarom is de cap niet goed?

misschien had je moeten vragen wat er niet goed aan is. Misschien bedoelde ze dat hij niet goed op je hoofd zat? Ik kende ook iemand die de cap altijd heel ver naar achteren had zitten, waar het haar begint zeg maar. Maar hij hoort echt midden op het hoofd, maar een paar cm boven de wenkbrauw.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:40

@HorseLove28
Bedankt! :) Ik heb even op Internet rondgekeken en op de website van Horka dat de cap EN 1384 A1:2001 goedgekeurd is, ik geloof dat bij de meeste maneges een CE-EN 1384 goedgekeurde cap verplicht is?

@angelastolk
Bedankt! ziet er ook uit als een best goede cap voor die prijs :)

@domblondje98
Haha dat is waar, maar ik geloof dat het komt omdat die EN 1384 A1:2001 goedgekeurd is, en bij de meeste maneges is een cap dat CE-EN 1384 goedgekeurd is verplicht, kan ook onzin totale onzin praten maar ik heb het een keer gelezen (Tja, je weet maar nooit of het waar is)

Ik heb even online gekeken naar de cap, tja hij is vrij prijzig, ik ga geloof ik morgen nog even langs de ruitershop anders om een goede cap te passen :)

@sallandval
Hij zit goed, echt midden op het hoofd... Maar ik denk dat het komt omdat die alleen EN 1384 gekeurd is, tja ik luisterde niet echt wat mijn instructrice tegen mijn vader zei maar ik hoorde wel dat ik niet met de cap waar ik momenteel mee rijd mag rijden. Anders vraag ik wel aan mijn vader wat mijn instructrice zei over de cap. Maar alsnog bedankt! :)

**UPDATE**
Ik heb het antwoord voor vraag 2 gevonden, mijn vader was terug zo die vertelde me dat de cap niet goed is omdat als ik val, dan zit alleen het klitteband gedeelte om mijn hoofd heen, dus als ik val heeft alleen dat klittenband effect (rare uitleg, maarja zo heeft mijn vader me het uitgelegd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Ik snap het al, bij een verstelbare cap heb je natuurlijk die verstelbare ring die onder je cap zit zeg maar en beschermt indd een deel van je achterhoofd niet omdat daar het juist verstelbaar moet zijn. Dus je zou dus nu voor een niet verstelbare cap moeten gaan?

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:15

@HorseLove28
Ja dat bedoelde ik haha, ik ga nu echt 100% voor en niet verstelbare cap, ik ga morgen even caps bij een ruitershop passen en hopelijk vind ik een goed passende cap en die niet verstelbaar is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:22

CE-EN is volgensmij wettelijk verplicht aan een veiligheidshelm. Dat het verstelbare achteraan je hele cap slecht maakt lijkt me onzin, want dan zouden alle verstelbare caps van de markt moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:35

Interupted schreef:
@HorseLove28
Ja dat bedoelde ik haha, ik ga nu echt 100% voor en niet verstelbare cap, ik ga morgen even caps bij een ruitershop passen en hopelijk vind ik een goed passende cap en die niet verstelbaar is :)

Wat prugelpiet net al zei, verstelbare caps zijn niet slecht. Dat deel wat niet bedekt is, is maar heel klein en het is niet echt de plek waar je vaak op valt. Maar je manege zegt dus dat je met een andere cap moet rijden, dus ik wens je een succesvolle zoektocht :)

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:44

@HorseLove28 & prugelpiet
Bedankt allebei :) Ik weet zelf niet echt precies waarom ik een nieuwe cap moet hebben, maargoed.

Het verstelbare stuk zit ook soort van in de cap en je ziet dat verstelbare stuk haast niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:07

Dan heeft het daar vast niet mee te maken :)
Heb je misschien een foto van je cap?

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 10:49

@prugelpiet
heb net even foto's gemaakt van de voorkant, achterkant, zijkant en de cap van binnen. hoop dat deze foto's genoeg zijn :)

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de grote foto's c; ze zijn met mijn mobiel gemaakt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:10

Ja, die beschermen je hoofd niet helemaal inderdaad.
Ik heb een HH Pro Plus. Niet heel duur en toch fijn.

Gewoon lekker passen naar een goede cap :).

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:13

@Ess_Ramona
Bedankt! Ziet er ook uit als een hele fijne cap!

Ik ga vandaag (Eigenlijk zo in ong 30 minuten) naar een ruitershop hier in de buurt, heb vandaag ook mijn eerste groeples en wil namelijk een goede cap hebben, omdat ik nu een beetje bang ben om met deze Horka cap te rijden.

liz_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:31

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:35

ik heb een hh croco kristal . ik vind het een hele mooie en gave cap voor 80 euro.super blij mee , vooral de conjac kleur.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:33

Bedankt iedereen voor de hulp! Ben net terug en heb een goede cap gevonden, de ruitershop was 5 km van de manege dus wist de mevrouw die mij hielp wat voor cap ik moest hebben. op de manege waar ik nu rij willen ze niet dat je met een verstelbare cap rijd (heb eigenlijk geen idee waarom).

Voor mensen die benieuwd zijn naar de cap die ik nu heb :) : http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=1619

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:04

Wat een rare manege _O-

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:17

wat een rare manege wan heel veel die ik ken rijden met presies zo cap en me zus heeft er meer dan 8jaar mee gereden en hij is niet stuk of wat dan ook.

zelf heb ik een ander omdat ik niet over verstalbare caps kan krijg ik hoofdspijn van en zit niet goed en lkkr enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:30

lianne304 schreef:
wat een rare manege wan heel veel die ik ken rijden met presies zo cap en me zus heeft er meer dan 8jaar mee gereden en hij is niet stuk of wat dan ook.

zelf heb ik een ander omdat ik niet over verstalbare caps kan krijg ik hoofdspijn van en zit niet goed en lkkr enzo.

8 jaar? := Zolang met een cap doen is erg onverstandig. Heeft weer te maken met het CE-EN 1384

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:34

HorseLove28 schreef:
Ik snap het al, bij een verstelbare cap heb je natuurlijk die verstelbare ring die onder je cap zit zeg maar en beschermt indd een deel van je achterhoofd niet omdat daar het juist verstelbaar moet zijn. Dus je zou dus nu voor een niet verstelbare cap moeten gaan?

oh oeps, leer ik ook weer van.