Wij hebben sinds 4 maanden een haflinger van 16 jaar. Vanaf het moment van verhuizing was ze ontzettend nerveus,en vond een hoop dingen eng, maar dat is nu groten deels over.
Nu heeft ze wel nog steeds vluchtgedrag....In het begin dat wij haar net hadden, stond ze op stal. Waren mijn meiden aan het rijden, dan wilde ze in volle ren galop, naar de uitgang van de bak terug naar de stallen, waar alle andere paardjes stonden(ongeveer 20 paarden). Nu staat ze al een paar maanden op het land, en heeft ze tijdens het rijden in de bak, overzicht op het land, en heeft ze niet zo"n drang om de benen te nemen. Nu staat mevrouw sinds twee dagen weer op stal,( ivm het slechte weer). Zodra ze weer bereden wordt, wilde ze weer aanstalten gaan maken om in ren galop weer richting de uitgang te gaan.
Bij mij heeft ze het gelukkig nog nooit gedaan, maar ik rij niet iedere dag op haar. (we hebben wel alle drie les)...Laatst wilde mijn dochter gaan rijden, en ging haar opzadelen bij de stallen, ging op haar zitten, en
mevrouw ging weer in volle ren galop terug naar het weiland. Het gebeurd meestal 1x tijdens het rijden, en daarna is het over, en kunnen mijn meiden alles met haar doen. Zelfs achterste voren zitten, samen op haar rijden, alles vind ze dan ok. Heb aan de andere mensen om me heen gevraagd wat ik hier nou aan kan doen? Maar heb nog geen oplossing gevonden. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
en de sport is.........wees je haflinger te slim af.