diepe/ondiepe caps; hoever moet een cap op je hoofd zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

diepe/ondiepe caps; hoever moet een cap op je hoofd zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 11:55

Het is misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af hoever een cap op je hoofd moet zitten.

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap en merk toch echt wel verschillen tussen verschillende modellen. Zo heb je diepe caps die om je hoofd zitten en caps die meer op je hoofd lijken te zitten (uiteraard zit ik wel gewoon met mijn hoofd tegen de bovenkant van de cap).

Huidig heb ik een diepe cap die dus als het ware om mijn hoofd zit, maar dit is erg warm. Ik ben dus op zoek naar een wat minder diepe cap. Echter vertelde ej mij dat er geen diepe en ondiepe caps zijn. Een cap hoort diep te zijn, is de cap niet diep dan past het niet op je hoofd, dat is wat ej mij vertelde.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, vandaar dit topic. In mijn beleving zal dit namelijk betekenen dat meer dan de helft van de ruiters met een niet passende cap rijdt..

er zijn verschillende topics over hoe een cap goed zit, maar dit is een specifieke vraag, vandaar een nieuw topic

aman2002

Re: diepe/ondiepe caps; hoever moet een cap op je hoofd zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:51

volgendsmij maak het niet zo veel uit welke je neemt. persoonlijk vind ik een die zittende cap lekkerdere en ik vind het veiliger "voelen" weet niet of het ook zo is maar zo voelt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:54

Je bedoelt misschien een verstelbare cap en een gewone cap? Bij een verstelbare cap heb ik ook het gevoel dat het op mn hoofd zit ipv erom zeg maar.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:57

ja zo verstelbare cap zit ook niet echt fijn vind ik :n

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:08

Uvex die zitten geweldig.. *\o/*

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 17:03

Ik bedoel niet specifiek een verstelbare cap. Casco heeft bijvoorbeeld ondiepe caps en premiere en usg weer diepe.

Vind het lastig om uit te leggen..

NobiBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:24

Ik merkte dit verschil ook, toen is mij verteld dat dit door hoofdvorm komt.
Dan bedoel ik niet hoofdvorm van gezicht maar van omtrek(sorry beetje vaag)

Sommige caps passen dan inderdaad niet.
Ik pas bijvoorbeeld geen caps voor een rond hoofd want mijn hoofd is ovaal.

Verder moet een cap volgens mij net iets boven je wenkbrauwen zitten, maar dit weet ik niet voor 100% zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:28

Ik dacht ook dat het misschien aan de vorm zou liggen, wat net genoemd is kan ook, dat je een ovaal hoofd hebt en dan een ronde cap, dan past het niet en kan de cap er ook niet goed omheen sluiten, dan voelt het inderdaad dat het op je hoofd zit zeg maar.

En ik dacht dat je cap ong een centimeter vanaf je wenkbrauwen moet zitten? Zo heb ik hem. En verder moet die er ook niet afvallen wanneer je de bandjes los hebt en voorover buigt.