Terug de paarden wereld in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emika

Terug de paarden wereld in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:00

dus..
na lang aarzelen en fotos staren toch besloten terug te willen in her paardrijden

ik heb eigenlijk altijd wel met paarden gewerkt. en mis het toch heel erg
ondanks dat mijn grootste ervaring in western ligt wil ik het een nieuwe kans geven

maarja... waar begin je dan?

beetje rond gekeken voor verzorgpaardjes en dat bleek al snel erg duur voor een paard wat je neit eens mag rijden.
en een manege.. tja daar heb ik niet veel goeds over te zeggen na mijn ervaring.

ik ben 20 jaar oud. en vrij klein voor mijn leeftijd (1.60CM)

als iemand tips heeft hoor ik het graag.

boerinnetje

Re: Terug de paarden wereld in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:09

Als ik jouw was zou ik eerst een goede manege zoeken, en die zijn er echt 8-) . Daar een beetje het gevoel weer terug krijgen, en dan misschien op zoek naar een verzorgpaard. Zou in je omgeving gaan vragen/ laten weten dat je op zoek bent. Wie weet wat er dan op je pad komt.
Succes.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:12

Misschien beginnen op een manege, om weer even de basis erin te krijgen. Misschien krijg je daar wel wat connecties en kom je zo aan een leuk/goedkoop (eventueel gratis) verzorg of bijrijdpaard, of dan eventueel een advertentie op marktplaats zetten :) Als je echt geen goede manege kunt vinden zijn er vaak wel wat kleine stalletjes met iemand die je wel een halfuurtje per week privéles wil geven, ook deze zijn vaak te vinden op marktplaats.

Emika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:09

maneges zijn super duur ik wordt altijd tussen 12 jarige gezet omdat ik wat klein ben. en dan mag ik aan de hand een drafje doen..
en dan als ik klaag wordt ik op een super groot paard gezet tot ik eraf val tot mevrouw vraagt of ik nu wel genoeg heb.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:17

Ik heb privéles bij een instructrice die zelf 3 paarden/pony's heeft waar ze les mee geeft.
Ben nauwelijks duurder uit dan bij een manege en leer veel meer. Misschien is zoiets bij jou in de buurt ook een optie? Even zoeken via marktplaats of de bokt markt misschien?

lolabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:22

Ik zou als ik jou was een goede manege zoeken en kijken of je het nu wel volhoud en leuk blijft vinden voor dat je aan bijrijd-paarden begint. Paardrijden is sowieso duur... ook vind ik raar dat je zegt dat je in 12 jaar lessen moet op een manege? 1.60 is namelijk niet echt klein....dan zouden veel paarden mensen tussen de kinderen moeten rijden???

Emika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:10

eerlijk is eerlijk ik lijk heel jong voor mijn leeftijd ik was nieuw bij deze manege omdat de andere te duur was. en inderdaad ik was in een kindergroep gezet. alle maneges bij mij in de buurt zijn duur. minimaal 40 euro per week zou ik dan kwijt zijn endan mag ik misschien n half uur tot n uurtje rijden..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:10

Huh? Rare manege inderdaad. Ben hier op de manege gewend dat er wordt gekeken naar leeftijd en niveau. Dus een 20-jarige komt echt niet in een les met 12-jarigen.

En 40 euro per week is inderdaad heel erg duur. Hier is het 68 euro per maand voor een volwassenne en dat zijn lessen van een uur per week.

In welke regio ben je op zoek voor lessen en hoever ben je bereid te reizen?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:13

Ook hier op de manege wordt inderdaad naar het niveau gekeken en aan de hand daarvan wordt je ingedeeld.

Is er in de buurt niet iemand die priveles geeft op zijn of haar pony voor een redelijk prijsje? 40 euro per week is inderdaad wel erg duur, snap dat je dat niet wilt betalen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:14

Je kan ook zelf een advertentie zetten. Maar zou zeker opzoek gaan naar ergens waar je les kan krijgen. Een manege of iemand die kleinschaliger lessen aanbiedt. Gewoon om het weer beetje te oefenen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:18

ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel dat het bij onze manege het er echt niet zo aan toe gaat.

Misschien even vragen hier naar goede maneges in je omgeving

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:35

Wat?? €40 per week?? Dat betaal je hier per maand..
Jemig.. -O-

Boompje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:40

Bergen op Zoom staat bij haar advertentie, vind het een rare regeling, omdat je 160 bent word je in de kinderles gezet (nu zijn er ook genoeg 12 jarige die goed kunnen paardrijden!).

Ik ben ook maar 159, maar sta gewoon bij de volwassene hoor en word ook zo behandeld.
En ik heb ook een babyface..

Ik zou even informeren in de omgeving inderdaad of op de huidige manege aangeven of je in een andere les mag. Kan me niet voorstellen van niet en dat ze je dan op een groter paard zetten om je er van af te laten vallen zodat jij je mondje weer dicht houd? raar verhaal.

Edit: als het voor jou te duur is om elke week les te nemen, zou je toch oo k1 x in de twee weken kunnen rijden? overleg het met de manege. ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:50

Als ik google op Bergen op Zoom vind ik zo al drie/vier verschillende manege's ... en bij één zijn de prijzen gewoon te vinden en die zijn gewoon schappelijk. Dus gewoon eens andere maneges gaan bezoeken en een proefles nemen.
Het verhaal dat je als 20 jarige in een kinderles wordt gestopt of dat ze zouden zeggen dat je van groter paard afvalt... het klinkt mij beetje vreemd in de oren. Als het waar is gewoon verder zoeken er zijn vast normale manege's in de buurt die je gewoon behandelen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:55

Heel terecht dat heropstappers beginnen tussen de 12 jarigen. Dat heb ik als 40+ er ook gedaan toen ik na 25 jaar oid weer op het paard stapte!

O.k, ik reed in de les van m'n dochter mee, heel gezellig en praktisch want ik was er dan toch :)
Kosten hangen ook af van de streek (randstad of niet), maar ik betaal nog geen 14 euro voor een uur kwalitatief goed les op een fijn paard.