Weijer Traveler Aluminium ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Weijer Traveler Aluminium ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:45

Ik ben me aan het oriënteren naar een trailer (1,5 paards) en tijdens mij zoektocht kwam de Weijer Traveler op mijn pad. De trailer is opgebouwd aluminium "latten" en heeft ook een aluminium vloer.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met deze trailer.
De term aluminium roept bij mij als leek meteen het beeld op dat het een trailer betreft met een lange levensduur, zonder al te veel gekke verrassingen gedurende de jaren en dat het een trailer is die goed bestand is tegen verschillende weersomstandigheden. Maar is dit ook echt zo? Wat zijn de voors en tegens van een aluminium trailer in het algemeen en de Weijer Traveler in het bijzonder? Zitten er "zwakke plekken" in waar ik rekening mee moet houden?

Voor de volledigheid:
Ik zal er niet iedere week mee op pad gaan. Met mooi weer wat vaker en in de winter waarschijnlijk nauwelijks tot niet. Ik probeer een overdekte stalling te zoeken, maar die lijkt lastig te vinden in de omgeving, dus in het ergste geval moet de trailer buiten staan.

friesiszwart

Re: Weijer Traveler Aluminium ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:39

persoonlijk zou ik voor een 2-paards trailer gaan als je auto die mag trekken. In een anderhalf paards trailer vind ik dat de paarden onstabieler staan dan in een 2-paardstrailer.

Ik ken de trailer niet dus ik kan je hierin niet adviseren

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:55

Bedankt voor je reactie, maar een 2-paards gaat het niet worden. Mijn auto mag een 2-paards met 2 paarden er op niet trekken, dus dan heeft het voor mij ook geen meerwaarde om er eentje te kopen.

Maar,.. ervaringen met een aluminium 2-paards zullen niet veel verschillen van die van een 1,5, dus ook die hoor ik graag.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:05

Ik heb sinds een half jaar de Weijer Traveler, met aluminium bodem maar met houten opbouw. Heb er geen spijt van, het is een nette trailer voor een scherpe prijs, ik zou zo niet weten wat ik anders eraan zou willen hebben. Ik heb de versie met zwaar neuswiel, automatisch oprolbaar zeiltje, panieksluiting voor, extra oog aan de binnenkant om je paard aan vast te zetten, rubberen trapbescherming, polyester glitterkap.

De zadelkamer heb ik niet genomen, deze zit bij de 1,5 aan de deur vast en als je dan een klein paard hebt net als ik heb, staat hij met zijn snuffert onderhand tegen die zadelkamer aan. Daarnaast laat ik de deur aan de voorkant op het terrein vaak open, dat doe je dus niet als je zadel daarin hangt.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 09:50

De trailer die ik nu op het oog heb, heeft die zadelkamer wel. Ik weet ook nog niet helemaal of ik daar gelukkig mee ben, maar in het ergste geval laat ik er een ander deurtje in maken en dan is de zadelkamer weg. Ik ga gewoon proberen hoe het in de praktijk werkt. Ik heb het deurtje alleen open als ik zelf bij de trailer ben, dan maakt het niet uit dat de zadelkamer ook open staat.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:08

Mikkie schreef:
Bedankt voor je reactie, maar een 2-paards gaat het niet worden. Mijn auto mag een 2-paards met 2 paarden er op niet trekken, dus dan heeft het voor mij ook geen meerwaarde om er eentje te kopen.

Maar,.. ervaringen met een aluminium 2-paards zullen niet veel verschillen van die van een 1,5, dus ook die hoor ik graag.

Let wel, Bij sommige merken is een 1,5 prds net iets duurder is dan een 2-prds. Weet niet of dat bij weyer ook zo is. En daar kan ook gewoon 1 paard op.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:31

Ik heb destijds ook naar de Weijer gekeken, maar omdat ik graag een zadelkamer wilde is deze afgevallen omdat hij idd in het deurtje was opgebouwd.

Mijn keus is gevallen op de Humbaur single alu plus, zadelkamer handiger ingebouwd. Degelijke bouw en ik kon er een veel mooiere prijs voor betalen dan de Weijer.

De trailer is nu een paar jaar oud, staat altijd buiten en is goed schoon te houden.

Mijn advies is sowieso om meerdere dealers af te gaan, de prijsverschillen zijn enorm namelijk, kan zo €1500 schelen tussen de een en de ander voor dezelfde trailer.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:40

ingvdh schreef:
Ik heb destijds ook naar de Weijer gekeken, maar omdat ik graag een zadelkamer wilde is deze afgevallen omdat hij idd in het deurtje was opgebouwd.

Die losse zadelkasten zijn inderdaad niks, maar Weijer bouwt ook gewoon vaste zadelkasten in hoor :j

Ik heb nu 3,5 jaar een 1,5 paards trailer van Weijer. Zelf heb ik model Cavalier. Inclusief aluminium bodem en wanden en ingebouwde vaste zadelkamer. Als extra opties heb ik trapbescherming genomen en een reservewiel.

Net als jij wilt dus eigenlijk TS :D Ben er zelf ontzettend blij mee en er is eigenlijk niks wat ik anders zou willen...

Edit: mijn trailer staat 24/7 buiten en wordt jaarlijks gekeurd bij een bedrijf dat ervaring heeft met Weijer. Tot nu toe heb ik naast de uren alleen voor wat smeermiddel betaald :)
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 29-07-14 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:01

Mikkie schreef:
Ik ben me aan het oriënteren naar een trailer (1,5 paards) en tijdens mij zoektocht kwam de Weijer Traveler op mijn pad. De trailer is opgebouwd aluminium "latten" en heeft ook een aluminium vloer.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met deze trailer.
De term aluminium roept bij mij als leek meteen het beeld op dat het een trailer betreft met een lange levensduur, zonder al te veel gekke verrassingen gedurende de jaren en dat het een trailer is die goed bestand is tegen verschillende weersomstandigheden. Maar is dit ook echt zo? Wat zijn de voors en tegens van een aluminium trailer in het algemeen en de Weijer Traveler in het bijzonder? Zitten er "zwakke plekken" in waar ik rekening mee moet houden?

Voor de volledigheid:
Ik zal er niet iedere week mee op pad gaan. Met mooi weer wat vaker en in de winter waarschijnlijk nauwelijks tot niet. Ik probeer een overdekte stalling te zoeken, maar die lijkt lastig te vinden in de omgeving, dus in het ergste geval moet de trailer buiten staan.

Ik denk dat je het grootste voordeel moet zoeken in de aluminium opbouw en bodem. Dit is inderdaad een stuk duurzamer dan hout. Hout is ook niet slecht natuurlijk want bij een juist gebruik van de trailer kan hout ook vele jaren meegaan.

Zelf ben ik al jaren dealer van Weijer en ben er net als mijn klanten erg tevreden over. Nu zal ik dat al snel zeggen natuurlijk *D maar wij repareren en onderhouden alle merken en de Weijer is gewoon een goede, degelijke trailer.

De zadelkamer kan je trouwens vrij eenvoudig demonteren. Je hoeft dan niet de hele deur te vernieuwen maar je kan hem er gewoon afschroeven.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:44

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat die zadelkamer in de deur ook een kwestie van wennen is. Ik heb er een hekel aan als ik steeds "klem" zit tussen mijn paard en de vaste zadelkamer en ik heb bezwete shabrakken e.d. liever in de trailer dan in de auto. Dus...dilemma. Ik had me nu bedacht dat ik de deur bij het laden zo ver open zet dat de opening van de zadelkamer tot de deuropening komt. Als ik dan het hoofdstel af doe, kan ik die meteen ergens kwijt en ik heb toch de ruimte voor in de trailer om te bewegen.
En als dat niet werkt dan schroef ik 'm er dankzij de tip van Jelle_Steur gewoon vanaf.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:15

Mikkie schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat die zadelkamer in de deur ook een kwestie van wennen is. Ik heb er een hekel aan als ik steeds "klem" zit tussen mijn paard en de vaste zadelkamer en ik heb bezwete shabrakken e.d. liever in de trailer dan in de auto. Dus...dilemma. Ik had me nu bedacht dat ik de deur bij het laden zo ver open zet dat de opening van de zadelkamer tot de deuropening komt. Als ik dan het hoofdstel af doe, kan ik die meteen ergens kwijt en ik heb toch de ruimte voor in de trailer om te bewegen.
En als dat niet werkt dan schroef ik 'm er dankzij de tip van Jelle_Steur gewoon vanaf.

Ik heb net 2 mooie weijer demo's in de markt gezet, misschien zit er iets voor je bij :)