Ook wil ik geen reacties op hoe we de pony hebben geladen, ik kan hier niets aan doen want het is niet mijn pony.
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe verzorgpony, geweldig lief, maar niet in de trailer te krijgen. De pony is ook niet door smalle doorgangen te krijgen.
Toen we haar op gingen halen (pony is voor mij gekocht door eigenaresse en moest dus verplaatst worden), wilden we haar de trailer op laden. De vorige eigenaresse zei dat het al 5 jaar terug was dat ze dat had gedaan, maar dat het vast wel goed zou komen. Niet dus. Pony wilde niet de trailer op. Voer, lieve woordjes e.d. hielpen niet. Longeerlijn er achter gehangen, en toen ging het fout, trappen, bokken en weg vluchten.
Uiteindelijk na weet ik hoe veel tijd en moeite pony de trailer in gekregen, klep dicht en toen begon het weer. Pony trapte, bokte, kwam omhoog in de trailer. Klep weer open en ze stormde eruit.
Later weer geprobeerd en na weer veel moeite en een tets op haar billen weer trailer ingekregen, klep snel dicht en pony laten kalmeren. Toen zijn we gaan rijden en geen problemen meer gehad, uitladen was weer het zelfde verhaal, snel trailer uit stormen maar daarna was ze wel rustig.
Ik weet dat dit niet de goede aanpak is geweest, maar het is niet mijn eigen pony dus ik kan er weinig over zeggen. Nu wil ik graag vragen hoe we de volgende keer de pony met rust in de trailer kunnen laden. Ook kan ik er géén professional bij laten komen, gewoon omdat het niet mijn eigen pony is.
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!