routes vinden te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

routes vinden te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:40

Hoi Bokkers,
ik wil binnenkort ergens naar toe rijden waar je je paard kunt aanbinden en iets kunt gaan drinken. Nu weet ik dat je bij google maps fiets en wandel routes uit kunt stippelen, maar wat zou het handig zijn als je dit voor ruiters ook had :D
Kan ik er vanuit gaan dat de wandel routes ook praktisch zijn te paard? Gaan deze bijv. ook door het bos als dit de snelste route is vraag ik me dan af. Misschien een beetje een stomme vraag. }:0

Ben benieuwd! *\o/*

berdien85

Re: routes vinden te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:43

Welke regio?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:34

berdien85 schreef:
Welke regio?

Brabant. Ik weet de plek wel te vinden, weet alleen niet wat en snelle praktische weg is. Vandaag dat ik me afvroeg of ik dan het beste gewoon de wandel route van google maps kan aanhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:37

Waar in regio brabant, t is best groot :+

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:39

Fading schreef:
Waar in regio brabant, t is best groot :+

Lierop, maar de vraag is meer of ik het beste gewoon de route van google maps kan volgen of dat er een manier is om achter een goede route te komen. Ik verwacht niet echt dat iemand precies de weg weten van onze stal naar de desbetreffende plek, en dat het niet zo even uit te leggen is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:45

Kom je maar op een manier achter, gewoon doen :=

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:55

Fading schreef:
Kom je maar op een manier achter, gewoon doen :=

Das waar, en dan zien we vanzelf wel hoever we komen :7

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:56

Het probleem met voetpaden kan zijn dat je bruggetjes tegen komt of van die smalle hekjes waar je dan tussendoor moet. Maar gewoon gaan of eerst op de fiets de route uitproberen..

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:02

san4nie schreef:
Het probleem met voetpaden kan zijn dat je bruggetjes tegen komt of van die smalle hekjes waar je dan tussendoor moet. Maar gewoon gaan of eerst op de fiets de route uitproberen..

De fiets route ken ik, het vervelende is dat je dan door een druk dorp moet en een heel stuk over de weg met een autoweg met fietspad "strepen", ik bedoel dus geen berm en dan een fietspad.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:40

Ik bedoel dat je dan via bijvoorbeeld maps een wandelroute aanvinkt en hier op de fiets langs gaan om de route te checken.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:45

Moos99 schreef:
Hoi Bokkers,
ik wil binnenkort ergens naar toe rijden waar je je paard kunt aanbinden en iets kunt gaan drinken. Nu weet ik dat je bij google maps fiets en wandel routes uit kunt stippelen, maar wat zou het handig zijn als je dit voor ruiters ook had :D
Kan ik er vanuit gaan dat de wandel routes ook praktisch zijn te paard? Gaan deze bijv. ook door het bos als dit de snelste route is vraag ik me dan af. Misschien een beetje een stomme vraag. }:0

Ben benieuwd! *\o/*

Ha Moos99,

Nou zeg :(:) ,was het echt maar zo simpel, maar heus niet alle paden waar je wel mag wandelen of fietsen, zijn toegestaan voor paarden :n |( .
Sinds ik deze site heb ontdekt ben ik er helemaal fan van.

Waar je wel mag komen staat op de routeplanner:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... en&regio=1
Deze link is voor de provincie Noord-Brabant, maar je kunt met deze site ook terecht voor de rest van Nederland, en ook steeds meer gebieden in België en Duitsland. En natuurlijk door de bossen over de heide, duinen, enz. Als je wilt zien of je de omgeving mooi vindt, even de satelliet inschakelen!!
Hopelijk heb je hier voor je /3 , meer aan dan aan al die wandel-en fiets routes.
:) ;)
Genieten maar van die trip met je paard :7 .

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:51

Als je zelf gaat zoeken neem dan en fietskaart met knooppunten mee, erg handig als je effe niet meer weet waar je bent. Verder is het wijs om je route van te voren op google maps satelliet heel goed te bekijken. Dan zie je soms dat er parallel aan je route een onverhard pad loopt, je kunt oversteekplaatsen van te voren bekijken en eventueel aanpassen en je kunt oriëntatiepunten zien, een hoogspanningsmast, waterwegen of iets anders opvallends in de omgeving. Ik ga soms gewoon tellen, na de derde boerderij links. Ik neem meestal ook een kompas mee, maar daar moet je wel mee om weten te gaan en zijn aleeen handig op de langafstand in het bos
De link hierboven heb ik nog niet bekeken maar zo op het eerste gezicht is hij heel bruikbaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:54

vroeger had je een soort knooppunten netwerk in Brabant, oa de taxandria route... maar of dat er nog is?

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:40

mrie schreef:
Als je zelf gaat zoeken neem dan en fietskaart met knooppunten mee, erg handig als je effe niet meer weet waar je bent. Verder is het wijs om je route van te voren op google maps satelliet heel goed te bekijken. Dan zie je soms dat er parallel aan je route een onverhard pad loopt, je kunt oversteekplaatsen van te voren bekijken en eventueel aanpassen en je kunt oriëntatiepunten zien, een hoogspanningsmast, waterwegen of iets anders opvallends in de omgeving. Ik ga soms gewoon tellen, na de derde boerderij links. Ik neem meestal ook een kompas mee, maar daar moet je wel mee om weten te gaan en zijn aleeen handig op de langafstand in het bos
De link hierboven heb ik nog niet bekeken maar zo op het eerste gezicht is hij heel bruikbaar.

Zeker is google maps mooi om de omgeving waar je wilt gaan rijden te verkennen, maar dat is allemaal ook mogelijk met die routeplanner van R&M. Rechtsboven in het scherm kies je voor weergave van de kaart of satelliet.
Ook bij satelliet blijven de ruiter-en menpaden zichtbaar. Iets wat je met google maps en met fiets-of wandelkaarten niet hebt.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... s=55#stap4
En je kunt je geplande ruiterroute, uitprinten, downloaden voor GPS, doorsturen per email enz.
:j Wat wil je nog meer voor gratis en voor niks :D ?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 13:58

Littlejoo schreef:
Moos99 schreef:
Hoi Bokkers,

Ben benieuwd! *\o/*

Ha Moos99,

Nou zeg :(:) ,was het echt maar zo simpel, maar heus niet alle paden waar je wel mag wandelen of fietsen, zijn toegestaan voor paarden :n |( .
Sinds ik deze site heb ontdekt ben ik er helemaal fan van.

Waar je wel mag komen staat op de routeplanner:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... en&regio=1
Deze link is voor de provincie Noord-Brabant, maar je kunt met deze site ook terecht voor de rest van Nederland, en ook steeds meer gebieden in België en Duitsland. En natuurlijk door de bossen over de heide, duinen, enz. Als je wilt zien of je de omgeving mooi vindt, even de satelliet inschakelen!!
Hopelijk heb je hier voor je /3 , meer aan dan aan al die wandel-en fiets routes.
:) ;)
Genieten maar van die trip met je paard :7 .

geweldig! Precies wat ik zocht :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:49

Littlejoo schreef:
mrie schreef:

Zeker is google maps mooi om de omgeving waar je wilt gaan rijden te verkennen, maar dat is allemaal ook mogelijk met die routeplanner van R&M. Rechtsboven in het scherm kies je voor weergave van de kaart of satelliet.
Ook bij satelliet blijven de ruiter-en menpaden zichtbaar. Iets wat je met google maps en met fiets-of wandelkaarten niet hebt.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... s=55#stap4
En je kunt je geplande ruiterroute, uitprinten, downloaden voor GPS, doorsturen per email enz.
:j Wat wil je nog meer voor gratis en voor niks :D ?

Zeg heb je soms aandelen of zo ;)