Pikeur rijbroeken (ver)wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Pikeur rijbroeken (ver)wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:22

Ik draag het liefst pikeur rijbroeken maar ze kosten een vermogen..tja kan er wel lang mee doen.

Maar.. de leren zit van de blauwe/zwarte broeken wordt echt anders van kleur meer grijs (vooral de blauwe).
Als de broeken echt vaal zijn kleur ik ze nog wel eens bij met dylon kleding verf in de wasmachine maar het zitvlak kleurt niet mee.
En ze zijn al vaal na 1 jaar |(

Ik was de broeken op 30 graden in de machine met Ariel vloeibaar wasmiddel gewoon bij de andere kleding

Doe ik wat verkeerd?

Ze gaan niet in de droger en drogen niet in de zon maar op de waslijn op zolder.

Brainless

Re: Pikeur rijbroeken (ver)wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:33

Vaak wordt speciaal wasmiddel aangeraden voor echt leer want sommige wasmiddelen blijken te agressief te kunnen zijn.
De mijne was ik wel met een gewoon wasmiddel (huismerk AH) en die is nog wel mooi.

Je mag sowieso geen wasverzachter gebruiken, daar kan het leer niet tegen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:36

Brainless schreef:
Vaak wordt speciaal wasmiddel aangeraden voor echt leer want sommige wasmiddelen blijken te agressief te kunnen zijn.
De mijne was ik wel met een gewoon wasmiddel (huismerk AH) en die is nog wel mooi.

Je mag sowieso geen wasverzachter gebruiken, daar kan het leer niet tegen.

Gebruik geen wasverzachter en geloof ook niet dat het echt leer is. Het is een pikeur Cindy en een pikeur Candela
Afbeelding