Hey! Mijn paardje heet Bandit, en heeft nogal rap schrik op wandeling. Of te wel blijft ze staan of te wel heeft ze zien op te vluchten. Ik doe aan grondwerk als schriktraining. Hebben mensen hetzelfde probleem? Groetjes Aliona
Ik had net hetzelfde probleem met mijn paard. Wat heel vervelend is. Als de mijne dan schrik had, dan begon die ofwel te trippelen, zich heel groot maken, ofwel gewoon vluchten.
Achteraf kwam ik erachter dat het deels allemaal mijn schuld was. Waarom?
De eerste keer dat ik met mijn paard ging wandelen, was alles nieuw voor hem. Ik was nieuw, de omgeving was nieuw, nieuw eten,... Waardoor hij een beetje gespannen stond. Ik was nog jong, en was doodnerveus. Nu kan je me al zien aankomen hé..
Doordat ik nerveus was werd mijn paardje ook nerveus, waar ik alleen maar nerveuzer van werd.
Ik kreeg daarom schrik, en toen krijg mijn paardje ook schrik.
Het enigste wat ik dus moest doen, is terug alle vertrouwen krijgen, waar ik ook ben met mijn paard.
Misschien zit jij nu wel vol met stress als je gaat wandelen met je pony? Wandel eens met meer paarden die je pony kent
friesiszwart
ga je dan alleen met het paard naar buiten, spreek eens met iemand af en ga samen op buitenrit. Voor jou gezellig en je paard heeft steun aan het andere paard.
Eerst wel, geen schrik vanuit mezelf maar meer omdat het paard te heftig was op wandeling, bijna onhandelbaar.. Ben toen heel serieus VD op gaan pakken en daar issie 180 graden mee gedraaid, er wordt voortaan relaxt buiten gewandeld
Ga lekker met vriendinnen/vriendinnnen van stal naar buiten, is ook nog is gezellig en heb jij ook veel minder stress omdat je niet alleen bent. Je kan ook gaan grondwerken voor het vertrouwen.
Mayiva
Geplaatst: 07-09-14 21:45
Ga lekker met een vriendinnetje naar buiten. Wat je ook kunt doen is hem in een vertrouwde omgeving aan enge dingen laten wennen. In ieder geval zelf niet bang worden.. Dan word het alleen maar erger..