Samen met vriend, waar buitenritten/paarden kunnen huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynaro

Samen met vriend, waar buitenritten/paarden kunnen huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 21:55

Mijn vriend is sinds kort (15 a 20 wkn) heel fanatiek aan het lessen zodat we in vakanties eens samen een buitenrit kunnen maken. Nu is het feit dat we pas heel laat op vakantie gaan en het erover hebben gehad maar eens in Nederland wat te zoeken om samen buiten te rijden.
Maar ik heb nog wel een bult eisen, dus ik vind het nog wel lastig zoeken! We hebben samen al een buitenrit gemaakt, maar dit was op een onwijs grote manege waarbij we in een groep van 7 naar buiten gingen. In principe prima, maar nu zoeken we eigenlijk iets kleiners.

- Mooie omgeving, zijn bereid heel Nederland door te rijden
- Geen grote groepen (liefst met ons tweeën, maar vind het onzin hier 60 euro pp p/u voor neer te tellen)
- Paarden welzijn staat voorop, ik draai zo om als ik een 24/7 binnen paard zie of een ondervoed paard zie.
- Vriend kent basis nu, hij kan goed stappen en draven, galopperen gaat ook al aardig.
- Onwijs braaf paard voor mijn vriend (voor mij maakt niet zoveel uit)

Het niveau moet dus aangepast worden aan m'n vriend. Vorige keer hebben we twee hele kleine stukjes gedraafd, maar je snapt al.. mijn vriend is niet fanatiek aan het lessen voor een staprit :Y) Maar vind het zelf ook wel spannend, of het paard van m'n vriend niet schrikt etc. Dus ook het liefst mega brave paarden.

Hebben jullie tips en/of misschien wel ervaringen waar jullie (samen?) hebben gereden?

Hubbels

Re: Samen met vriend, waar buitenritten/paarden kunnen huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:58

Laarbrug Ommen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:59

THE Mill ranch in ede.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:00

Misschien het Fjordenpaard in Een iets? Daar kun je ook onbegeleid huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:03

Ik heb een aantal jaar geleden bij het Fjordenpaard een privé strandrit geboekt over het strand van Scheveningen!
Erg aan te raden, mijn vriend had pas 1 keer 'paardgereden' en die kon ook makkelijk mee rijden :).

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:04

Nachtlampje schreef:
Misschien het Fjordenpaard in Een iets? Daar kun je ook onbegeleid huren.

Jaa, zeker een aanrader! Alle soorten paarden op verschillende niveaus & heeeeel veel bos :D

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 22:04

Ik vraag me alleen af hoe het western is als je echt alleen nog maar les in engels rijden hebt gehad en gewoon nog heel veel ervaring mist?

Onbegeleid huren durf ik niet aan, ken de omgeving en de paarden niet. Maar heb je ervaring met het fjordenpaard, nachtlampje?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:06

Mijn vriend (al had hij wel flink wat meer ervaring) en ik zijn vorig jaar bij deze stal geweest:
http://www.adventure-stallen.nl

Was erg fijn, en je zat echt zo bij de zandvlakte! Maar ik weet niet of ze paarden verhuren aan iemand die nog maar even rijd, maar je kan het proberen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:10

Huifkarcentrum De Kronkel :) Als je echt met z'n tweeën wilt rijden, dan moet je dat even doorgeven aan de telefoon. We rijden wel vaker ritten met 2 personen en ik vind dat zelf ook erg prettig. De paarden staan altijd buiten in groepen en worden erg goed verzorgd (zo hebben de meesten haf pads onder het zadel voor extra drukverdeling). Wie weet is het iets voor jullie.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:13

Of een ritje op een IJslander bv bij stal edda op vlieland

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:15

Lynaro schreef:
Ik vraag me alleen af hoe het western is als je echt alleen nog maar les in engels rijden hebt gehad en gewoon nog heel veel ervaring mist?

Onbegeleid huren durf ik niet aan, ken de omgeving en de paarden niet. Maar heb je ervaring met het fjordenpaard, nachtlampje?

Ik had iemand bij me die volgens mij alleen nog maar het paard van Sinterklaas live had gezien. Was een enorm goeie en getalenteerde ruiter. Uhm dus niet, vond hij zelf wel _-:( . Had er geen kaas van gegeten. Maar hij heeft bij the Mill ranch wel een super leuke rit gehad.
Ze zijn daar gewend aan mensen en een Engels en western achtergrond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:15

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:16

Ben onlangs samen met mijn vader van 68 jaar bij het Larix bos te Wapserveen geweest. Ook ik was op zoek naar een betrouwbaar adres voor buitenritten ivm de leeftijd van mijn vader. Daar hebben wij een heerlijke ontspannen rit gemaakt. Er gaat wel begeleiding mee, maar dan kun je dus wel met z'n tweeën rijden en niet in een grote groep. De Tinkers zijn super betrouwbaar, maar zeker niet sloom. Begeleiding was gezellig en bovendien ook wel handig, want je kent natuurlijk niet de weg in de bossen daar. Wij hebben er in ieder geval een heerlijke middag gehad en bovendien zeer betaalbaar!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:18

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:20

Hoeve consensus op Texel. Met prive/wedstrijd paarden max 4 per groep. Maar gaat ook met kleinere groepjes op pad en kan (waarschijnlijk)aangepast worden op de wensen van jullie. Bos duin strand wat je wilt. Veel plezier met een keuze maken en de uiteindelijke rit.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:22

Stal jacobs nijkerk. Hebben brave paarden, en rijden ook voor 1 of 2 personen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:24

Wat al eerder genoemd is: de kronkel. Superbrave Fjorden, je kunt met z'n 2en met begeleiding rijden of met een grotere groep. Supermooie bosrijke omgeving.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:26

Ik heb zelf geen advies, ken alleen een tinker stal in Ede, maar zij doen (dacht ik) enkel grotere groepen.

Ben toevallig zelf naar precies hetzelfde op zoek, ik lees even mee.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:26

Ik begeleid zelf buitenritten in dwingeloo bij manege de drift. Erg leuke paarden. Mooie omgeving en geen probleem om met zijn 2en te rijden 25 euro voor 2 uur pp

mizuhi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:37

Ik heb zelf met mijn man gereden bij manege de Drift. Mijn man had in het verleden nog weleens lessen gehad en kreeg een rustig paard. Heb een erg leuke rit gehad. Wij reden toen met zijn vieren. De begeleiding , wij 2en en nog iemand erbij.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:37

Bij Het Leersumse Veld kan je paarden huren voor een bosrit. Er zijn routes in het bos gemarkeerd met nummers ,soort fietsknooppunten, zodat mits je de kaart mee hebt( a €2,50 bij de stal te verkrijgen of je maakt een foto van de kaart met je telefoon ) niet kan verdwalen.
Je kan met of zonder begeleiding. Net wat je wilt. Als ik me niet vergis was het €20 pp per uur.
Dieren staan bijna altijd op het land en hebben fatsoenlijke zadels . T is verder geen manege maar meer een stal die wat paarden heeft om bosritten mee te maken en worden ingezet voor de paardentram.
http://www.paardentram-leersumseveld.nl/page5.php

Veel plezier!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:31

Wij bieden buitenritten aan welke je zelf kunt indelen naar jou eigen wens. We hebben paarden van allerlei niveaus en voor jouw vriend hebben we ook een superbraaf paard.

Wij maken buitenritten in de Loonse en Drunense duinen maar ook in het noorderbos. Tevens ook de mogelijkheid tot zwemmen :j

Paarden staan hier 24/7 buiten. Tenzij het overdag te heet is dan staan ze binnen.

Stalberkelmans.weebly.com

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:54

Het Fjordenpaard! Is wel al eerder gezegt maar ja. :o

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:49

Bij ons kan alles wat je aangeeft.
Jullie zijn van harte welkom.
(Zie mijn onderschrift)