Verzekeren paard: heb je er iets aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Verzekeren paard: heb je er iets aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 13:12

Hebben jullie je paard verzekerd en zo ja, voor welk bedrag?
Hoeveel premie betaal je (per maand) en welke kosten worden vergoed?
Stel, je paard moet naar de kliniek: wordt eea vergoed?

Heb wel op Google gekeken (waarschijnlijk niet goed genoeg) maar kon zo snel geen juiste info vinden.

Celiien

Re: Verzekeren paard: heb je er iets aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:04

Ik ben verzekerd!
Betaal nog geen 35, - per maand, en ben daarbij basis en uitgebreid ziektekosten verzekerd. Krijg 75% van de dierenarts kosten vergoed :j hier valt alleen buiten transport naar kliniek en bijeventuele visites van de da, de reiskosten van de da.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:07

Celien, waar ben jij verzekerd? Mag ook oer Pb

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:07

ik betaal 35.40 per maand alle ziekte kosten 100 % en uitkering bij dood door ongeval of ziekte.
eigenrisico 50 euro per gebeurtenis

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:08

Ik niet zal het ook nooi doen. Heb nu inmiddels vijf jaar een eigen paard nooit kis gehad dop basisentingen na. Waar ik sta die man ken ik al 15jaar en daar is in die tijd nog maar 2keer echt een da bij geweest voor zijn paarden een keer koliek en een keer veulen wat raar deed.

Dus heb al heel wat kunne besparen hierdoor,

Heb dan op geen wereld paarden die een vermogen kosten maar nee ik doe het niet

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:12

Ik lees even mee! :) Heb sinds kort een eigen pony... En ik zit te twijfelen of ik hem wel of niet zal laten verzekeren. Soms hoor ik verhalen van mensen, die iets hebben gehad met een dier, en die waren ontzettend blij dat ze waren verzekerd. De bedragen liepen in de duizenden.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:14

Mijn paard is verzekerd voor 4500 euro ", uitgebreid dood en ongevallen en ziektenkosten. Betaal maar liefst 60 euro per maand.
Ik kan alle nota's opsturen en krijg 75% vergoed tot Max 4500 per jaar.
Tevens bij ongeschiktheid of overlijden krijg ik 90% geloof ik.

Ik heb tot nu toe bij mijn vorige paarden veel gebruik gemaakt van de verzekering.
Bij deze nog niet.
Ik zit via equine risk bij hippo zorg.
Afhandeling gaay altijd prima

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:18

Mijn paard is verzekerd voor € 3.500,00 beperkt ziektekosten/beperkt schade/brand en blikseminslag. Premie is € 23,86 per maand. Aangezien hij niet gekeurd is kon ik niet hoger dan € 3.500,00 verzekeren en maar beperkte ziektenkosten. Eigen risico zou ik zo niet durven te noemen, ik meen een € 150,00 per gebeurtenis. Er hangt wel een percentage aan van vergoeding en meen dat dit, gezien zijn leeftijd, 90 % is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:20

@bella: hippozorg :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:21

Hangt van je verzekering af. Je kunt je paard voor dood alleen, dood en de rare grote levensbedreigende dingen en alle dierenartskosten verzekeren. Wij hebben bij een keer uitkeren de premie voor heel erg lang er al uit gehaald. Wij hadden toen dood en levensbedreigende dingen gedaan. Onze tinker nu ook weer msat hij niet voor meer kan. Daarmee halen we in ieder geval de kosten voor inslapen, afvoeren en aanschaf van een nieuw dier eruit.

Daarnaast is de premie ook afhankelijk van de verzekerde waarde van je paard,

Tinker nu voor 3000 euro verzekerd voor dood en de grote dingen zoals koliek, breuken, erge bloedingen enz. Verzekerd tot het verzekerde bedrag per jaar per incident. Wj betalen voor hem 283 euro per jaar.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:27

Ik had mijn vorige paard ook verzekerd maar mijn huidige paard niet meer. Ik heb mijn vorige paard nl. aan koliek moeten laten operen en krijg van de verzekering wel een bedrag uitgekeerd maar dit was een schrale troost op het volledige bedrag.

Als ik kijk wat ik op jaarbasis betaalde heb ik er toch voor gekozen om zelf te sparen zodat wanneer er weer een grote uitgave komt, ik dit zelf kan bekostigen.

Als ik lees dat sommige hier 30 tot 40 euro per maand betalen aan hun verzekering vind ik dat veel geld. Dat is zo'n 400 euro op jaarbasis. Dat ben ik jaarlijks never nooit kwijt aan de dierenarts. Het risico van niet verzekeren is wel dat wanneer je een grote uitgave krijgt, je dit dus wel zelf moet kunnen bekostigen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:27

Ik heb altijd mijn paarden verzekerd (gehad)

Ooit een drachtige merrie af moeten laten maken, enige troost die ik eruit haalde was dat ik het verzekerde bedrag uitbetaald kreeg waardoor ik onder andere Rendac en de dierenarts van kon betalen.
Ik had tevens nog genoeg geld over om een ander leuk dier weer te kopen, maar dat heb ik nooit weer gedaan.....
Maar let op: Pas na goedkeuring van de verzekeraar om haar in te laten slapen krijg je uitbetaald, beslis je zelf zonder goedkeuring van de verzekering kun je in het ergste geval fluiten naar je centen..

Mijn sportpaard is nog steeds verzekerd, echter mijn "oude pony" van 23 kreeg ik niet meer in de verzekering, dus mocht zij overlijden, krijg ik daar niks voor.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:34

Maar hoe zit het dan precies :o

Waar wordt naar gekeken door de verzekering?
De waarde van het paard? En hoe zit het met eigen risico? Is dat per ongeval?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:38

Ik betaal 50 euro pmnd en alles is verzekerd.
Ik heb een eigen risico van 50 euro en krijg 75% vergoed van alle kosten.
Mijn verzekering heeft nog niet 1 x moeilijk gedaan ook al was ik veel te laat met opgeven etc.
Ze betalen snel en netjes uit zonder gezeur.
Ieder jaar haal ik mijn kosten er altijd wel weer uit :j
Een ritje DA is zo gemaakt en daar lopen de kosten altijd lekker op.

Eigen risico betaal ik per geval (per ziekte beeld 1 x)
Hoe hoog je je paard verzekerd is aan jezelf.
Je kijkt naar de aanschaf prijs en daar mag je iets boven gaan zitten.
Ik heb niet hoog verzekerd maar wel genoeg om uit de hoge kosten te blijven.
Om te kunnen verzekeren moet je een goed gekeurd paard hebben zonder bemerkingen.
Is er toch een bemerking dan komt de verzekering zelf even langs om te kijken.
Laatst bijgewerkt door quartel op 22-07-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:40

Ginger0410 schreef:

Als ik jou was zou ik deze vragen gewoon even naar een verzekeraar sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:40

Ik was verzekerd bij hippozorg tot begin dit jaar. Nooit meer :r Betaalden al 10 jaar, in totaal een keer €150 gedeclareerd al die jaren.. En nu heeft mijn paard iets en weigeren ze simpel weg. Voorwaarden zijn veranderd en wij zijn niet op de hoogte gesteld. Maar dat is niet het probleem van hippozorg..

Ik heb zelf inmiddels een ruime pot aangelegd en kan het zelf betalen, maar we zijn inmiddels al €1500 verder en nog niet uitbehandeld..

Nee, vreselijk onsympathieke verzekeraar. Weet ook een leuk verhaal van een stalgenootje van mij, de behandelend arts van haar pony stond niet op de lijst van de verzekeraar. Kregen ze ook niets betaald :( Kliniek is alleen zo coulant om een andere arts als behandelend arts te noteren richting de verzekeraar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:47

Ik was bij mijn eerste paard basis verzekerd en nog nooit iets uitgekeerd gehad, maar dus wel dik 10 jaar premie betaald.
Bij mijn huidige paard leg ik zelf steeds een bedrag opzij ipv verzekeren. Op die manier heb ik een potje voor noodgevallen en mocht ik die niet nodig hebben, dan kan ik dat altijd nog gebruiken voor een eventueel nieuw paard oid.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:47

Bij vorige paard wel verzekering gehad bij EFO. Betaalde meer dan 50,- premie per maand. Dit was een premie waar ziektekosten redelijk uitgebreid bij in zat. Na een half jaar stuurde ik een declaratie voor 890,- en kreeg maar 80,- vergoed. Dat vond ik echt zwaar lelijk. Paard wat ik daarna kocht heb ik besloten niet te verzekeren. Kan net zo goed zelf sparen en hoef ik hun niet te spekken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:50

Ginger0410 schreef:

In mijn geval kwam er een inspecteur van de verzekering thuis om te kijken wat mijn paard daadwerkelijk waard was. In overleg met de inspecteur afgesproken voor welke waarde ik hem kon verzekeren en wou verzekeren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:51

Als je gaat verzekeren dan kan je het beste alle voorwaardes lezen van verschillende maatschappijen.
Er zijn altijd haken en ogen te vinden, kom je er niet uit kan je altijd met je vragen even bellen.
Dat is de enige manier waarop je weet waar je aan toe bent voor je afsluit.
Zo kom je ook niet voor verassingen te staan als puntje bij paaltje komt.
En kan je het pakket kiezen wat het beste bij je past.

Nooit zomaar even snel omdat die goedkoop is........dat is echt niet slim.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:05

Ik maak hier wel uit op dat het toch begint met de waarde van je paard en een gekeurd paard.
Dan is het in mijn geval verstandiger om inderdaad zelf te sparen en niet te verzekeren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:54

Nee, mijn pony is niet verzekerd.

Ik kan hem ook niet laten verzekeren, hij is al 26 nl. Boven een bepaalde leeftijd, ik meen 16 jaar, kun je een paard niet meer verzekeren. Daarnaast is mijn recreatie-haflinger niet heel veel waard (in euro's dan, emotionele waarde is heel groot!) en doorgaans krijg je niet meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde.
Dus hier wordt met een spaarpot gewerkt, die keert tenminste ook uit als hij op 26 jarige leeftijd nog iets gaat mankeren.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:01

1x een paard verzekerd gehad. Deze heeft zijn onderbeen verbrijzeld en moest ter plekke worden afgemaakt op advies van de dierenarts. Deze heeft later nog verklaard dat het paard niet meer vervoerd kon worden. Nooit een cent gehad.
Daarna nooit meer verzekerd.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:25

mijn pony is verzekerd, hadden we dit niet gedaan waren we nu echt letterlijk al ons geld kwijt, diverse bezoeken aan de da moeten brengen met grote gevolgen.
ik heb mijn pony in de verzekering van hippozorg en hebben iedere keer een groot deel terug gekregen
zeer tevreden dus

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:31

mijn paarden heb ik altijd verz en gelukkig maar....

ik heb helaas heel veel dokters en kliniek kosten gehad
en netjes vergoed
ik verz mijn paard [en] voor 2000 euro uitgebreid incl ziektekosten
was eerst 360 p/j en nu 400 p/j
het is pas veranderd maar dacht nu 150 euro eigen risico en 75% vergoed

was 40 per gebeurtenis en 80% vergoed

heb 2x bijna het bedrag gehaald, en verder erg veel gedeclareerd

nu is mijn paard [ := snel afkloppen ] al een hele tijd niet bij DA geweest

ik blijf ook echt verz , ik had anders nooit alles kunnen laten onderzoeken en opereren.