Chaps.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Interupted

Chaps.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 19:37

Hey hey!

(Sorry als dit het verkeerde forum is)

Ik wil namelijk van laarzen naar jodphurs met chaps overstappen, alleen... Weet ik mijn maat niet!
Van de grond tot mijn knieholte is het 40 cm. Mijn kuitomtrek is 36 cm.

Ik wil niet met dure chaps aankomen, want mijn ouders zitten ook niet op te wachten om chaps van 40 of 50 euro te kopen, of zelfs duurder.

Er is geen ruitershop dichtbij, of ik weet er niks van, maar mijn ouders willen echt geen 1 uur/anderhalf uur in de auto zitten om alleen chaps te passen en misschien met lege handen thuis komen.(Dichtstbijzijnde ruitershop is 1 uur/anderhalf uur van mijn woonplaats)

Dus : Weet iemand wat mijn chaps maat is? En/of chaps die aan te raden zijn? (max 20/30 euro)

gr.

Ilsiie

Re: Chaps.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:42

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:46

Je kan ook naar decathlon! Daar koop ik mijne altijd. Kan je gewoon passen en breed assortiment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:48

Eigenlijk moet je chaps opmeten vanaf je enkel, want daar begint de lengte van de chap, als het goed is telt het elastiek niet mee.

Ik denk niet dat je echt voor 30,- klaar bent (leren dan). De meeste beginnen vanaf ong. 37,- of je moet synthetische hebben, maar ik heb iig nog niet echt chaps voor die prijs gezien. Ikzelf vind de Rider Pro Minichap Superfit mooi en voor een mooi prijsje :) Of je moet voor stoffen chaps kiezen en dan ben je voor 20,- al klaar.

Maten verschillen wel eens van een merk, maar ik denk dat je maat M hebt (kuit: 35-37 en hoogte: 40, met de maten die je net zei. Hoogte is wel gemeten vanaf de enkel, dus dan eerder een andere maat).Maar je kan altijd nog even passen als je ze thuis hebt en anders gewoon terug sturen.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 19:55

@Ilsiie
Bedankt! Alleen weet ik niet of XL niet te lang is. :)

@DewieDribbel
Bedankt! Ik heb op de site gekeken. Er is een Decathlon in Apeldoorn (30 minuten van mijn woonplaats) dus ik kan er misschien heen. :)

@Horselove28
Heb net van mijn enkel gemeten. 35/36 cm. :)
Ik wou idd voor stoffen chaps kiezen. Mijn ouders vonden dat ik als ik wedstrijden rij gewoon nog in mijn normale laarzen kan rijden :)
Laatst bijgewerkt door Interupted op 20-07-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:18

Niemand meer??

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:51

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:55

De Decathlon in Apeldoorn is nog niet geopend.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:56

Die van de ej in de eerst reactie zijn fijne.
Als je niet lang bent en wat dikkere kuiten hebt pas je daar de maat m van. Ook als je wat smallere kuiten hebt pas je die m nog wel denk ik.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:26

@Slina
Bedankt. Wist ik niet :)

@Rideltje1992
Ik ben ong. 1.59 niet de langste dus. Alleen twijfel ik nog om ze online te kopen. de kuitmaat is goed maar ik twijfel of de lengte niet te lang is. maar Bedankt! :)

@_horselover2
Ik heb die ook al gezien. Mijn maat van die chaps zou XS zijn maar misschien zijn ze net 1/2 cm te lang. Als ik geen andere Chaps kan vinden ga ik denk ik toch voor die :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:34

Ik ben 1.60 en mij zijn ze ze niet te lang :)

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:42

@Rideltje1992

Oh oke! Bedankt! :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:43

Graag gedaan!

Succes :)

0101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:46

Interupted schreef:
Hey hey!

(Sorry als dit het verkeerde forum is)

Ik wil namelijk van laarzen naar jodphurs met chaps overstappen, alleen... Weet ik mijn maat niet!
Van de grond tot mijn knieholte is het 40 cm. Mijn kuitomtrek is 36 cm.

Ik wil niet met dure chaps aankomen, want mijn ouders zitten ook niet op te wachten om chaps van 40 of 50 euro te kopen, of zelfs duurder.

Er is geen ruitershop dichtbij, of ik weet er niks van, maar mijn ouders willen echt geen 1 uur/anderhalf uur in de auto zitten om alleen chaps te passen en misschien met lege handen thuis komen.(Dichtstbijzijnde ruitershop is 1 uur/anderhalf uur van mijn woonplaats)

Dus : Weet iemand wat mijn chaps maat is? En/of chaps die aan te raden zijn? (max 20/30 euro)

gr.

ik heb nog een paar maat M gloednieuw van epplejack ;)

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:13

Hey,

ik ben gewoon naar de winkel geweest om te passen. Ik heb nu goeie chaps! Jophurs zijn een stuk fijner om ze aan en uit te krijgen. Ik ben zelf bij Faunaland geweest!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:23

Als je niet zeker weet of het de juiste maat is, bestel dan 2 verschillende maten en pas ze thuis. Passen ze beide niet--> stuur ze terug en bestel nieuwe maat of krijg je geld terug (is bijna altijd gratis te retouren)
Past 1 wel en 1 niet--> stuur de niet passende terug en krijg je geld terug, de wel passende houd je uiteraard :)

Terugsturen is niet moeilijk. Bij de meeste webshops krijg je bij je bestelling een retourformulier, die kun je invullen en alles ingepakt op de post doen :)

Succes ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:44

Rij je op een manege?Dan kan je ook als het mag de chaps van je groepsgenoten passen.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:01

@ElisaAppie6
Ik wil ook het liefste naar een ruitershop, maar dan gaan mijn ouders ook zeggen : Tja het is te ver en bla bla bla, zulke dingen, maar bedankt voor het advies :)

@SharronV
Dat is eigenlijk niet een slecht idee. Bedankt! :)

@Britta31
Kan ook, maar ik ga binnenkort (Tja sta al ingeschreven. :D) bij een nieuwe manege rijden, dus momenteel kan ik niet chaps van mijn groepsgenoten passen (Heb maandag een privéles, dan wordt ik ingedeeld in een groep en ik ga volgende week zondag op vakantie.) Bedankt! :)