Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shirley schreef:Ik zou trachten te achterhalen wie de eigenaar is en dit niet op eigen houtje ondernemen, hoe goed bedoeld ook ...
[/quote]callum schreef:Ik zou niet zomaar een vreemd paard benaderen of dingen in zijn wei zetten. Ik zou eerder 144 bellen en aangifte doen van verwaarlozing.
MilouNigel schreef:Inderdaad proberen er achter te komen wie de eigenaar is en het paard vooral niets meer te eten geven. Hoe zielig dat hij/zij ook lijkt, er is misschien een reden voor dat het paard er zo bij staat.
Bij mijn paard wat tegen hoefbevangenheid aan stond bleven mensen ook appels/wortels/brood voeren terwijl hij dat gewoon niet mocht hebben. Maar mensen vinden het dan zielig dat ie niks krijgt terwijl de rest wel wat lekkers krijgt. Liever zielig dan doodziek
Jasmijn159 schreef:Nooooit op eigen houtje een paard gaan voeren! Wie weet is hij allergisch/hoefbevangen en jaag je hem met je goed bedoelde emmertje brokjes de dood in. Sommige paarden worden bewust schraal gehouden..
Als hij echt verwaarloosd is: mager, te lange hoeven, geen vers water en beschutting. Dan bel je de politie. Die scannen de chip of achterhalen van wie het stuk grond is en zo komen ze bij de eigenaar uit.
FriesWytske schreef:Hoe weet jij zo zeker dat er nooit iemand bij het paard langs komt. Denk niet dat jij 24/7 bij de wei bent. Eigenaar kan best heel vroeg in de ochtend of juist laat in de avond langskomen. Als jij nog op je bed ligt.
JunkDeLuxe schreef:Wat zijn mensen toch weer snel met hun oordeel.
Ik veronderstel dat je niet 24/7 die wei in de gaten houdt?
Mijn paard bijvoorbeeld staat buiten, met schuilstal. Ik werk van 11u tot 19u, dus ga ik 's ochtends naar mijn paard. Wanneer de meeste mensen werken. Zo heeft er een buurtbewoner klacht willen indienen, die man dacht namelijk dat mijn paard verwaarloosd werd en ik nooit bij haar kwam.
Nee, dat water komt vanzelf in de tonnen, die zichzelf ook schoonmaken, en dat hooi komt gewoon uit de lucht gevallen![]()
Ik bedoel maar, je kan het best mis hebben.
Briefje met je nummer op achterlaten vind ik een topidee!
Moest er echt 3 jaar lang NIEMAND bij dat paard zijn geweest, zou hij/zij er volgens mij heel slecht moeten uitzien. Is dat zo?
elenaMM77 schreef:briefje achterlaten met dat je je een beetje zorgen maakt en of de eigenaar contact met je wil opnemen.
geef het dan een week of twee en hang er dan nogmaals een briefje aan..
afhankelijk van de toestand van het paard hang je na 4 weken een nieuw briefje op
waarin je aangeeft dat je zorgen niet minder zijn geworden door uitblijven van zijn reactie en dat je hem/haar nog 2 weken geeft om te reageren voor je andere wegen zult bewandelen om je zorgen te uiten.
op die manier geef je de eigenaar ruim de tijd om contact op te nemen en eventueel toe te lichten wat er aan de hand is.. Ook geef je hem een laatste twee weken voordat je de dierenbescherming inschakeld..
dat is altijd wel zo netjes, in plaats van koud iemand een dierenbescherming op zijn nek sturen.
Sammie schreef:Gewoon briefje maken met jouw gegevens en evt.vragen of je het paard af en toe mag borstelen en/of aaien. Er zal vast wel iemand komen, maar dan wrs op tijd stippen dat jij het niet niet. Je zit ongetwijfeld ook nog op school? Misschien komt die persoon dan wel.