mondoni kendal vs petrie melbourne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

mondoni kendal vs petrie melbourne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 11:19

Hoihoi

Over een tijdje kan ik nieuwe laarzen uitzoeken, ik twijfel tussen de mondoni kendal en de petrie melbourne.
Mijn budget is niet zo groot, daarom deze twee types.

Graag wil ik weten hoe deze laars bevalt, en dan met name hoe ze er na een jaar gebruik uitzien.
Ik heb mondoni laarzen gezien die na een jaartje helemaal af zijn.
Natuurlijk wil ik wel dat ze wat langer meegaan...

Is dit bij de goedekopere petries ook zo?
En is dit uberhaupt zo bij de mondoni laarzen?

Of kan ik beter een duurdere versie kiezen...

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:31

Dan zou ik toch voor de petrie gaan! Betere kwaliteit. En ja de Mondoni laarzen zijn erg leuk geprijsd maar gaan veel minder lang mee. Ik heb ook petrie laarzen, al 3 jaar waarvan 2 jaar 5a6 dagen per week gebruikt. Inmiddels heb ik er een nieuwe zool onder laten zetten maar verder nog in perfecte staat!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 11:37

Kimberley84 schreef:
Dan zou ik toch voor de petrie gaan! Betere kwaliteit. En ja de Mondoni laarzen zijn erg leuk geprijsd maar gaan veel minder lang mee. Ik heb ook petrie laarzen, al 3 jaar waarvan 2 jaar 5a6 dagen per week gebruikt. Inmiddels heb ik er een nieuwe zool onder laten zetten maar verder nog in perfecte staat!

Dankje voor je reactie!
Heb je dan een goedkoper type van de petries? Of de duurdere?
Volgens mij maakt dat wel veel verschil in het leer.
Ik had tweedehands laarzen die al vrij oud waren, wel van dat heel stevige leer dus ze gingen vrij lang mee nog.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:34

Ik heb die Petrie Melbourne nu net geeen half jaar maar ik ben er super tevreden over!
Heb 2x met pijn gereden en daarna ging het super! Lekker zacht leer ook en helemaal niet duur.

Kimberley84

Re: mondoni kendal vs petrie melbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:31

Ik heb de petrie Glasgow, ook de wat goedkopere!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:31

hm oke ik moet binnenkort maar eens even naar divoza om het leer te bekijken van de goedkopere petries :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:28

Mijn oog is ook gevallen op de Melbourne's. Ik heb ook gekeken naar EJ huismerk en mondoni maar denk toch dat dit betere kwaliteit is. Ben benieuwd naar nog wat meer ervaringen! :)

Divoza heeft helaas mijn maat niet, dus kan ze niet passen. Moet ze dan ergens online bestellen en hopen dat ze passen en lekker zitten.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:47

waarom laat je de divoza ze niet bestellen nadat zij je hebben gemeten? je bent niet verplicht ze te kopen, al doen sommige filialen alsof dat wel moet. Moeten ze maar meer maten op voorraad hebben! Ik heb een normale maat welke veel verkocht wordt en die hebben zij niet eens op voorraad.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:05

sadekeshia schreef:
Ik heb mondoni laarzen gezien die na een jaartje helemaal af zijn.
Natuurlijk wil ik wel dat ze wat langer meegaan...

Volgens mij hangt het er ook heel erg vanaf hoe je ze ' behandelt'. Mijn Mondoni's zijn al jaren oud, echter zien er hartstikke goed uit. Ik zet ze altijd weg met de rits dicht, met laarzenspanners erin ( 2 euries bij de Action ;) ). En verder veeg ik ze standaard even schoon met een leerdoekje (Action :D ) en vet ik ze snel in. Dat is allemaal binnen een minuut gebeurd; even een sponsje leervet er overheen jakkeren en klaar :D.

Het klopt natuurlijk dat duurdere laarzen sowieso van betere kwaliteit zijn. Maar is het vaak ook niet zo dat mensen hun duurdere laarzen vele malen zorgvuldiger onderhouden, dan de goedkopere merken van rond de de 100 Euro?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:05

Misschien kijken bij Peggeboots, daar heb ik ze ook besteld. Je kan ze gemakkelijk terug sturen en super service!

Quincyindian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:00

petrie is veel beter , heb madoni gehad die waren binnen een week al stuk.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:01

Petrie is echt amper te vergelijken met Mondoni, zou voor de Petries gaan.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:53

Ik ga toch maar voor de petrie melbourne :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:18

Goede keus!
Ik heb nu een halfjaar de Petrie Melbourne en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Wel werd mij in de winkel al verteld dat deze sneller (dan andere/duurdere modellen van Petrie) zullen slijten aan de binnenkant omdat er een bepaalde coatinglaag overheen zit, die sneller slijt. Ik merk daar tot nog toe niks van (afgelopen halfjaar zo'n 3x per week gereden).
Zelf heb ik bij aankoop trouwens ook de Cleaner en Creamer van Petrie voor laarzenonderhoud gekocht. Daarmee behandel ik m'n laarzen regelmatig (zo om de 2 à 3weken ongeveer) en nog steeds zien mijn laarzen er als nieuw uit, nadat ik ze daarmee heb schoongemaakt en ingesmeerd. Dus dat is een aanrader!