Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Je kan ten slotte ook in duitsland op vakantie met je paard zonder extra papieren of iets
Het kan dus kloppen dat er bij paarden een paspoort zonder naam zit.

Horsesandme schreef:Ik heb mijn pony ook in Duitsland gekocht. Mijne had een nederlands paspoort. Dus heb hier verder niks voor hoeven regelen.
Wel was mij gezegd dat ik een gezondheidsverklaring en natuurlijk zijn paspoort bij mij moest hebben als ik hem mee nam over de grens.
De dag dat ik hem ophaalde werd hij gekeurd dus ik had gelijk een gezondheidsverklaring
En paspoort kreeg ik toen natuurlijk ook gelijk mee!
. En in Belgie moet hiervoor dan een DA komen van het voedselagentschap. En daarvoor moeten ze ook eerst gechipt zijn en geregistreerd zijn in de gegevensbank. Dus als niet alle papierwinkel in orde is krijg je ze niet over de grens! Omgekeerd hadden ze ook gezondheidscertificaat, keuring, eigendomsbewijs, paspoort en brandmerk ( geen chip). Delphi2 schreef:Horsesandme schreef:Ik heb mijn pony ook in Duitsland gekocht. Mijne had een nederlands paspoort. Dus heb hier verder niks voor hoeven regelen.
Wel was mij gezegd dat ik een gezondheidsverklaring en natuurlijk zijn paspoort bij mij moest hebben als ik hem mee nam over de grens.
De dag dat ik hem ophaalde werd hij gekeurd dus ik had gelijk een gezondheidsverklaring
En paspoort kreeg ik toen natuurlijk ook gelijk mee!
Dat is niet de goede gezondheidsverklaring, je hebt een gezondheisverklaring nodig van de Duits organisatie vergelijkbaar met de NVWA.
Wij gaan ook geregeld de grens over want we wonen in het grensgebied en worden nooit hierop gecontroleerd, echter als er bijvoorbeeld paardenmarkten in de omgeving zijn dan is er vaak wel controle hierop bij de grens, de boetes schijnen hoog te zijn.