Laarzen met rits laten oprekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Laarzen met rits laten oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 14:29

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb een poos mijn op maakt gemaakt wedstrijdlaarzen van Derby niet aangehad. Deze probeerde ik van de week aan te doen, maar helaas kreeg ik de rits niet meer dicht. -O-
Nu heb ik zojuist de schoenmaker in het dorp gebeld met de vraag of zij ze kon oprekken. Ze vertelde mij dat dit kon, maar dat het zeer risicovol was omdat het vrij hard leer is en er een grote kans was dat de rits zou scheuren bij het oprekken.

Nu is mijn vraag aan jullie: weten jullie een andere oplossing?
Ik wil er liever niet al teveel geld aan uitgeven en ik wil ze ook niet een paar maanden kwijt zijn.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Caroline

dierfysio

Re: Laarzen met rits laten oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:31

Oprekken met rits erin gaat niet; de rits zal knallen.
Je zou er een spie in kunnen laten zetten? Dat is wel kostbaar, en moet echt door een expert gedaan worden wil het niet al te lelijk worden.
Passen ze nét niet (twee kilo afvallen), of écht niet (deze verkopen en sparen voor nieuwe?).
Balen joh...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 14:33

dierfysio schreef:
Je zou er een spie in kunnen laten zetten? Dat is wel kostbaar, en moet echt door een expert gedaan worden wil het niet al te lelijk worden.
Passen ze nét niet (twee kilo afvallen), of écht niet (deze verkopen en sparen voor nieuwe?).
Balen joh...

Klinkt niet goed... -O-
Laten we het erop houden dat ik ze een half jaar geleden heb aangehad en dat ik in de tussentijd minder gereden heb dan normaal. Ik krijg de rits net niet over het randje bij het 'dikste' punt van mijn kuit.
Heb ze laten aanmeten toen ik 14 was en nog spillebeentjes had, dus afvallen is ook niet echt een optie. Het gaat denk ik echt om 1 of 1,5 cm, dat oprekken.
Laatst bijgewerkt door xLoki op 19-07-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:35

Misschien kan er elastiek tussen de rits en het leer gezet worden?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:45

Kan het niet komen dat je door het nu behoorlijk warme weer je te dikke kuiten hebt. Ik krijg mijn laarzen nl. nu ook niet super goed dicht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:54

dierfysio schreef:
Balen joh...

Kan gewoon hoor.

[RUI] Oprekken rijlaarzen met rits: ervaring?
[RUI] Leren laarzen met rits oprekken?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:09

Brainless schreef:
dierfysio schreef:
Balen joh...

Kan gewoon hoor.

[RUI] Oprekken rijlaarzen met rits: ervaring?
[RUI] Leren laarzen met rits oprekken?

Deze topics zag ik ook. Echter zegt de schoenmaker dat er een zeer grote kans is dat de rits zal scheuren/breken...

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:17

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en ik heb een stuk leer naast de rits laten zetten!

Tuurlijk is het niet zoals hoe het hoort, maar ach ze zitten prima en omdat ik de rits schuin voor heb, en het nieuwe stuk leer als ware aan de binnenkant van m'n been is geplaatst, zie je er in iedergeval op het paard, niets van!

Ik heb toen 40 euro betaald, maar de schoenmaker zei achteraf dat dit veel te weinig was, maar het de eerste keer was dat hij het probeerde!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:34

Ik heb mijn derby's met rits ook gewoon laten oprekken. Kostte maar een paar euro.
Was geen enkel probleem volgens de schoenmaker