Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
OsMo schreef:Zolang er maar met respect met het paard gereden wordt en geen zelfde resultaten als een kwpn dressuurtype worden verwacht.
Geryon schreef:Nope. Ze hebben simpel weg een bouw en manier van lopen dat geschikt is voor hun doeleinde, niet voor de dressuur.
OsMo schreef:Met niet hetzelfde verwachten bedoel ik dat een uitgestrekte draf niet het zelfde zal zijn voor beide type paarden.
Een Kwpn dressuur paard zal meer ruimte en souplesse tonen in bijvoorbeeld een uitgestrekte draf dan een trekpaard.
Ik vind dat je dat je als ruiter voor ogen moet houden en niet het zelfde er uit willen halen.
Bij een trekpaard zal het allemaal minder gemakkelijk gaan en minder expressief(meer gewoontjes) dat behoor je te respecteren.
Dus tevreden zijn met correct uitgevoerde oefeningen i.p.v. spectaculair correcte uitgevoerde oefeningen.
Geryon schreef:Dat is geen mening, maar een feit. En een fjord kan het evengoed niet, maar wel beter omdat zijn bouw en gangen geschikter zijn. Tenminste ik heb het hier dan over hogere dressuur. Al lijkt het Z mij voor een trekpaard ook niet echt te doen.
Geryon schreef:Dat is geen mening, maar een feit. En een fjord kan het evengoed niet, maar wel beter omdat zijn bouw en gangen geschikter zijn. Tenminste ik heb het hier dan over hogere dressuur. Al lijkt het Z mij voor een trekpaard ook niet echt te doen.

).Nadiine__x schreef:Geryon schreef:Dat is geen mening, maar een feit. En een fjord kan het evengoed niet, maar wel beter omdat zijn bouw en gangen geschikter zijn. Tenminste ik heb het hier dan over hogere dressuur. Al lijkt het Z mij voor een trekpaard ook niet echt te doen.
Je mag zeker je mening geven, daarvoor heb ik dit topic ook geopend.
Dat ze anders gebouwd zijn is ook zeker ewn feit, maar ze kunnen zeker wel. Soepel en ontspannen bewegen.
Vergeet niet dat de tuigers ook trekpaarden/koudbloeden zijn en het ook goed doen in de sport![]()
Dus met hem les ik eens in de twee a drie weken.