Hoi hoi . Ik hoop dat het topic goed staat .Dit is de 1e x dat ik zelf een topic start namelijk ... Ik heb een hoop paardenspullen die ik niet meer gebruik of te klein zijn etc etc ... Het verkopen via FB groepen en marktplaats en Bokt loopt niet echt super ...En tja Ik heb al diverse malen een 2e handsmarkt bezocht voor paardenspullen om te verkopen . De ene keer met goed gevolg en een paar keer als een flop . Vorig jaar oktober was er bij Drunens Ruiterhuis een hele fijne en geslaagde . Hopelijk komt er een vervolg dit jaar .Heb al een paar tassen klaarstaan .Ik vindt het fijn om face tot face te verkopen .Altijd moeilijk om een prijs eraan te zetten op een site .Mensen willen toch voor een appel en een ei iets hebben en gaan vreselijk afdingen ....Soms op het onbeschofte af .
ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie dat ook wel eens doen ? En weten jullie wel eens leuke 2e hands markten voor ruitersportspulletjes ??Bv in Brabant waar ik zelf woonachtig ben .Hoor graag eens wat jullie ervan vinden en of jullie ook wel eens op zo een markt gaan staan ??
plantje01
Geplaatst: 17-07-14 15:33
Ik heb zelf nog nooit zo'n markt bezocht, maar lijkt me heel leuk! Maar eens opzoeken op internet wanneer er weer zo'n markt is
Heb zelf wel eens wat (2de hands) spullen gekocht en ook verkocht op een normale rommelmarkt of kofferbakmarkt. Maar nog nooit op een markt speciaal voor paarden spullen..lijkt me wel heel leuk!
Ik ben zelf 1 keer op een tweedehands ruitersportmarkt geweest bij een manege waar mijn paard vroeger stond. Het stelde erg weinig voor, maar 5 kraampjes waarvan 3 alleen nieuwe spullen verkocht, 1 kraampje stelde weinig voor, lagen maar een paar kleine dingen en 1 kraampje hanteerde erg dure prijzen (lees bijna nieuwprijs). Het lijkt me leuk om op tweedehands ruitersportmarkten te gaan kijken maar hier wordt volgens mij weinig gehouden.
boeflover
Geplaatst: 19-07-14 09:54
Ik weet niet hoever in Brabant je zit maar in Kapelle (Zeeland) zit tweedehandsruitersport-winkel op de bok. Hier kun je je spullen inleveren en maandelijks krijg je dan een mailtje wat je hebt verkocht, en kun je dus om de opbrengst (-20% commissie). Ik vind het een super fijne manier van verkopen want het enige wat je hoeft te doen is een lijstje invullen met de spullen die je inlevert en het even langs te brengen. Ook kom ik er graag als klant, sta iedere keer weer versteld wat mensen weg doen (ligt echt heel veel spul z.g.a.n. Of wat bijzonders. En daarnaast verkoopt ze ook nog een klein assortiment nieuwe spullen van horze).
Ik ga in augustus met een misschien nog een andere vriendin op de 2de handsspullen markt in Venlo bij de Equidrome staan. Komen altijd een hoop mensen kijken, al was de vorige markt ook een flop vanwege de afgesloten A73. Vorige keer 3 halsters gescoord voor 6 euro, waarvan 2 leren en 1 van Scapa zonder onderhandelen. Ookal is een keer uitrijdeken voor 1 euro gescoord omdat er een gat in zat wat makkelijk onder het naaimachine te maken was.
Wij doen een keer per jaar, in mei, een tweedehandsbeurs in onze ruitersportzaak. Mensen kunnen dan spullen binnenbrengen die gedurende 4 dagen aangeboden worden en achteraf krijgt de klant een waardebon of contant (naar keuze). We vinden dit een leuk evenement waar kopers en verkopers iets aan hebben, dus het blijft zeker op de agenda staan!