raad met Petrie laars gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susanne_m

raad met Petrie laars gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:53

ik ben niet zo van het topics openen... maar wie weet heeft bokt raad.

het zoveelste laarzen probleem:
ik heb mondoni field laarzen vorig jaar gekocht, hoogte 52 kuit 39.
zouden nog wat inzakken, hoogte 50 en kuit 38 zou mijn ideale maat zijn.
zijn wel gezakt, maar ik knieholte vooral omgebogen, kap staat ook iets wijd.
de voering al behoorlijk gescheurd, rits al stuk geweest.. etc etc.

Dus ik dacht, nieuwe laarzen!
Nou de laarzen die mij aangeraden werden, durf ik niet te kopen.
[size=7]ik heb soms wat moeite met mijn lijf[/size]
ik kreeg al kramp in mijn kuiten terwijl ik daar op t bankje zat.
zonder laarzen naar huis gekomen. Dit voelde niet goed.

Uiteindelijk via MP leuke nette petries gevonden, waar de verkoper zelf ritsen ik had laten zetten.
maar nu komt het, zijn ze voor het mooi net een fractie te wijd!

wat nu te doen?
Ook moet ik erg wennen aan de laarzen, omdat de fields van zacht materiaal zijn gemaakt.

Ik twijfel nu dus; moet ik met de Petries doorgaan, en is het gewoon even wennen aan de harde kap, of ... toch maar weer op een zachte laars verder..
als iemand de gouden tip heeft voor de net iets te wijde, ben ik helemaal blij!

alvast bedankt.

IrishDraught

Re: raad met Petrie laars gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:12

Als je zachte laarzen gehad hebt en fijn vind dan zijn harde laarzen meestal een hel. Geen gevoel met je paard, wat bij je zachte laarzen omboog steekt bij je harde laarzen in je lijf.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:16

Kan een schoenmaker je niet helpen met beide laarzen? Weet niet of het mogelijk is maar kan hij niks afhalen aan de binnen bovenkant van je mondini laarzen? En een stukje tussen de rits en laars weghalen bij de petri's kan maar is wel duur. Ik heb toen 50 euro betaald om mn ritsen erin te laten zetten en daarbij wat van de laars te halen zodat ze smaller werden. Dat van jou zou dan zelfde handeling zijn alleen heb jij al een rits erin dus hoef je die niet meer aan te schaffen.

Ik persoonlijk vind harde petri's voor dresuur mooier, als het kan zou ik die houden. Ik kon er in het begin niet mee rijden maar nu vind ik de het fijnst (wel niet op een paard/pony die te klein voor mij is want dan trek ik mn benen wat op en dan krijg ik blaren op mn hakken :P )

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:19

Bij het lezen: fractie te wijd en moet erg wennen aan nieuwe laarzen zeg ik niet doen krijg je spijt van vooral omdat je zachte gewent bent.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:26

waarom laat je je laarzen niet aanmeten dan? je hebt waarschijnlijk geen standaard maat.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:35

Is die fractie te wijd niet op te lossen met een setje extra sokken?
Of past dan je voet niet meer.

Misschien kan je bij een zadelmaker of schoenmaker de iets te wijde laarzen net een paar milimeter laten verkleinen. De rits hebben ze zo los gemaakt, knippen ze een paar milimeter eraf en naaien ze de rits weer vast.
Denk dat je voor minder dan 3 tientjes klaar bent.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:27

dat ik daar nog niet aan gedacht had, de schoenmaker!
is zeker een optie. ik dacht alweer veel te moeilijk.

nieuwe laarzen aanmeten, durf ik niet aan, na een dag werken zijn mijn benen gezwollen. Als ik dan kramp in mn kuiten krijg, ben ik bang dat ik ze links laat liggen.

welshfan: hoe 'lang' deed jij erover om het gevoel te krijgen? ik merk wel dat ik een stiller been heb in de petries

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:34

ik heb nu sinds een week of 2 petries. (sublime, hard van buiten, zacht van binnen). Hiervoor ook zachte laarzen gehad. Het is inderdaad wennen, maar het valt mij tot nu mee, op kapotte knieholtes na :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:37

susanne_m schreef:

nieuwe laarzen aanmeten, durf ik niet aan, na een dag werken zijn mijn benen gezwollen. Als ik dan kramp in mn kuiten krijg, ben ik bang dat ik ze links laat liggen.

welshfan: hoe 'lang' deed jij erover om het gevoel te krijgen? ik merk wel dat ik een stiller been heb in de petries

Dan moet je ze aan laten meten na die werkdag... Dan zijn je benen ook het dikst omdat het vocht naar beneden zakt.
Als je gaat liggen voor een lange tijd (slapen) dan verdeeld dat vocht zich zeg maar ook weer naar boven en zijn je benen dunner.

Ik heb ze zelf ook na een werkdag laten aanmeten. Zitten echt als gegoten die laarzen!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:47

susanne_m schreef:

Nou ik denk een week of 3 dagelijks rijden en toen zaten ze me wel oke. Maar vooral nadat ik door had dat ik ze alleen op paarden moet dragen die mij goed passen qua hoogte toen vond ik ze super fijn! En ik ben dat idd ook stiller met mn benen en ik voel echt nog wel of ik mijn paard aanraak of niet, zo hard zijn ze nou ook weer niet ;)