Afspraak niet nakomen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

Afspraak niet nakomen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 18:23

Hallo bokkers,

Ik wil jullie mijn "probleem" voorleggen. Op de markt zag ik 5 vliegendekens staan in de goede maten voor mijn pony's. Ik heb de verkoopster gecontacteerd naar de vraagprijs en een tegenbod gedaan. Hiermee is zij akkoord gegaan. Ze heeft haar bankgegevens gegeven en gelijk daarop heb ik het geld overgemaakt omdat ik de dekens graag zo snel mogelijk wilde hebben omdat er veel dazen zijn op dit moment. 10 minuten later krijg ik een mailtje dat ze toch een beter bod heeft gehad en ze de deal niet door laat gaan.

Persoonlijk vind ik dat wanneer je een deal sluit én beide akkoord bent gegaan én je bankgegevens al hebt gemaild én ik het geld al heb overgemaakt, dat je dan niet meer terug kan komen op de deal...

Ik heb haar terug gemaild dat ik het een rare gang van zaken vind en vind dat als je een overeenkomst hebt je er niet meer onderuit kan.

De verkoopster maakt (gelukkig!) mijn geld terug over, maar ik baal hier alsnog van..

Kay_CMoll

Re: Afspraak niet nakomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:30

Dat zou dus echt niet mogen... :( zo lang er nog niet is gesproken over bankgegevens en kiala-toestanden, vind ik het nog "acceptabel". Leuk is wat anders natuurlijk.

Eens iemand akkoord is gegaan en gesproken heeft over bankgegevens en het geld überhaupt al is overgemaakt, vind ik ook niet dat de verkoper er mag op terugkomen..

Dan had die maar wat langer moeten wachten met akkoord gaan!

Wel sneu dat je dit voorhebt, maar wel goed dat je je geld terugkrijgt TS!

chimello

Re: Afspraak niet nakomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:31

Wees maar blij dat je je geld terug krijgt. Maar inderdaad, totaal geen handelen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:44

chimello schreef:
Wees maar blij dat je je geld terug krijgt. Maar inderdaad, totaal geen handelen.

Dat is natuurlijk nog afwachten....... zolang er nog niets daadwerkelijk is overgemaakt zou ik toch op mijn hoede blijven.

Het is inderdaad geen nette gang van zaken. Misschien kun je, (ondanks dat ze er waarschijnlijk niets mee kunnen en/of zullen doen) de mods van de bokt Markt hier op attenderen? er bestaat volgens mij wel een bepaalde 'bemiddelingsprocedure' binnen de bokt Markt.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 18:47

JoyCiej007 schreef:
chimello schreef:

Dat is natuurlijk nog afwachten....... zolang er nog niets daadwerkelijk is overgemaakt zou ik toch op mijn hoede blijven.

Het is inderdaad geen nette gang van zaken. Misschien kun je, (ondanks dat ze er waarschijnlijk niets mee kunnen en/of zullen doen) de mods van de bokt Markt hier op attenderen? er bestaat volgens mij wel een bepaalde 'bemiddelingsprocedure' binnen de bokt Markt.

Wat voor bemiddelingsprocedure is dat dan?