Voor mijn gevoel rijd ik steeds eens uitgestrekte galop en markeer ik mijn overgangen. Ik voel dat mijn paard echt vertrekt en ook weer terug komt. Toch staat er steeds "te weinig" op het protocol. Mijn paard heeft van zichzelf een grote ruime galop, de verameling is meer een aandachtspuntje, die zou beter kunnen en daar werken we aan. Zou het kunnen zijn dat de arbeidsgalop dan nog meer verzameld moet en dat op die manier meer verschil kan tonen?
Met mijn vorige paard (fries nb) had ik hetzelfde gevoel maar daar kreeg ik wel een goed punt.
Ik begrijp dat het moeilijk beoordelen is als je mij niet ziet rijden, maar wat zijn veel gemaakte fouten en wat willen jullie exact zien om minstens een 7 te geven? Kijken jullie ook naar de halshouding zoals bij een uitgestrekte stap?
De jury was gisteren na de uitslag al weg, anders had ik het meteen gevraagd natuurlijk
, komt denk ik ook omdat het tempo te hoog ligt en de passen al ruim zijn én dan moet ie nog meer verruimen. Dat gaat dus niet. Had ie in draf ook. Het moet dus allemaal meer gecontroleerd en gedragen.
maar als dat zo ongecontroleerd gaat verliest hij natuurlijk ook zijn balans. Ik denk dat als ik overall het tempo omlaag haal in de galop het al beter zal gaan, maar dit is best moeilijk bij mijn paard nog, ja als ik het een paar keer achter elkaar herhaal doet ie het wel haha, maarja, in de proef heb je maar 1 kans. Dan kan ik idd ook die bovenlijn proberen wat langer te maken en kan ik de overgang beter markeren. Uiteindelijk zal het dan zijn zoals de Stig zegt, het verschil met de arbeidsgalop zal uiteindelijk niet zo groot zijn omdat hij al heel ruim galoppeert, maar door bij de overgangen net wat meer te verzamelen lijkt het verschil groter.