Jodphers gezocht maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miszblondiej

Jodphers gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 19:22

Ik ben op zoek naar jodphers het probleem voor mij is dat ik een behoorlijk smalle voet heb vooral bij het deel achter mijn tenen zijn ze vaak te wijd.
Ben bij de plaatselijke ruiterzaak geweest en het smalste wat ze daar hadden was nog te breed voor mij.
Nou heb ik maat 35 van schoenmaat maar die met maat 35 wat ik er gepast heb waren te groot en maat 34 zat in de lengte wel goed alleen ja de breedte. Het waren allen met rek weet alleen niet welke merken het waren niet op gelet eigenlijk.
Ik ben helaas niet in staat om andere ruiterzaken te bezoeken dus vroeg me af of er hier mensen zijn met het zelfde probleem en de juiste hebben kunnen vinden.

Iejoor

Re: Jodphers gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:23

ik ga altijd naar de EJ en ik heb het zelfde probleem daar helpen ze je altijd heel erg goed, en hebben ze veel keuze! misschien kan je daar gaan kijken!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:25

mijn dochtertje heeft ook zo'n probleem. Zij heeft grote voeten (maat 40) maar hele smalle. Alles in haar maat is dus ook te wijd.

Ze heeft nu jodphurs (merk weet ik zo niet) met veters. Die veterschoenen kun je iig nog wat strakker aantrekken. Gaat prima zo.

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 19:31

Lovealmar bedankt voor je reactie het probleem voor mij is dat ik niet in staat ben om andere zaken te bezoeken door een paniekstoornis en de enige waar ik heen kan hier op veenoord zit.

max66 denk dat ik dan nog steeds met het probleem zit rond de bal van mijn voet aangezien de veters niet tot daar komen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:41

Je hebt jodhpurs met "rek" gepast, wat bedoel je daarmee? En met of zonder veters?

Je hebt maat 35, een kindermaatje dus. Dan is er denk ik niet veel keuze. Met veter is denk ik het beste, omdat je die strakker kunt doen. Eventueel kun je er ook een extra zooltje inleggen om het allemaal wat "op te vullen".

Wat is je budget trouwens?

Wellich zit hier wat tussen?

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html

http://www.ej.nl/products/10000070/6110 ... EJECK+JENE

http://happyhorsedeal.nl/product-overzi ... royal.html

Ariat valt (heb ik horen zeggen) volgens mij ook smal, maar heeft geen veters:

http://www.ariat-europe.com/nl/index.ph ... ectie.html

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:49

Op maat laten maken?

Lipica ed. kunnen net als rijlaarzen ook jophers op maat maken.

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 20:35

Marie111 Ik bedoel de rek aan de zijkanten bij de enkels zonder veters.
Een zooltje is nog wel een idee. Heb niet echt een budget in gedachten vind het belangrijker dat het past.

CoRiNa1983 heb je enig idee wat voor prijs ik dan in mijn hoofd moet houden?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:44

Die paniekstoornis - heb je daar last van als je IN een winkel bent?
Misschien mag je - als je het van te voren even (telefonisch) uitlegt - wel buiten de winkel rustig jodhpurs passen?
Heb je nu vakantie? Ga dan eens vroeg op een ochtend - lekker rustig waarschijnlijk.

Succes

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:50

miszblondiej schreef:
Marie111 Ik bedoel de rek aan de zijkanten bij de enkels zonder veters.
Een zooltje is nog wel een idee. Heb niet echt een budget in gedachten vind het belangrijker dat het past.

CoRiNa1983 heb je enig idee wat voor prijs ik dan in mijn hoofd moet houden?

Ik weet alleen de prijzen bij lipica daar gaan de jopher vanaf €95. Maar er zijn ook andere merken petrie, derby enz. die op maat maken maar daar weet ik geen prijzen van

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:55

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:00

Ariat staat bekend om zijn fijne ondersteunde voetbed. Ik heb hier zelf laarzen van en deze sluiten echt heel fijn om de voet.

Zeker de moeite waard om eens te gaan passen. Zijn wel in de hogere prijsklasse.

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:09

Marie111 schreef:
Misschien mag je - als je het van te voren even (telefonisch) uitlegt - wel buiten de winkel rustig jodhpurs passen?
Heb je nu vakantie? Ga dan eens vroeg op een ochtend - lekker rustig waarschijnlijk.

Succes

Heb daar last van zo gauw ik het dorp uit ga dat is het hele probleem vandaar dat ik hier op het forum ook om advies vraag :)

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:10

CoRiNa1983 schreef:
Ik weet alleen de prijzen bij lipica daar gaan de jopher vanaf €95. Maar er zijn ook andere merken petrie, derby enz. die op maat maken maar daar weet ik geen prijzen van

Heel erg bedankt moet dan alleen even zien te vinden waar ik moet zijn om ze op maat te kunnen laten maken.

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:12

Joysieee schreef:
Ik heb ook een smalle voet maar dan een grote maat (maat 40/41) en ik heb deze:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html
Ik vind ze echt ontzettend fijn en bij de tenen zijn ze ook smal. Ik weet alleen niet of ze ook in jouw maat zijn :)

Ik kan ze zo gauw niet vinden in mijn maat helaas.

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:13

Annem84 schreef:
Ariat staat bekend om zijn fijne ondersteunde voetbed. Ik heb hier zelf laarzen van en deze sluiten echt heel fijn om de voet.

Zeker de moeite waard om eens te gaan passen. Zijn wel in de hogere prijsklasse.

Dank je zal het eens gaan uitzoeken.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:20

miszblondiej schreef:
CoRiNa1983 schreef:

Heel erg bedankt moet dan alleen even zien te vinden waar ik moet zijn om ze op maat te kunnen laten maken.

Lipica heeft een site en daar vind je ook de winkels op waar je ze kan aan laten meten. De andere merken zullen dat ook wel hebben.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:49

miszblondiej schreef:
Marie111 schreef:

Succes

Heb daar last van zo gauw ik het dorp uit ga dat is het hele probleem vandaar dat ik hier op het forum ook om advies vraag :)

Maar kom je dan helemaal nooit buiten het dorp? Lastig hoor

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 06:03

CoRiNa1983 schreef:
Lipica heeft een site en daar vind je ook de winkels op waar je ze kan aan laten meten. De andere merken zullen dat ook wel hebben.

Dank je :)

miszblondiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 06:05

Marie111 schreef:
Maar kom je dan helemaal nooit buiten het dorp? Lastig hoor

Nee probeer het af en toe wel maar nog niet echt met succes maar hoe raar ook het went wel.
Lastig is het soms wel ja maar gelukkig hebben we veel op het dorp wat weer een hoop scheelt.